Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana osłony przegubu wewnętrznego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pewien problem, auto bardzo mi się poci w okolicy osłony przegubu z lewej strony przy skrzyni. Mam takie pytanie, czy da się to wymienić nie spuszczając oleju? np, przechylając mocno samochód na prawą stronę. Nie mam pewności przy poci się gdzieś ta cała guma czy to poci się z łożyska na półosi. Czy ciężka jest wymiana tej osłony ale razem z lożyskiem?? czy możliwe że ono się może też pocić? bardzo proszę o pomoc, szukałem innych postów ale nikt nie pytał tam czy da się to zrobić bez wylewania oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się. Ale w skrzyni masz koreczek, możesz elegancko spuścić olej i później go wlać. Osłona ta najczęściej lubi pękać od spodu a najlepiej wymienić osłonę razem z łożyskiem - bo jego koszt jest niewielki (rzedu 15-20zl). A jak nie chce Ci się bawić w wyciąganie półosi to wymień samą gumę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można wymienić samą gumę bez wyciągania półosi?

Wydawało mi się, że i tak muszę ją wyjąc aby było normalne dojście do tego i jeszcze to pewnie naciąganie gumy na łożysko.

Nic tam nie będę musiał rozkładać aby przełożyć samą gumę? krzyżak czy co, chyba że gumę nakładam od strony koła? i wypinał półośkę tylko ze zwrotnicy.

Powiedzcie mi jeszcze czy to samo łożysko jest ciężko potem nabić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś chciał wymienić samą gumę to wystarczy odkręcić zwrotnice od amora albo wypiąć na sworzniu i spokojnie sobie ją wysuniesz ze skrzyni. W tej osłonie jest na tyle duży otwór, że przełożysz ją przez pierścień z 3 łożyskami na końcu półosi i spokojnie założysz na stare łożysko. W przypadku wymiany całości, będziesz musiał wyjąć całą półośkę na zewnątrz. Następnie czeka Cię zdjęcie pierścienia z trzema łożyskami na końcu półosi i to jest chyba najgorsze. Ja użyłem do tego ściągacza do sworzni kulistych z Castoramy (na końcu jest pierścień segera - trzeba o tym pamiętać i przed pracą zaopatrzyć się w stosowne szczypce). Samo łożysko (to od osłony) wystarczy wypukać młotkiem i ładnie zejdzie.

 

Dodatkowo polecam popatrzeć tutaj: Link

 

A jakbyś miał jakieś problemy to zawsze można się spotkać i omówić zagadnienie (bo widzę, że jesteś z Łodzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie, zabrałem się za wymianę osłony z lewej strony. Nie wiedziałem jeszcze wtedy że można rozebrać przegub, więc wyjąłem półoś ze skrzyni. Musiałem tez zdjąć to łożysko co jest na końcu, żeby przepchnąć osłonę. Za łożyskiem jest uszczelniacz gumowy, wiecie jak to się dokładnie nazywa i czy można to gdzieś dostać? Czy może jest w komplecie z łożyskiem?

Na końcu była też plastikowa osłonka, którą połamałem ale przypuszczam że tego się nigdzie nie da kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!