Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

sugerujesz vivaldi że firma amorków ma wpływ nazawieszenie nawet jeśli weźmiemy pod uwage obydwa przypadki nowe? kayaba lepiej amortyzują i delphi czy po prostu mają dłuższą żywotność (tak szybko sie nie zuzywają)?? wyciąłem osłone pod tłumnikiem bo ona chaczyła mi o mocowanie amorka na dole i narazie jest spokój. Ale jak auto bedzie siadało to trzeba podnieść jakos na belce tak mi mówił mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem niemiłe doświadczenia z delphi (dawne zakłady krośnieńskie) --> głośne, marna jakość itd. Zaraz po wymianie nie powinny rzutować na jakość tłumienia. Kayaby OK ale cenowo przereklamowane. Skoro auto pływa , tak jak pisałem zacznij od pożyczenia szerokich kapci niskoprofilowych względnie zacznij od spręzyn twardszych. Z założenia że zawiecha i geometria OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

delphi czy jakoś tak, miałem 70% kayaba

Te amorki to chyba dobre były 100% ma sztywna rura. Wymieniałeś bo woziło, czy odwrotnie? Musi być gdzieś jakiś luz. Cudów niema (są ale nie na zawołanie). Weż pod uwagę co napisał jacula42.

 

[ Dodano: 2007-07-20, 11:43 ]

Sprawdź

post-2306-1184923442_thumb.gif

post-1-1184923442_thumb.gif

post-1-1184923443_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi Ci o takie dziwne podskakiwanie samochodu nawet na małych nierównościach (podskakiwanie widać najbardziej na desce rozdzielczej podczas jazdy) to się tym nie martw. U mnie jest to samo. Auto przyjechało z niemiec w 2004 roku i od razu tak miało. W zawieszeniu zrobiłem wszystko od A do Z i jest tak samo. Opony mam 185/60R14 + obniżone i utwardzone zawiesznie. Podobno auto tak wyjechało z fabryki. Faktycznie postawiłem ją koło innej Meganki i jest niższa. Nie przesadź przypadkiem z ciśnieniem w kołach. Gdy opony się rozgrzeją to ciśnienie się zwiększa. Należy o tym pamiętać. Ja mam zalecane fabrycznie 2.4 z przodu i jest w miarę. Wcześniej miałem 2.6 na próbę i to podskakiwanie było dużo gorsze. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenia tylne w tych autach nie jednego już przeraziły. U mnie jest czterodrążkowe. Prawdą jest, że jak coś walnie, czy drążek, czy łożysko w rurze to jest dużo drożej niż przy zwykłej sprężynce. Słyszałem, że nawet ci co sprzedają używane części już się wycwanili i całych belek już tak całkiem tanio nie oddadzą. U mnie zaczęło coś stukać, więc wizja wymiany np. tulei była realna. Mechanik powiedział krótko: cały dzień roboty bo to trzeba zwalić całe zawieszenie, na prasę itd... no i części=800 zł. Skończyło się na wymianie amortyzatorów bo jeden dostał w środku jakiegoś luzu i sobie głucho pukał. Tak czy inaczej sprężyny to chyba lepsze, prostsze i tańsze rozwiązanie. W Scenicu raczej nie buja tyłem i wydaje mi się, że w innych modelach też nie powinno. Coś musi być nie tak! Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Podczepię się do tematu z moim podobnym problemem.

Mam scenica 1997 2l.

Ok rok temu pękł mi drążek skrętny w tylnej belce i ze względu na długi czas oczekiwania na nowy kupiłem całą belką.

Samochód stoi bardzo nisko "dupa" mu wisi, wina belki to raczej nie jest bo przy poprzedniej oryginalnej było bardzo podobnie. Mam problemy z wjazdem np do garażu bo czepiam tłumikiem tak jest nisko.

Jest jeden problem oczywisty tzn siedzą jeszcze oryginalne amortyzatory i mimo ze na badaniu technicznym ok 2 tyg temu przeszły test to wiem ze są na pewno padnięte.

Pytanie mam takie czy wymiana amorków na nowe podniesie tył auta?

Słyszałem o rożnych długościach amorków, czy są jakieś specjalne twardsze które przy obciążeniu nie siądą max.

A może to wina jednak belki.

Przekładanie ząbków na drążkach nie wchodzi w grę, duży koszt i nikt z mechaników nie daje mi gwarancji że drążki skrętne dadzą się tak prosto wyjąć i jest spore prawdopodobieństwo rozgrzewania ich palnikiem co zapewne osłabi materiał.

Podpowiedzcie co z tym zrobić. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie strasznie głośno na dziurach,, a kiedyś było cicho.. belke mam po remoncie. auto stoi dobrze, geometria komputerowa wypadła bardzo zadowalająco. od kiedy mi tak nawala cos w zawieszeniu ale to z przodu to i tez rzuca jakby na dziurach. Jako że wszystko już wymieniłem pozostały mi sprężyny. Nie da sie ukryć, że są miękkie nio i stare (96r) Mam nadzieje ze po ich wymianie nastąpi znaczna poprawa :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
witam poczytaj moj post nowo sprowadzony scenic i stuki diagnosta zawieszenie super drugi super pojechalem do kolesia od francuzow w ciemno dwie gumy na stabilizatorach i jedna koncowka drazka kier na szarpakach nie wyszlo ,moze to u ciebie tak bylo u mnie

 

Jakie to są koszty ?

Bo coś mi się wydaje że u mnie jest podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!