Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

m.tybuszewski, ja to zrobiłem przed blokiem na wiosnę, spuszczasz płyn chłodniczy poprzez zdjęcie grubego dolnego węża z chłodnicy. Później odkręcasz (chyba) 3 śrubki kluczyk 10 na obudowie termostatu. Wyjmujesz stary, wkładasz nowy, odpowietrzasz układ wg przepisu który znajdziesz na forum i to wszystko. Ja się trochę szarpałem z opaskami bo nie miałem narzędzi, ale można to zrobić samemu, bez większych problemów.

Obudowę termostatu masz lekko po prawej stronie silnika jak otworzysz maskę, dochodzą do niej 4 kable, a w obudowę są wkręcone 2 czujniki, które musisz odpiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat uważam za zamknięty

Niech jeszcze zostanie, może ktoś dopisze jakieś szczegóły, które mi umknęły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja dopiszę coś od siebie. (How-to)

Akurat robiłem ww czynność w mojej Reni (silnik K7M).

 

Potrzebne narzędzia:

-kombinerki

-klucz TORX-30

-śrubokręt krzyżak

-klucz "13"

-miska (ok 1-1,5l pojemności) lub podobne naczynie.

- większe naczynie ok. 3-5l ( może być kanisterek po płynie chłodniczym )

 

Czas wykonania ok. 10 min.

Poziom trudności : łatwe

 

WAŻNE !

Czynności wymiany termostatu dokonujemy na chłodnym lub ewentualnie ciepłym silniku (jeżeli możemy dotknąć i przytrzymać rękę na silniku, możemy dokonywać wymiany). Niezastosowanie się do tego punktu grozi poparzeniem !

 

Zabawę zaczynamy od odkręcenia pokrywy filtra powietrza. Zdejmujemy pokrywę, odłączamy ją od rury powietrza, wyjmujemy filtr. Następnie odkręcamy rurę doprowadzającą powietrze do obudowy filtra ( śruba 13-ka umieszczona jest z przodu samochodu, z góry ją widać ). Pociągnięciem obudowy filtra do góry, wyjmujemy obudowę z komory silnika. Przy pomocy kombinerek zsuwamy zaciski z węży przy zbiorniczku wyrównawczym.

Zbiorniczek wyrównawczy musi być zakręcony.

Pod łączenie zbiorniczka z wężami gumowymi wkładamy miskę lub jakiekolwiek naczynie, które pozwoli się w dość łatwy sposób wyjąć z komory silnika.

[center:f518e7b68b]IMG_0026.JPG[/center:f518e7b68b]

Odpinamy dolny wąż od zbiorniczka i podnosimy go do góry. W tym momencie płyn chłodniczy zaczyna powoli uciekać ze zbiorniczka. W tym momencie odkręcamy korek od zbiorniczka. Po spłynięciu płynu ze zbiorniczka, możemy zatknąć rurę z powrotem (jeżeli nie mamy już miejsca w naczyniu) lub obniżając wąż (wcześniej odłączony od zbiorniczka) poniżej poziomu zbiorniczka, dolać do naczynia płynu. Czynność dolewania do małego naczynia i odlewania z tego naczynia do większego powtarzamy do momentu, aż z węża przestanie lecieć płyn. Następnie odpinamy górny wąż od zbiorniczka i dmuchamy w niego. Wąż dolny powinien znajdować się w misce lub tuż nad nią.

 

Po zlaniu płynu, zabieramy się do odkręcenia termostatu:

[center:f518e7b68b]IMG_0028.JPG[/center:f518e7b68b]

Do dkręcenia mamy 3 sruby zaznaczone na zdjęciu (TORX-30).

Po odkręceniu śrub, odpinamy wąż od obudowy termostatu. Ukazuje się nam termostat. Przed założeniem nowego, musimy jeszcze oczyścić to miejsce. Wystarczy użyć do tego szmatki.

[center:f518e7b68b]IMG_0030.JPG [/center:f518e7b68b]

Po założeniu nowego termostatu, składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Zalewamy układ z powrotem płynem, odpowietrzamy układ i gotowe.

 

Teraz parę sugestii.

Powyższa procedura pozwala zaoszczędzić maksymalną ilość płynu, jaką się uda. Ubytek płynu nie powinien przekroczyć 0,5 l. Jest ona przydatna w momencie, gdy chcemy tylko wymienić termostat.

Przy kupnie nowego termostatu trzeba się liczyć, że nowy może nie pasować. W moim przypadku poszedłem do sklepu, powiedziałem jaki posiadam samochód, jaki model silnika, itd. Po rozebraniu termostatu, okazało się, że nowy ma średnicę o 3,3 mm większą od starego i nie pasował w gniazdo w wężu. Ponowna wycieczka ze starym termostatem w ręku i w końcu został dopasowany termostat od silnika 2.0 + 3 dni czekania. Dlatego nie piszę, jaki termostat (oznaczenia na termostacie) kupić. To okazuje się indywidualną kwestią.

Jeżeli spuszczony płyn zawiera w sobie zanieczyszczenia, warto przed wlaniem go z powrotem przefiltrować przez sitko wyłożone jakimś przepuszczalnym materiałem np. tetrą lub bawełną.

 

PS- zdjęcia znajdują się na moim picasa, tak więc nie znikną z tego posta. Jeżeli administracja forum uzna ten mini how-to za wartościowy, mogę zrobić z tego pdf-a i umieścić tutaj, bądź gdziekolwiek, gdzie administracja sobie zażyczy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!