Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie silnikiem podczas jazdy, gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym, że po wciśnięciu gazu, np. przy ruszaniu albo przy przyspieszaniu, zaczyna szarpać silnikiem i nie można normalnie przyspieszyć. Przy ruszaniu czasami tak "kaszle", że auto gaśnie. Gdzie może tkwić przyczyna? Na gazie/benzynie to samo.

Dodam, że jeśli od razu po zapaleniu auta dodam gazu, obroty spadają na 2-3 sekundy po czym zaczyna pracować normalnie. Taka sytuacja ma miejsce dopóki, dopóty silnik się nie rozgrzeje, zazwyczaj do 5 minut. Nie wiem czy te dwie sprawy mają coś wspólnego, ale lepiej napisać. Jak przełączę na gaz, pracuje normalnie.

Ktoś pomoże? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszego problemu to do sprawdzenia układ zapłonowy: świece, przewody zapłonowe, cewki i czujnik położenia wału.

A co do drugiego to jeśli nic z pierwszego nie rozwiąże problemu to bardzo możliwe że wtryski masz do czyszczenia co często się zdarza przy jeździe tylko na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam , moim zdaniem to czujnik położenia przepustnicy, miałem to samo ale tylko na benzynie w ogóle nie dało się jechać, szarpało ,raz jechał dobrze a raz nie reagował na pedał gazu tylko bardziej przymulał autko. wymieniłem czujnik, zresetowałem komputer, kontrolka "zygzak" zgasła i samochód śmiga elegancko zarówno na PB jak i na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do wymiany świece, bądź cewki. Jest też możliwość, że jedno i drugie. Jeżeli chodzi o cewki to do renault tylko firmy eyquem natomiast cewki tylko BERU. Silniczek krokowy możesz przeczyścić, ale wątpię. U mnie było podobnie zakup nowego silniczka nic nie zmienił.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie-szarpało i muliło, okazało się, że to filtr paliwa skończył żywot, oczywiście tylko na PB, bo jeśli na gazie to samo to wyłącznie układ zapłonowy. Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2010-11-09, 18:53 ]

Jeśli masz cewki od nowości tj. Sagem to prawie na 100% cewka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej masz do wymiany. Miałem te same objawy. Po podłączeniu do komputera diagnostycznego okazało się że czujnik temp pokazuje temperaturę +108 stopni. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!