Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy , silnik szarpie


Sitar88

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Dzisiaj z mojej winy pojawił się problem z mojej Reni ( Megane 1.4 - 75 KM - 1999r ).

Podczas wycierania jednego miejsca gdzie znajduje się uszczelka pod klawiaturą , odłączyłem kabel od świecy aby mieć lepszy dostęp.

Zapomniałem go poźniej podłączyć i po jakimś czasie odpaliłem auto , poczułem dziwne szarpanie , maska do góry no i jest jeden kabel nie był podłączony , więc wyłączyłem silnik kabel podłączyłem ale niestety poprawy to nie dało.

Auto nie ma mocy , przy ruszaniu trzeba mocniej "gazować" żeby auto nie zgasło , myślałem że to chwilowe i tak zrobiłem klika km przez miasto , po powrocie pod dom , maska znowu do góry , zrobiłem wyższe obroty silnika ale dalej brak poprawy , dodatkowo silnik trochę jak by dymił ( ciężko mi dokładnie określić z którego miejsca ) i czuć było zapach którego wcześniej nie było.

Teraz pytanie co jest nie tak?

Świeca do wymiany?

Czy coś poważniejszego?

Dzięki Wszystkim za informację.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek odłącz na jakieś 30 min akumulator, żeby zresetować komputer.

Sprawdź miernikiem kabel, bo może po prostu się przełamał i nie przewodzi.

Przy okazji przecierania silnika nie ruszyłeś czasem któregoś czujnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik bankowo nie był ruszany ponieważ wyciek który mam jest z uszczelki pod klawiaturą delikatnie zaczyna przepuszczać. Wyciek ten jest już widoczny do jakiegoś czasu i wcześniej też wycierałem to miejsce przy odłączonych kablach od świec i problemu takiego nie było. Dopiero dzisiaj po tym jak zapomniałem go podłączyć i odpaliłem auto. A jakaś godzinę wcześniej jeździłem i wszystko było ok moc była , silnik chodził normalnie.

Jeśli chodzi o kable to jeden właśnie ten którego nie podłączyłem jest na gumie delikatnie przetarty , ale jest to zaizolowane i tak jak pisałem wyżej mimo tego wcześniej żadnych problemów nie było.

 

[ Dodano: 2010-10-05, 13:01 ]

Witajcie

Dzisiaj została wykręcona świeca no i była mokra , została wytarta , wkręcona na nowo auto odpaliłem i nic zero poprawy , wykręciłem ją i znowu była mokra , więc może to być wina zalanej świecy. Dla pewności wykręciłem drugą i była sucha.

Koszt takiej świecy jak moja nie jest wysoki więc zakupię nową i zobacze czy będzie poprawa.

Miernikiem sprawdzany był też kabel przez mojego kolegę i z tego co on mówił jest ok.

Tak więc narazie zostanie wymieniona świeca i zobaczymy jak będzie.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2010-10-06, 19:26 ]

 

Witam

Dzisiaj została wymieniona jedna świeca ta która teoretycznie była zalana. ( wiem że powinno się wymieniać wszystkie ) ale siła wyższa.

Po wymianie niestety nie widać poprawy , silnik dalej się telepie , na wolnych obrotach mniej ale jak się zwiększy obroty to zaczyna cały latać , dodatkowo z wydechu daje paliwem.

Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co się mogło stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle się wyraziłem :)

Zamień ze sobą dwa kable miejscami.

Lepszym wyjściem by było po prostu założenie nowego kabla do cylindra z mokrą świecą..

Zalewanie jednej świecy świadczy o problemach z zapłonem na jednym cylindrze.

Wtrysk jest jednopunktowy, dlatego można wykluczyć tutaj problem z zasilaniem w paliwo.

Świeca była mokra od benzyny, czy od oleju ?

Przed wkręceniem nowej świecy mogłeś porządnie wytrzeć gwint w głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tutaj ta jedna świeca została zalana chyba przez to że jakoś może przez minutę kabel nie był podłączony a silnik został uruchomiony wcześniej takiego problemu nie było a jakaś godzinę wcześniej jechałem autem i wszystko było ok. Ta zalana świeca została wymieniona na nową takiej samej firmy i taki sam model pozostałe zostały wykręcone i zamienione miejscami , nie wyglądały zeby były zalane.

 

świeca była zalana paliwem.

 

Jeszcze mam takie dodatkowe pytanie , czy kable od świec podpasują od Megane I ph I od silnika 1.6? Bo może takie by mi się udało na chwile pożyczyć aby podłączyć u mnie i sprawdzić wtedy zachowanie silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może uda mi się pożyczyć jakieś kable od innego auta to podłącze jeden kabel zamiast mojego ( ten który mógł się uszkodzić ) i zobacze jak się silnik będzie zachowywał jeśli poprawnie znaczy kabel uszkodzny jeśli nie przyczyną będzie coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem jeden używany kabel był on do 3 świecy ale to różnicy nie robi , kabel został podłączony i nic , został ściągnięty ze świecy ale iskry nie było a na pozostałych tak , więc zamieniłem świece rezultat ten sam , zamieniłem kable tak samo , na koniec kabel był podłączony do cewki i była do niego włożona świeca i iskry od drugiej strony świecy nie było , więc wychodzi na to że padła cała cewka. Niestety jest ona w całości i chyba nie da się jej rozebrać. Wiem że w R19 i może w starszych modelach megane też była taka kopułka i w środku niej był taki palec który się zużywał i wtedy na "oko" można było stwierdzić co jest nie tak , tu niestety jest chyba inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się u mnie jest już cewka , bo nawet przeglądając ogłoszenia do starszych modeli jest kopułka a u mnie już jest cewka. Muszę kupić gdzieś cewkę używaną lub nową podłączyć i wtedy się okaże czy jest to wina cewki czy może jednak coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalna jaką mam teraz jest SAGEMa , ale z tego co mi mówiono jak pytałem o kable najlepiej BERU albo VALEO.

No i ja też raczej jestem za kupnem nowej niż używanej bo nigdy nie wiadomo ile używana będzie działać a wydam na nią jakieś 100zł i gwarancji brak , a nówka wiadomo drożej ale jest gwarancja i dużo większe szanse że troche podziała.

Mam u siebie w mieście sklep który sprzedaje części do aut francuskich ta więc tam będę się dowiadywał o ceny.

Jak tylko coś zdziałam dam znać czy owa cewka była przyczyną awarii.

 

Dowiadywałem się i nowa cewka VALEO kosztuje 190zł.

Niestety z powodu innych kosztó zmuszony byłem kupić używaną cewkę. Odrazu ją podłączyłem no i wszystko działa jak należy , okazało się że mój kabel też jest sprawny.

Dzięki Wszystkim za rady i pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!