Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duży problem z płynem chłodniczym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Moja meganka pożera płyn w ogromnych ilościach :)

Przykładowo, gdy wleje płynu do zbiorniczka na prawie max to po przejechaniu 50km płynu jest na minimum albo i poniżej. Wcześniej zauważyłem, że jak mocniej gazuje to jest wyciek spod uszczelki ( tego łącznika ) gdzie znajduje się termostat. Rozkręciłem to, uszczelka na termostacie była w porządku, to całe połączenie później jeszcze wysmarowałem uszczelniaczem w formie pasty. Wszystko skręciłem, poczekałem dwie godziny aby ta pasta dobrze złapała i dopiero wlałem płynu chłodniczego do zbiorniczka. Z tego miejsca już płyn mi nie cieknie ale w dalszym ciągu ubywa mi tyle samo płynu w zbiorniczku :)

 

Co może być przyczyną takiego dużego wycieku? Dodam, że autko stało prawie rok czasu bez odpalania. Może dolać mu jakiegoś preparatu żeby go uszczelnić? Nie mogę zlokalizować żadnego wycieku... normalnie się załamać idzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak twarde ma kolega węże do chłodnicy na gorącym silniku i czy nie ma wycieków (sączenia) spod opasek. Pewnie silnik kolegi cierpi na taki sam przypadek jak mój - pisałem o tym. Koledze płyn prawdopodobnie ucieka przez korek na zbiorniku. U mnie jest to mały przedmuch do układu chłodzenia, raczej nie uszczelka.

Żeby się nie rozpisywać. Niech kolega przeprowadzi taki test - ja to nazywam test z butelką, też o nim pisałem, ale teraz zamieszczam szkic jak to zrobić.

Zamiast oryginalnego korka zbiornik zatkać szczelnie jakimkolwiek korkiem z przeprowadzonym (szczelnie) przeń cienkim wężykiem i koniec tego wężyka włożyć (zanurzyć najlepiej do dna) w przeźroczystej butelce (poj. np. 0.25litra) - jak na rysunku. Butelkę można zamocować gdzieś w komorze silnika i można jeździć z nią oraz obserwować co się będzie dziać. Płyn będzie się przemieszczał (wężykiem) między zbiornikiem wyrównawczym i butelką, ale nie będzie tracony. Można wyciągnąć ciekawe wnioski z obserwacji zachowania się płynu. Co daje ten test - daje jednoznaczną odpowiedź czy są przedmuchy do układu chłodzenia i jak intensywne. Jak z wężyka w butelce (jak jest zanurzony) na chodzącym na wolnych obrotach gorącym silniku cały czas wydobywają się bąbelki gazu to odpowiedź nasuwa się sama.

Dodam tylko, że układ chłodzenia z podłączoną tak butelką pracuje jako otwarty (bezciśnieniowy) i będzie pracował poprawnie (bez gotowania) gdy temperatura silnika jest utrzymywana na prawidłowym stałym poziomie ok. 90*C (tak jest u mnie).

Ja z takim układem jeżdżę już od ponad roku i skończyło się wieczne uzupełnianie płynu (butelka pełni rolę dodatkowego bufora).

Jeżeli kolega zdecyduje się na ten test, to jestem ciekawy jaki będzie wynik i jakie kolega poczyni spostrzeżenia.

82_1285698592_thumb.jpg

Preparatów do uszczelnianie dodawanych do płynu nie polecam, chyba że chce kolega mieć później dodatkowe kłopoty i wydatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!