Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dCi Gaśnie podczas przyspieszania


rafal1a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Po przeszukaniu forum nie znalazłem podobnego problemu do mojego, a mianowicie silnik gaśnie podczas przyspieszania (raczej z niskich obrotów), po czym zapala się kontrolka świec. Problem jest o tyle poważny, że występuje przeważnie na trasie, np przy próbie wyprzedzania, niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły, po czym bez problemu daje się odpalić (kontrolka gaśnie normalnie). Jednak przy dużej prędkości jest to dosyć niebezpieczne. Obroty trzyma idealnie, filtr powietrza, oleju wymienione miesiąc temu, paliwa pół roku temu. Dodam również, że wraz z w/w problemem występuje dziwne stukanie porównywalne z włożeniem kija w szprychy. Jeżeli ktoś miał podobny problem, to proszę o pomoc.

 

EDIT: Postanowiłem przeczyścić EGR, po czym zrobiłem rundkę próbną i auto zgasło 2 razy. Potem wieczorem zrobiłem trasę 50 km i nic się nie działo...także proszę o sugestie co dalej sprawdzić.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, postaram się napisać po sprawdzeniu w czym był problem.

 

[ Dodano: 2010-11-12, 11:59 ]

Długo nie miałem czasu, żeby sprawdzić tą usterkę. Po sprawdzeniu wyskoczyły błędy obwodów czterech wtrysków i bodajże przekaźnika świec żarowych. Okazało się, że były poprzecierane w wielu miejscach przewody prowadzące do wtrysków przez obudowę filtra powietrza. Usterka już naprawiona, błędy nie powróciły i mam nadzieje, że to była jedyna przyczyna....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Okazało się, że były poprzecierane w wielu miejscach przewody prowadzące do wtrysków przez obudowę filtra powietrza...

Czy w dalszym ciągu jest po tej naprawie wszystko ok?

Ja mam identyczny problem - nie zdecydowałem się jeszcze od czego zacząć ale postaram się od tego na czym Ty zakończyłeś. Chcę tylko przed tym wymienić filtr paliwa - poprosiłem o pomoc tym temacie: http://megane.com.pl/scenic-ii-phi-wymiana...a-vt3139,60.htm. Możesz coś i tam rafal1a poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek44 od naprawy zrobiłem jakieś 200 km, może to nie wiele ale na takim dystansie usterka powinna się już pojawić, a jest spokój także myślę, że to wina wyłącznie tych przewodów(musisz zdjąć obudowę filtra powietrza, przewody nie wymieniałem tylko je zaizolowałem dokładnie, radzę jeszcze styki spryskać spreyem do styków i pamiętaj o wykasowaniu błedów). Wymiana filtra paliwa na pewno przed zimą się przyda, lecz problem z gaśnięciem leży raczej gdzieś w układzie elektrycznym. Jeżeli okaże się, że przewody są ok to radzę udać się do dobrego elektryka.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki rafal1a,

Od kilku dni nie mam już tych objawów gdy dociskam gaz do podłogi. Próbuję różnej ostrej jazdy i o dziwo - wszystko dobrze. Zmieniam dzisiaj jednak filtr paliwa i zajrzę do tych przewodów pod filtrem powietrza.

Pozdrawiam!

 

[ Dodano: 2010-11-28, 14:14 ]

Jestem już po samodzielnej wymianie filtra paliwa na PS 980 FILTRON (fotka). Skorzystałem z pomocy tej instrukcji link, na stronie 68. Postępować zgodnie z nią a nie będzie żadnych problemów.

Ponadto zdjąłem obudowę filtra powietrza, stwierdzając przy okazji złe połączenie, przez co mogło dostawiać się "dzikie" powietrze. Przewody pod obudową filtra były przetarte w kilku miejscach, chociaż nie stykały się między sobą ani nie dotykały do metalowych elementów. Oczywiście zaizolowałem je.

Już po wszystkim była oczywiście jazda próbna - rewelacja. Silnik bardziej czuły na gaz, max. prędkość wyższa o 10 km/h no i oczywiście nie gaśnie, chociaż ostatnio już mi i tak nie gasł. Niewiele km miałem okazję przejechać ale mam nadzieję że to koniec tego problemu.

post-7719-1290844288_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Dnia 25.10.2010 o 21:00, rafal1a napisał:

Dzięki kolego, postaram się napisać po sprawdzeniu w czym był problem.

 

[ Dodano: 2010-11-12, 11:59 ]

Długo nie miałem czasu, żeby sprawdzić tą usterkę. Po sprawdzeniu wyskoczyły błędy obwodów czterech wtrysków i bodajże przekaźnika świec żarowych. Okazało się, że były poprzecierane w wielu miejscach przewody prowadzące do wtrysków przez obudowę filtra powietrza. Usterka już naprawiona, błędy nie powróciły i mam nadzieje, że to była jedyna przyczyna....

Mam ten sam problem co prawda w Carismie ale to ten sam silnik. Jade spokojnie 80-100km/h (1700-2000 obr) i chce gwaltownie przyspieszyc do 120 (3000 obr) i silnik gasnie.  Zapala sie kontrolka check engine. W pedzie przekrecam kluczyk stacyjki, check engine sie wylancza. Zapalam ponownie silnik tylko lekko spuszczajac sprzeglo i jade dalej jakgdyby nigdy nic. 

Moglbym prosic o zdjcecie tych przewodow, w ktorym miejscu one sa (maja byc pod filtrem) tzn z kad do kad biegna. Bo silniki takie same ale producent mogl je gdzie indziej puscic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odgrzebie troche temat, ale mam ten sam problem tyle że w scenicu 1.9 dci.. Wymieniłem filtr paliwa, czujnik połozenia wału... Myślicie że to przez wiązkę? 

Edytowane przez 19dave88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!