Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana osłony przegubu wewnętrznego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pewien problem, auto bardzo mi się poci w okolicy osłony przegubu z lewej strony przy skrzyni. Mam takie pytanie, czy da się to wymienić nie spuszczając oleju? np, przechylając mocno samochód na prawą stronę. Nie mam pewności przy poci się gdzieś ta cała guma czy to poci się z łożyska na półosi. Czy ciężka jest wymiana tej osłony ale razem z lożyskiem?? czy możliwe że ono się może też pocić? bardzo proszę o pomoc, szukałem innych postów ale nikt nie pytał tam czy da się to zrobić bez wylewania oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się. Ale w skrzyni masz koreczek, możesz elegancko spuścić olej i później go wlać. Osłona ta najczęściej lubi pękać od spodu a najlepiej wymienić osłonę razem z łożyskiem - bo jego koszt jest niewielki (rzedu 15-20zl). A jak nie chce Ci się bawić w wyciąganie półosi to wymień samą gumę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można wymienić samą gumę bez wyciągania półosi?

Wydawało mi się, że i tak muszę ją wyjąc aby było normalne dojście do tego i jeszcze to pewnie naciąganie gumy na łożysko.

Nic tam nie będę musiał rozkładać aby przełożyć samą gumę? krzyżak czy co, chyba że gumę nakładam od strony koła? i wypinał półośkę tylko ze zwrotnicy.

Powiedzcie mi jeszcze czy to samo łożysko jest ciężko potem nabić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś chciał wymienić samą gumę to wystarczy odkręcić zwrotnice od amora albo wypiąć na sworzniu i spokojnie sobie ją wysuniesz ze skrzyni. W tej osłonie jest na tyle duży otwór, że przełożysz ją przez pierścień z 3 łożyskami na końcu półosi i spokojnie założysz na stare łożysko. W przypadku wymiany całości, będziesz musiał wyjąć całą półośkę na zewnątrz. Następnie czeka Cię zdjęcie pierścienia z trzema łożyskami na końcu półosi i to jest chyba najgorsze. Ja użyłem do tego ściągacza do sworzni kulistych z Castoramy (na końcu jest pierścień segera - trzeba o tym pamiętać i przed pracą zaopatrzyć się w stosowne szczypce). Samo łożysko (to od osłony) wystarczy wypukać młotkiem i ładnie zejdzie.

 

Dodatkowo polecam popatrzeć tutaj: Link

 

A jakbyś miał jakieś problemy to zawsze można się spotkać i omówić zagadnienie (bo widzę, że jesteś z Łodzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie, zabrałem się za wymianę osłony z lewej strony. Nie wiedziałem jeszcze wtedy że można rozebrać przegub, więc wyjąłem półoś ze skrzyni. Musiałem tez zdjąć to łożysko co jest na końcu, żeby przepchnąć osłonę. Za łożyskiem jest uszczelniacz gumowy, wiecie jak to się dokładnie nazywa i czy można to gdzieś dostać? Czy może jest w komplecie z łożyskiem?

Na końcu była też plastikowa osłonka, którą połamałem ale przypuszczam że tego się nigdzie nie da kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!