Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czy wiecie że...


ZygaM

Rekomendowane odpowiedzi

Czy wiecie, że nasz kuzyn Twingo ma korzenie z Polski? Jeśli nie to przeczytajcie poniższe i powiązania tej strony. Życzę miłej lektury.

http://pl.wikipedia.org/wiki/FSM_Beskid

Podobnie było z Syreną Sport, i Warszawą (druga generacja Passata). Wiele projektów i modeli stworzył Cezary Nawrot, które nigdy nie weszły do produkcji, a wręcz nakazem władz zostały zniszczone. Jeśli ktoś oglądał "Legendy PRL na TVN Turbo", to trochę zauważył, nawet SMART jakiś znajomy według tych projektów.

http://www.polskie-auta.pl/

 

ps do admin: jeśli napisałem w nieodpowiedniej kategorii proszę o przeniesienie w odpowiednie, bo żal naszych straconych marzeń motoryzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę, żeby Passat miał cokolwiek wspólnego z Warszawą.

Jeżeli chodzi o Warszawę 210, to była ona oparta na konstrukcji Forda Falcona.

Syrena Sport też raczej nie znalazła naśladowców, gdyż niedługo po prezentacji została zniszczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel, bo nigdzie oficjalnie tego nie napisali, faktycznie był projekt Polski (jednego z projektantów) ale Władze nie wyraziły zgody na zrobienie nawet modelu. To znaczy nie mogę tego teraz odnaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiedziałem o historii z Beskidem.

Od razu mówię, że nie czytałem artykułów, które zapodał kolega, bo mi się nie chce.

Jeśli to co napiszę jest tam opisane to przepraszam

Sprawa z Beskidem wyglądała tak, ze ruscy się nie zgodzili na jego produkcję i kazali zniszczyć prototypy, które powstały.

W między czasie francuzi podpatrzyli co nieco i jak się skonczył okres patentowy, to chyba jakoś miesiąc później ( w każdym razie bardzo szybko) ukazało się bardzo podobne twingo.

Co do Warszawy - pierwsze słyszę i to raczej plotka.

Co do syreny - to samo - plotka - auto nie weszło do produkcji i z tego co wiem nie zostało skopiowane na zachodzie. Chociaż po latach skopiowano z niego część rozwiązań - np. koncern vw skopiował i udoskonalił skrzynię dwusprzęgłową z syreny, która teraz nosi nazwę DSG.

Było tam jeszcze kilka takich rozwiązań, ale nie pamiętam już dokładnie o co chodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prototypy Beskida istnieją i mają się dobrze :)

Autko nie weszło do produkcji, ponieważ przed jej uruchomieniem FSM został przejęty przez Fiata.

Fiat zarzucił projekt i do produkcji weszło Cinquecento.

Syrena Sport miała całkowicie seryjne podzespoły za wyjątkiem opracowanego dla niej silnika typu boxer.

Jeżeli chodzi o skrzynię DSG, to jest to dzieło firmy BorgWarner.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż...

Gdyby nie nakazowa gospodarka Moskwy, dzisiaj nie koniecznie jeździliśmy renufkami tylko Beskidami albo Syrenami. Niektóre rozwiązania konstrukcyjne ówczesnych konstruktorów były rewolucyjne. Niektóre konstrukcje i rozwiązania zostały wykorzystane w innych , renomowanych markach. Co by nie mówić, ale polscy inżynierowie wnieśli bardzo dużo w rozwój motoryzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prototypy Beskida istnieją i mają się dobrze :)

Autko nie weszło do produkcji, ponieważ przed jej uruchomieniem FSM został przejęty przez Fiata.

Fiat zarzucił projekt i do produkcji weszło Cinquecento.

Syrena Sport miała całkowicie seryjne podzespoły za wyjątkiem opracowanego dla niej silnika typu boxer.

Jeżeli chodzi o skrzynię DSG, to jest to dzieło firmy BorgWarner.

 

Na szczęście klika osób się sprzeciwiło i chyba ze 3 sztuki ocalały.

Z projektem fiata słyszałem, ale wg mojej wiedzy było to połączone z niechęcią Ruskich co do produkcji auta.

Co do syreny też się zgodzę choć częściowo. Generalnie większość podzespołów była z seryjnej, jednak z tego co wiem, część rozwiązań była specjalnie dla niej ( np. korbowody i wał korbowy).

Jeśli chodzi o skrzynię - nie pamiętam dokładnie jak to było, ale kiedys widziałem wywiad z gościem co pracował przy jej projekcie i właśnie wspominał o tej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polscy inżynierowie wnieśli bardzo dużo w rozwój motoryzacji

nie tylko polskiej motoryzacji, jednym z naczelnych w RolsRoys jest polak, jeden z ostatnich modeli BMW również polak, możnaby jeszcze pisać o polskich wynalazkach i projektach. Komputer wymyślił również Polak, ale był wielkości konkretnego pokoju, naftę wynalazł polak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak już o osiągnięciach mowa, podrzucam linka do ciekawego auta:

http://www.polskie-auta.pl/stara/ls.htm

Na mojej uczelni wydrukowano nadwozie do tego auta jako pracę inżynierską/magisterską. Kawał dobrej roboty i dość ciekawie to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W "Legendach PRLu", też był omawiany Beskid.

z Beskidem wyglądała tak, ze ruscy się nie zgodzili na jego produkcję i kazali zniszczyć prototypy

Owszem, z tym, że nie byli to ruscy ale włosi, którzy odczuli zagrożenie ze strony Beskida w właśnie przygotowywanym przez siebie projekcie produkcji w Polsce i wprowadzenia na tutejszy rynek modelu Cinquecento. Co do Twingo to tylko domysły, choć Renault zwlekał z oficjalną premierą tego auta do momentu wygaśnięcia patentu Beskida 106 z Bielska. Co prawda władze nakazały zniszczenia 7 prototypów auta, to jednak konstruktorzy z Bielskiego FSM nie zastosowali się do tej decyzji i można je zobaczyć w Warszawie, Krakowie lub Opolu.

A kto pamięta o następcy Poloneza, modelu Wars z FSO? :) http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Wars

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!