Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czy kupie Renault MEgane II 1.9 Dci 120km do 13500zł??


pamel

Rekomendowane odpowiedzi

pamel, każdy silnik będzie solidny jak się o niego będzie dbało... Poza tym co to znaczy Twoim zdaniem długowieczny? Bo 200 -250 tys. km to dzisiaj praktycznie każdy silnik Ci wytrzyma. Czy diesel czy benzyna

Pamiętaj, że silniki z common railem są bardzo wrażliwe na jakość paliwa.

Chcesz niezawodnego diesla, który przejedzie spokojnie pół miliona? to znajdź starego, wolnossącego "klekota" z pośrednim wtryskiem paliwa i prostym osprzętem ( jak np. w mercedesach w123.

Tam nawet na oleju od frytek pojedziesz i się nic nie stanie.

Im nowsze silniki, tym nowszy osprzęt, więcej elektroniki itd. czyli więcej elementów, które mogą się zepsuć. A są drogie w naprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baciuś, nie jeżdżę teraz codziennie bo to taty auto a czasami jedzie autem do pracy( bo czasami z kolegą) więc jeśli będe miał swoje to będe częściej pozatym najprawdopodobniej od nastepnego tygodnia pójdę do pracy więc wtedy na pewno codziennie będe jeździł . pomyśle o tej benzynie skoro tak mi doradzacie:))

Slowik8609, wiem masz rację , chodzi ogolnie że to autko myślę że będe miał okolo 2-3 lat nie dłużej bo wtedy zmienie:) nie wiem co mam z tym dieslem ale tak mi znajomi nachwalili diesla że po prostu też zacząłem go uważać za ekonomiczniejszego i lepszego. no ale zobaczymy co znajde jakie oferty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baciuś, też się tego obawiam dlatego nie wykluczam zakupu benzyny. ale czy benzyna za taką kase ( silnik 1.6 bo o mniejszym nie myślę) bedzie lepsza?

 

Wszystko zależy od egzemplarza, ale masz dużo większą szansę na znalezienie bardziej zadbanego autka. Czyli krótko - raczej na pewno będzie lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem. czyli rozejrzę się szczerzej za benzyną zobaczymy czy coś znajdę:) mam nadzieje ze tak. ale wiecie w tej gazecie jednak pisało że 1.9 jest dużo mniej zawodny niż 1.6 więc już sam nie wiem. a co do dbania o auto to ja raczej mam zamiar dbać to to jednak będzie moje pierwsze a jak wiecie z takimi rzeczami się obchodzi ostrożnie( każdy wie jak miał pierwszy rower czy coś;p)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździł pooglądaj i zdecyduj. Jeżeli znajdziesz zadbanego diesla to go weź. A jeżeli zobaczysz same szroty rozglądaj się za benzyną. I nie słuchaj tak swojego kolegi bo z tego co opisujesz to nie za bardzo się zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej mi chodziło o to jak dbał poprzedni właściciel... Bo jak w dieslu lał najtańsze paliwo to np. wtryski mogą pójść.

Nie jest prawdą to co napisali. Mam znajomego mechanika, który pracował w ASO renaulta. Jak sam powiedział kolejność awaryjności jest taka ( zaczynając od najmniej awaryjnych) 1.4, 1.6, 1.9, 1.5. Wiadomo, że bywa różnie i nie jest to "święta reguła", która jest constans. Ale jednak benzyniaki mają prostszy osprzęt i coś jednak w tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja napisze Ci tak, kupiłem 1,9DCI oczywiście rozrząd, filtry itd.... kosztowało mnie to 2100 zł na bardzo dobrych częściach, teraz tankuje najlepsze paliwo, a poza tym może i diesel lepszy ale trzeba dbać o turbo i nie wciskać na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzięki dużo się dowiedziałem powiem wam;p jestem bogatszy o wiedzę o silnikach;p a co do wyboru to tak jak mówi exotic pojadę zobaczę parę aut i zobaczymy co będzie bo tak na sucho nie można..

 

[ Dodano: 2010-10-10, 17:10 ]

baciuś, wiem czytałem że trzeba najpierw zagrzać silnik i dopiero wtedy można poszaleć tak samo jak słyszałem że przed wylaczeniem auta trzeba zostawić go żeby chwile pochodzil żeby turbina się ochlodzila czy jakoś tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, tak słowik wiem. rozmawiałem z tatą i też mi to doradził bo za te 300zł moge uratować 15000zł a to różnica. jeszcze myśle z tym numerem VIN( czy jakoś tak) żeby wziać i spróbować dzwonić do ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!