Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brzeczenie i stukanie w okolicy przedniej sz


Rekomendowane odpowiedzi

witam, u mnie sprawa wyglada tak: podczas jazdy zwlaszcza na dolkach slychac plastikowe stukanie w okolicach miedzy nawiewami a zegarami gdzies pod deska rozdzielcza, nie zauwazylem zeby byla jakas roznica gdy przelaczam nawiew z zew. na wew i odwrotnie, poprostu caly czas "cos" stuka o drugie "cos", brzmi to tak jak by cos tam poprostu "latalo", wie ktos co to moze tam tak "latac"? dodam ze mam megi z klimą, widze ze to ma znaczenie przy rozbieraniu podszybia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyną jest klapka obiegu wewnętrznego.czyli bardzo dobry temat wybrałeś. wszystko opisane na pierwszej stronie plus

polecam poradnik Cmikusa, co prawda opisuje wersje bez klimy ale będziesz wiedział z czym masz do czynienie.

TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

też mi trzaska pod maską koło filtru pyłkowego. Nie umiem się tam dostać, bo nie umiem odkręcić śrubki z wycieraczek. Tak mocno zeżarła je korozja, że są chyba zespawane ;/ oczywiście WD-40 nie pomaga..

ale nie o to chciałem spytać: mówicie, że to silniczek obiegu wewnętrznego, ale gdy zamknę obieg w środku, tj włączę obieg zamknięty, to trzaski przestają nadawać..

Trochę mi to nie pasuje.

to normalne?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Też niestety miałem przygodę z tym dżwiękiem pod maską.Nie wiedziałem na początku co to jest ale po pewnym czasie myślałem że wyrwe to urządzenie spod maski:)Trudno było sie do tego dobrać i ja nie naprawiełem tego elementu.Poprostu go rozłączyłem i to też było trudne przez to ze nie ma tam poprostu miejsca.Podziwiam tych którzy rozebrali to do końca :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ja poczytałem uważnie forum i da sie to bardzo prosto wyłączyć, po środku pod maską jest wiązka kabli, jedna czarna wtyczka jest odpowiedzialna za to, zdejmujesz akumulator, bierzesz latarkę w dłoń i szukasz wtyczki, mi sie nawet udało nie odłączają akumulatora dzięki czemu cały czas słyszałem ten silniczek, odłączałem wtyczki po kolei aż trafiłem na właściwą. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Z tego co zrozumiałem to można ten silniczek odłączyć bez zdejmowania wycieraczek (M! bez klimy).

Próbowałem to zlokalizować jak rozebrałem dzisiaj podszybie, ale za bardzo ślepy jestem i nawet nie ustaliłem w którym miejscu tego silniczka szukać :-(

Niestety ani od środka (pod parapetem) ani od zewnątrz nie znalazłem silnika i możliwości jego odłączenia (o naprawieniu nawet nie marzę, a jak mi kiedyś w ASO krzyknęli ponad 600 zł za silnik to postanowiłem słuchać klapania).

Czy mogę liczyć na jakąś podpowiedź jak to odłączyć bez pełnego rozbierania?

(nawet nie chcę myśleć jak się wycieraczki trzymają po kilkunastu latach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączenie silniczka, to tylko odnalezienie (po nitce do kłębka) wtyczki i jej odłączenie. Ja natomiast bez ściągnięcia wycieraczek - silniczek wymontowałem, naprawiłem wykruszoną zębatkę klapki i zamontowałem dorobiony ogranicznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, ale ja mam dwie lewe ręce ;)

Znajomi mówią, że jak się czegoś na komputerze nie da zrobić to ja tego nie zrobię ;-)

Z góry zakładam, że sam takiego ogranicznika nie zrobię - jak można jakoś zamówić i dokupić to ja chętnie kolegi posłucham <czerwona>

Póki co potrzebuję sugestii gdzie i jak tę nitkę odnaleźć oraz jak się po niej poruszać w moim modelu ;)

 

Foot, dzięki, druknę sobie tamten temat i jak się przejaśni (dzisiaj u mnie pada a nie mam garażu) to spróbuję przetestować ;)

 

Generalnie ten silniczek mi skrzeczy już chyba od paru lat i prawie się przyzwyczaiłem, ale jak się go da uciszyć chociaż to ja bardzo chętnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!