Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na wolnych obrotach drży nadwozie


lk73

Rekomendowane odpowiedzi

Ciężko jest to stwierdzić. Jak ja podjechałem sobie na warsztat, gościu popatrzał na poduche podczas pracy i próbował podważać breszką i nic nie wynalazł. Powiedział że jego zdaniem poducha jest jak najbardziej oki, a ja się uparłem i ją wymieniłem. Po tym zabiegu wszystkie problemy z dziwnym dźwiękiem oraz drganiami ustały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wskazówką na temat stanu poduszki olejowej może być prześwit między gumą a metalową obejmą. Jeżeli poduszka wygląda jak moja na zdjęciu to znaczy, że jest "sklepana". Nowa poduszka ma ledwo widoczną szczeliną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisywałem mój problem na poprzedniej stronie, teraz uściślenie i w moim przypadku rozwiazanie!

Po zerwaniu śruby łączącej pouszkę z silnikiem, wymieniłem równiez poduszkę (tą nad rozrządem) po wymnianie, silnik drżał, buczał, było głośno w aucie i nijak! Założona została poduszka nowa, ale będąca zaminnikiem - bodajrze Tureckiej firmy TCL - czy jakos tak!

Jak reklamowałem sprawę u mechnika, powiedział, że być może pozostałe poduszki się uszkodziły, jak silnik opadł na sanki!

Wymieniłem zatem, ale już w innym zakładzie (bliższym mojemu sercu ;-) ) drugą poduszkę główna pod akumulatorem, ale nic sie ne poprawiło! Wtedy dopiero po kilku telefonach min do ASO, padła diagnoza, że poduszka wcześniej wymieniona jest do d.u.p.y! No i że ten silnik, niezbyt chce ładnie pracować na kiepskich zamiennikach! Zmuszony zostałem zatem do kolejnej wymiany, tym razem założyłem lepszy zamiennik Hutchinsona (może przekręcam nazwę) i na tej poduszcze już wszystko chodzi jak należy!

Teraz pozostała mi reklamacja tego najtańszego zamiennika, złożyłem papiery i czekam na odpowiedź! Oczywiście sprawa idzie poprzez zakład, który mi tą pouszkę założył!

 

Tak więc z własnego doświadczenie - NIE POLECAM STANOWCZO, NAJTAŃSZYCH ZAMINNIKÓW, GŁOWNEJ PODUSZKI NAD ROZRZĄDEM!

 

PS

Teraz tylko wymienić czujnik cofania, bo brak świateł, no i sprawdzić dlaczego - nie świeci trzeci stop! Oj coś się chyba nie polubimy z ta Megana!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim poduszka musi być do konkretnego silnika. Z tego co zauważyłem oryginały mają oznaczenia kolorystyczne. Niebieska jest do 1.5 a zielona do 1.9 i pewnie różnią się charakterystyką tłumienia.

Natomiast zamienniki są chyba klepane "jak leci".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No nie do końca Bo hutchinson też smaruje kolorem jest jeszcze jeden kolor z tego co pamiętam ale nie wiem czy w megane był stosowany czy np od Clio czy Kangoo.

 

U mnie poduszka jest zajechana tak mocno że aż ściera gumę. Do objawów można dodać jeszcze że przy puszczaniu sprzęgła podczas jazdy albo redukcji biegów silnik jakby uderzał o budę. Śrubę miałem również jedną wygiętą ale to chyba podczas stłuczki ją jakoś pociągnęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam . Scenica mam od 3 -mcy.Podczas wolnej jazdy - po wybojach ścieło śrubę od prawej poduszki , silnik opadając uszkodził prawą półoś , pękła też podpora-mocowanie tej półosi. W/g mojej opini śruba była nieoryginalna.Trochę to dziwne dlaczego silnik tak opadł- ok. 10cm.Jutro dojdą częsci i zobaczymy czy coś więcej się nie wykluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

a ile jest poduszek w silniku 1,5 dCi K9K 722 82KM 2003:

 

1. poduszka silnika górna (olejowa) nr 8200338372

2. poduszka skrzyni biegów 8200352861 (? nie jestem pewien numeru)

3. i jakaś łapa 8200042454 (? nie jestem pewien numeru)

 

może to ktoś sprawdzić i ewentualnie poprawić? będę wdzięczny

 

Swoją drogą w serwisie Renault krzyknęli mi odpowiednio 1. 682,00zł, 2. 307,00zł, 3. 253,00zł 4. robocizna 150,00zł

 

z tego co doczytałem HUTCHINSON-PAULSTRA jest dostawcą na pierwszy montaż tych poduszek

Edytowane przez daniello04
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam,

Odgrzewam ten temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na problem jaki występuje w moim Renault, mianowicie od pewnego czasu borykam się z wibracjami silnika na wolnych obrotach które przenoszą się na całe auto (nie ważne czy silnik zimny czy też ciepły). Wszystkie 3 poduszki silnika zostały już wymienione, dodatkowo wymieniłem kompletne sprzęgło, jednak niestety problem pozostał. Po podpięciu do kompa nie ma błędów, parametry pracy są ok. Posiadam instalację LPG jednak nie ma to raczej związku ponieważ silnik pracuje tak samo na benzynie jak i na gazie. Ktoś ma jakieś pomysły?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Mam ten sam problem co Damiano1990. Też wymieniłem 3 poduszki (2 od rozrządu i ta z dołu). Bez zmian. Dodam że obroty są stabilne i auto nie ma żadnych błędów. Dzieje się to w zakresie 1000-1100 obrotów, czyli na ssaniu jest masakra. Na dodatek jest to CC czyli całe drgania przenoszą się na dach i w środku nie da się wytrzymać. Po schowaniu dachu lepiej ale tez czuć na kierownicy, że drży oraz niektóre plastiki hałasują. Ma ktoś jakiś pomysł?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!