Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka z hamulca ręcznego


Rekomendowane odpowiedzi

No to ciekawe, bo jak pisałem nie spotkałem meganki w której by STOP świecił się z zaciągniętym ręcznym. Mam rozumieć, że moje auto i najbliższych kumpli są zwalone ?

Manual też ani słowa nie podaje, że STOP ma się świecić razem z ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumieć, że moje auto

i najbliższych kumpli są zwalone

Na to wychodzi, albo nie zwróciłeś nań uwagi i twierdzisz ,że nie świeci 8-)

a tak w ogóle to kontrolka ta zaświeca się zawsze gdy zaświeca się kontrolka od a)ciśnienia oleju b)uszkodzenia silnika(motor stop) c) hamulca ręcznego d)ładowania akumulatora

Chyba ,że w mojej instrukcji kłamią :( Ci Francuzi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zapali się równocześnie z lampką stop !!! czytaj ze zrozumieniem

A teraz znajdź oznaczenie lampki stop kiedy ona się zapala 8-) i z jakimi kontrolkami świeci bezwzględnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STOP zapala się przy wystąpieniu błędu (awarii) i dodatkowo świeci wtedy kontrolka sygnalizująca w którym układzie jest problem. STOP nigdy nie świeci sam (o ile wszystko działa ok).

Na moją prośbę kumpel zerknął jak jest u jego koleżanki z pracy (ma m1 ph2 classic) i też przy zaciągnięciu ręcznego zapala się tylko kontrolka ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podpinali mi auto pod kompa i właśnie po włączeniu silnika i zaciągniętym ręcznym świeciły się obydwie lampki . Pan w ASO stwierdził iż nie ma żadnych błędów i zinterpretował to w następujący sposób- Czy można jechać z zaciągniętym ręcznym :mrgreen: odpowiedziałem ,że nie więc on na to - dlatego oświeca się stop i tak jest w megane ale nie pytałem czy tak jest w ph I i w ph II . Być może ,że jest tak w ph II ale wyjaśnię to :(

fred , bądź tak miły i jeśli masz dostęp do manuale to zamieść jeszcze definicje lampki stop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definicję słowo w słowo przepisałem wcześniej, ale proszę bardzo.

I owszem w opisie tej lampki jest napisane, że świeci równocześnie, ale potem jest opis kontrolki ręcznego i tam jest magiczny zwrot "jeśli". Nie ma tam ani słowa, że świeci zawsze ze STOPem.

 

Jedynym wytłumaczeniem faktu, że raz świeci raz nie są albo problemy albo różne wersje układów w aucie. Być może w pewnym okresie czy na określonym rynku świeciły razem, ale po masowych nalotach zaniepokojonych klientów zrezygnowali z jednoczesnego świecenia.

Moje autko, jak i wszystkich znajomych z Warszawy są z naszych salonów, nie sprowadzane. Pełen przekrój ph2 od początku do prawie końca produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred wkleił powyżej zdjęcia z instrukcji.

Kolega ma M I PH II i u niego nie zaświeca się STOP razem z ręcznym.

Auto ma z polskiego salonu.

Nie rozumiem dlaczego mod edytuje swoje posty i usuwa informację o edycji.

To trochę nie fair wobec reszty użytkowników forum.

 

Jeśli chcesz zrozumieć to poczytaj regulamin :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w edytowanym poście napisałem by ktoś zamieścił fotke z oznaczeniem stop po ukazaniu sie postu wyżej maiałem post z fotką - co byś zrobił na moim miejscu :evil:

Właśnie jestem po rozmowie z diagnosta z ASO TANDEM i powiedział wyraźnie

W przypadku pierwszym

Jesli kontrolka ręcznego zaświeci sie równocześnie z kontrolką STOP -[ podczas jazdy ] jest to ostrzeżenie ,że cos jest nie tak z układem hamulcowym

 

Jeśli mamy zaciągnięty ręczny hamulec i świeci się kontrolka hamulca oraz stop a po jego zwolnieniu gaśnie to wszystko jest ok, bo niby co ma sygnalizować , za krótka linkę hamulca ręcznego ( i tutaj jego :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w edytowanym poście napisałem by ktoś zamieścił fotke z oznaczeniem stop po ukazaniu sie postu wyżej maiałem post z fotką - co byś zrobił na moim miejscu

Odpisałem na twojego posta, po czym swojego edytowałeś, a u mnie odpowiedź została.

Jestem adminem na pewnym znanym forum komputerowym i do takiego czegoś się nie posuwam.

Wracając do tematu zacytuje ponownie instrukcję obsługi.

Lampka kontrolna (...)

Zapala się w chwili zaciągnięcia hamulca ręcznego po czym gaśnie.

Jeśli zapali się równocześnie z lampką STOP oznacza spadek poziomu płynu w układzie.

Kolega ma Megane kombi, kuzyn i wujek Sceniki i u żadnego lampka STOP się nie świeci razem z ręcznym.

Dzisiaj fachman z ASO chciał mi wcisnąć włącznik świateł od CLIO za 470 zł usilnie mi wmawiając, że pasuje.

Więc co do fachmanów z ASO mam swoje zdanie, bo to już kolejny taki kwiatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bawicie się jak w sejmie :mrgreen: każdy interpretuje zapis jak chce :!: swoim jeżdżę już czwarty rok i miałem tak zawsze :!:

:( I teak mieć będę :(

A może wpływ na to ma rodzaj hamulca z tyłu ( tarczowe czy bębny )

Ja mam tarcze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!