Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dci - problem z kontrolką świec żarowych


mpp08

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z odpaleniem swojego samochodu. Związane to jest chyba ze świecami żarowymi, ale podobnego przypadku nie znalazłem tu na forum, a jeśli źle szukałem, to przepraszam. Objawia się to tym, ze po przekręceniu kluczyka kontrolka od świec żarowych.. się nie zapala na zupełnie zimnym silniku np. przez 3 razy, więc samochodu odpalić się nie da, za 4 razem się zapaliła normalnie i zgasła, ale auto nie odpaliło, potem ze 3 razy znów się nie zapaliła i dopiero za kolejnym razem się zapaliła, zgasła i auto odpaliło od razu. I takie coś się powtarza. Co trzeba sprawdzić w 1 kolejności? Zmienić np. świece? Żadne inne kontrolki jak SERVICE się nie świecą. Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale u mnie kontrolka na zimnym silniku w ogóle się nie zaświeca. Już myślałem, że teraz nie wrócę do domu... Stał na dworze sporo, termometr pokazywał 2 stopnie. Dosłownie przekręcałem dziesięć razy kluczyk i nie zaświeciła się kontrolka od świec... za jedenastym dopiero się zaświeciła i auto zapaliło.. Gdy silnik jest ciepły, to kontrolka świeci się od razu za pierwszym razem i zapala na dotyk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to niekoniecznie będą świece ponieważ ja ostatnio wymieniłem wszystkie bo żadna nie grzała a kontrolka od świec zapalała się normalnie przed wymiana choć świece nie grzały.

A co do odpalania to nie ma się co martwić przy 2 stopniach a nawet mniej spokojnie powinien zapalić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc... Tu nie pali... I może to jednak nie to? Bo pomyślałem... i przecież po przekręceniu kluczyka słychać jak chodzi pompa paliwowa jak się nie mylę? A tu, gdy kontrolka od świec się nie świeciła, to w ogóle zupełna cisza... Nie było słychać tego cichego "buczenia" i w ogóle w 7 stopniach na dworze silnik nie zapalił nawet za 3cim razem... Czyli jednak to chyba coś bardziej poważnego? Jak silnik jest ciepły, kontrolka się świeci i pali za 1wszym razem bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dci pali również bez podgrzania świecami choć ciężko. Szukałbym przyczyny w przekaźniku i sterowniku świec żarowych. Na Twoim miejscu podpiął bym pod kompa i sprawdził co jest a nie gdybał. Możesz wymienić wiele kosztownych rzeczy a usterka może być banalna :) Pod clipa z nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Byłem w serwisie. Po podłączeniu do komputera wyświetlił, że uszkodzony jest przekaźnik podgrzewania płynu chłodzącego. Niestety mechanicy przepatrzyli samochód, ale nic nie poradzili... Gdzie w ogóle znajduje się ten przekaźnik? Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że uszkodzony jest przekaźnik podgrzewania płynu chłodzącego

Nie wiedziałem ,że w I ph II takowy występuje :shock:

a swoją drogą to gdzieś Ty pojechał jak mechanicy nie wiedzą gdzie on jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicy od wielu lat istnieje zakład specjalizujący się w Renault i wszyscy do niego jeżdżą i bardzo sobie chwalą, bo podobno naprawdę wszystko dobrze umieją naprawić. I mają nawet typowy komputer do Renault. Ale naprawy tego się nie podjęli. Tata jeszcze gdzieś się pytał, ale każdy po usłyszeniu usterki od razu odmawia. Więc pozostaje chyba ASO? Tylko, że pewnie skasują drogo bardzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby o to chodziło?

http://megane.com.pl/megane-i-phii-grzalki...ghlight=nurkowe

Z tego wynika, że przekaźniki są przy bezpiecznikach pod maską. Niestety nie mam szczegółowych informacji które to przekaźniki.

 

EDIT:

Znalazłem! :)

 

W załączniku bardzo mądry pdf - jest tam wyjaśnione które przekaźniki są za co odpowiedzialne. POLECAM :)

PLATFUSI.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wreszcie udało się rozwiązać problem. Mam przynajmniej taką nadzieję. Okazało się, że to zupełnie nie jest wina tego przekaźnika, tylko innego. Ostatecznie wymieniony został, nie wiem czy dobrze napiszę, główny przekaźnik od komputera. I chyba wszystko dopiero teraz wróciło do normy. Ale to okaże się dokładnie jutro rano, jak wystygnie zupełnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj było bardzo zimno na dworze i po tym jak był uruchomiony przez mechanika gdzieś o 11, a potem przeze mnie po 16, od razu odpalił ok. Naprawa (podłączenie pod komputer, diagnoza i wymiana przekaźnika) kosztowała mnie równe 100zł.

 

Przed chwilą byłem go odpalić po nocy i udało się za 1 razem na dotyk :). Czyli to jednak wina tego głównego przekaźnika od komputera była. "Najlepsze" w tym wszystkim było to, że po podłączeniu auta pod komputer nie pokazywał on, że uszkodzony jest ten element... Elektryk powiedział, że przy takich objawach wie to z doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!