Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwactwa z wyposażeniem elektrycznym


marcint2525

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam taki problem z moim Megane Scenic 19TD rocznik 1996, otóż:

Sytuacja po raz pierwszy zdarzyła mi się około rok temu o tej porze roku.

Podczas jazdy w deszczu nagle zaczęło mi całe wyposażenie "świrować": wycieraczki zaczęły ganiać na największych obrotach zegary zgasły, przestały działać kierunkowskazy. Zatrzymałem auto i zgasiłem silnik, wyjąłem kluczyk i nie wiele to dało, więc zdjąłem klemę z akumulatora. Po odczekaniu kilku minut podłączyłem klemę wszystko wróciło do normy.

Ale po jakimś czasie zaczęły się dziać dziwne rzeczy.

 

Ginęły kierunkowskazy, nie działał centralny zamek z pilota, brak wycieraczek, brak sterowania szybami.

Zacząłem trochę grzebać przy BSI, wymontowałem ją posprawdzałem kostki, złączki, masy na słupkach itp itd. Poskładałem - działa. Jakiś czas i tak "w koło Macieju". Średnio co tydzień - bez względu na pogodę.

Pojechałem do elektronika samochodowego - ręce rozłożył - nie wie o co chodzi, poradził by wymienić BSI. Tak też zrobiłem, wiedziałem, że pilot będzie do zaprogramowania no ale przeżyję.

Znalazłem na allegro skrzynkę tanio - coś koło 100zł. Wymieniłem i co się okazało: oprócz pilota, kierunkowskazów i wycieraczki tylnej szyby wszystko działa.

 

Do wczoraj. Dzień wcześniej jeździłem autkiem nic się nie działo.

 

Rano postanowiłem trochę samochód posprzątać, a żeby miło się pracowało włączę sobie radio. I zonk. Cisza jak po śmierci organisty, zegary martwe, nie świeci żadna kontrolka. Woltomierz na akumulator a tu tylko 5 V!!! Prostownik pod akumulator i niech się delikatnie ładuje - o dziwo na początku ładowania zaczął ciągnąć prawie 14 A ale po kilku sekundach prąd zaczął spadać i ustabilizował się na poziomie 7-8A (akumulator 72Ah).

W między czasie odpiąłem radio (zrobiłem logikę zapłonu - żeby radio zgasło z silnikiem) podejrzenie rozładowania akumulatora padło właśnie na radio.

Odplątałem przewód masy idący do słupka przy drzwiach kierowcy w celu sprawdzenia czy nic się z nim nie dzieje.

 

Kiedy akumulator się naładował zamontowałem w aucie i włączyłem zapłon. Wszystko ładnie pięknie zaświeciło, więc spróbowałem odpalić silnik. Odpalił z niesamowitą chęcią do pracy. Włączam światła - i pojawił się problem. Z chwilą włączania świateł pozycyjnych gaśnie podświetlanie zegarów.

Ręce mi opadły co jest grane.

 

Zacząłem rozkręcać deskę rozdzielczą - i co dalej??? Czego szukać?

 

Wszystkie kostki już sprawdziłem, podociskałem przewody w konektorkach, wyczyściłem, polutowałem niepewne łączenia przewodów.

 

PS. Z racji tego, że nie działają kierunkowskazy wykorzystałem przerywacz z "malucha" - wpiąłem między + przed stacyjką a brązowy przewód na przełączniku. Z kostki przy BSI został on wypięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego po pierwsze - wymień akumulator, jeżeli napiecie na klemach spadło do 5V to już raczej akumulator nie jest tak dobry jak był przed tym rozładowaniem... Spróbuj od kogoś pożyczyć aku i zobaczyć jak się wtedy zachowa... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dnia kiedy pisałem ten post zdążyłem już rozkręcić cały samochód. Miałem każdy przewód w palcach, każdą kostkę i złączkę. Wszystkie przyciski, przełączniki i wyłączniki. Wszystkie styki w gniazdach bezpiecznikowych wyczyszczone i odtłuszczone. Przewody w komorze silnika umyte. wymieniona izolacja ochronna na każdej wiązce przewodów.

Poskręcałem dziś samochód, poskładałem wszystko do kupy.

Zamontowałem nowy akumulator.

 

Przekręcam kluczykiem i...

- jarzy się kontrolka otwartych drzwi (drzwi zamknięte);

- po włączeniu świateł pozycyjnych gaśnie podświetlenie licznika kilometrów i zegarka/termometru;

- po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka sufitowa - gaśnie tylko przy włączeniu zapłonu.

- pobór prądu niby nie wielki ale 30mA płynie - amperomierz pomiędzy + akumulatora a klemę dodatnią - wszystko wyłączone.

 

Po włączeniu zapłonu diodka od immo mruga szybko, przy wyłączonym zapłonie nieco wolniej mniej więcej 0,5s/0,5s.

Pilot z kluczyka nie daje się zaprogramować, kierunkowskazy (oryginalne) nie działają.

Nie działa podgrzewanie tylnej szyby, i wycieraczka tylnej szyby.

Napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika i przy włączonych światłach wynosi około 13,6V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- po włączeniu świateł pozycyjnych gaśnie podświetlenie licznika kilometrów i zegarka/termometru;

Na 99% jest wina spalonej ścieżki w regulatorze jasności oświetlenia wskaźników.

Co do reszty nie mam pomysłu :/

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jarzy się kontrolka otwartych drzwi (drzwi zamknięte);
- po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka sufitowa - gaśnie tylko przy włączeniu zapłonu.

 

Pewno gdzieś czujnik w drzwiach jest zepsuty, musisz posprawdzać... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% jest wina spalonej ścieżki w regulatorze jasności oświetlenia wskaźników.

Co do reszty nie mam pomysłu :/

Ja daję 1% na to, że mój megane scenic regulatora jasności oświetlenia nie posiada. Dla jasności jest zamiast tego zwora (fabryczna - sprawna).

Pewno gdzieś czujnik w drzwiach jest zepsuty, musisz posprawdzać... :)

Czujniki w drzwiach działają na tej zasadzie, że jak jest naciśnięty to robi przerwę (drzwi zamknięte) więc wymontowałem wszystkie jakie są - nic to nie dało.

Te kroki już przebyłem, czekam na dalsze sugestie.

Dziś stanąłem przed możliwością zainstalowania nowego duuużego mocnego akumulatora, "siedzi" na podłodze - 12V 170Ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!