Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat "check injection" i wie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tu nowa, to mój pierwszy post, ale szukam wszedzie wskazówek, pomocy, bo kobieta i mechanika nie zawsze ida w parze, ale do rzeczy...

W tym roku w mojej Megi wymieniłam rure dolotowa do turbo (w serwisie) ponieważ przy wiekszej prędkości i obrotach ok 3 tys/min pojawiał sie komunikat check injection i service swiecił, co skutkowało zamuleniem podczas jazdy, zero siły auta. Oprócz tego komunikatu auto kopciło na czarno. Ok, juz nie kopci, ale komunikat jak był, tak jest- w serwisie na komputerze nie wykazał błedów, dziś podłaczyłam megi pod kompa i cóz, nic z cylindrami sie nie dzieje(zdaniem komputera), wtryski wsio ok, ale pokazuje jakies za duże napiecie, czy cisnienie w turbinie(nie moge sprecyzowac bo nie do konca zrozumiałam pana mechanika), zalecenie- regeneracja albo wymiana turbiny. Pytałam mechanika tez o EGR, bo nie czysciłam go odkąd mam auto, czyli okolo poltora roku, a mozliwe ze przez ten nieszczelny dolot, egr sie zasyfił, ale rzekomo na kompie wykazuje prawidłowo. Pytanie- czy autentycznie musze wymieniac turbine, czy to jednak ten cholerny egr. Pomózcie, bo osiwieje, a szkoda w moim wieku!!!! Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Słowik :mrgreen: tez tak mysle, że warto ten EGR wyczyścić, jutro wymienie filtr powietrza i paliwa, swiece zarowe sa ok, bo wymieniane w kwietniu bodajże. Akumulator tez jest ok, bo gdzieś tu wyczytałam, ze i od aku takie numery z tym komunikatem bywają. W tej chwili rzeczywiscie EGR chyba wyczyszcze.

 

Jezeli ktoś ma jakies inne sugestie, pomysły, rady, czekam i z góry dziekuję za zainteresowanie i zaangazowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale pokazuje jakies za duże napiecie, czy cisnienie w turbinie
jeśli zbyt duże ciśnienie pokazuje to proponuję zainteresować się zaworem turbiny. Jeśli się przycina i daje zbyt duże ciśnienie, może spowodowac jej uszkodzenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

własnie! to cos mechanik mówił, ze cos sie przycina i daje za duze cisnienie- tylko, ze nie mówił nic o zaworze turbiny a dokładnie o całej wymianie(naprawie-regeneracji) czy ten zawór da sie naprawić, czy trzeba wymieniac cala turbinę?

Nie cytujemy całego posta, jeśli odpowiadamy bezpośrednio pod nim.

Proszę przywiązywać więcej uwagi do poprawnej pisowni (polskie znaki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blair25, Zawór trzeba wymienić. Inaczej może doprowadzić do uszkodzenia turbiny.

Można taki kupić, nie trzeba wymieniać turbiny:

Zawór turbo,

Tylko szukaj do swojego typu silnika. Ten jest po "lifcie" a twój o ile się nie mylę z 2004 roku, czyli "przedliftowy" 85 km. A może nie ma różnicy, trzeba się dowiedzieć. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2004 r. ale już ta 102konną...dzięki Ci serdeczne za info, na prawdę spadł mi kamień z serducha. Pozdrawiam serdecznie :mrgreen:

 

Droga pani z Polski, proszę pisać w naszym języku :!: Wciskanie prawego alta nie boli a będzie w zgodzie z regulaminem forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i u mnie problem pojawił się ponownie. Jednakże jest trochę inaczej. Mianowicie teraz pojawia się tylko przy większych prędkościach na 5 i 6 biegu. Przy próbach na niższych biegach i jechaniu ze stałą prędkością obrotową rzędu 4-4,5 tys. obr./min jest ok.

Na 5 i 6 biegu przy prędkościach od ok 140 km/h w górę w pewnym momencie wyskakuje "check injection", które oczywiście znika po "resecie" autka. Czy macie jakiś pomysł co może być winowajcą. Przypomnę, że problem się pojawił po regeneracji turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, wyczyszczenie EGRa nie zamsze pomaga.Spróbuj go odłączyc i potestuj czy coś sie zmieni.

jechaniu ze stałą prędkością obrotową rzędu 4-4,5 tys. obr./min jest ok.

:roll: kto tak jeżdzi dieslem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko chwilowo w ramach testów - góra 15 - 20 sek. Nie jestem szalony żeby tak stale jeździć. :). ( jakby nie widzę innej możliwości sprawdzenia czy jest ok na niskim prędkościach, gdzie wcześniej problem też wyskakiwał - przy wyższych prędkościach problem pojawia się od ok. 3,2 tys. obr/min. - a sprawdzam, bo nie chciałbym być niemile zaskoczony trybem awaryjnym przy wyprzedzaniu) poza tym przy prędkościach bliskich max. takie obroty są chcąc nie chcąc. Zresztą nie to jest tematem...

Tak się zacząłem zastanawiać na tym zaworkiem o którym pisała koleżanka.

czy tylko jego wymiana wchodzi w grę?

 

waldek708, jest lepiej niż przed wyczyszczeniem. A problem pojawił się po regeneracji turbo, więc teraz zaczynam się właśnie zaworkiem interesować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowik- ja juz zamówiłam w serwisie ten zawór- kosztuje 320zł, jutro jestem umówiona na wymianę, także jakby co, mogę na bieżąco informować czy to to właśnie jest całą przyczyną naszych problemów. Już mi powiedziano,że jeżeli mimo wymiany zaworu komunikat "check injection" będzie się nadal pojawiał to nie ulega wątpliwości, że turbina jest do zrobienia- oczywiście nie nastawiam się na to, jestem dobrej myśli. Okaże się jutro. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko u mnie turbina była już robiona. I to po jej wymianie się pojawia komunikat. A zaworek chyba nie był wymieniany więc tu upatruję winnego. Chętnie poczytam jak się sprawa będzie u Ciebie miała.

 

A Panowie - jeszcze co do prędkości obr. - jeśli przy danych warunkach coś się dzieje, to potem żeby sprawdzić czy błąd dalej występuje, nalezy moim zdaniem odtworzyć warunki.

Poza tym jak jest potrzeba szybkiego wyprzedzenia to przecież silnik wchodzi na takie obroty ( dlatego z tym chcę walczyć, bo nie chcę mieć przykrej niespodzianki w postaci nagłego spadku mocy bo może to być zwyczajnie niebezpieczne). Nie powiecie mi chyba, że jak wyprzedzacie kogoś to w trakcie manewru zmieniacie biegi... ( zwłaszcza gdy nagle coś wyskakuje i trzeba się szybko schować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po "ptokach". W serwisie zostawiłam mnóstwo pieniędzy (znowu), okazało się, że to nie ten zawór jest popsuty, ten był dobry, ale że część na zamówienie, to musiałam za niego zapłacic i mam go w aucie. Diagnostyka wykazała, że to zawór turbosprężarki, który jest jak mi tlumaczono zamontowany bezpośrednio na turbinie i który wymaga regulacji, co oznacza rozłożenie turbiny na czynniki pierwsze i trzymanie auta w serwisie dwa dni. jak mi tłumaczono, w momencie, gdy sie okaże, że ten zawór jest nie do wyregulowania- wyczyszczenia pozostaje tylko i wyłącznie wymiana turbiny, bo nadal dostaje za duże ciśnienie. Tym sposobem, moja renata podpisała na siebie wyrok, naprawie i uciekam z tego auta :cry: :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie też pojawił się komunikat chek injection a było to podczas drogi do Warszawy, jechałem 90km/h i nagle wyświetlił się komunikat, samochód na chwilę zwolnił a po chwili wszystko wróciło do normy ,komunikat zgasł ale silnik zaczął delikatnie falować.Na biegu jałowym jest wszystko ok. tylko podczas naciskania pedału gazu delikatnie faluje.Co może być tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być tego przyczyną?

 

Jak opisane było wielokrotnie wcześniej, ja po swoich przejściach proponuję diagnostykę w serwisie Renault, wszystkie te propozycje przyczyn podawane tutaj są tak rozbieżne i różne, że ciężko trafić na dobrą diagnozę swojego przypadku. Może być EGR, może być zawór (elektrozawór) sterujący turbiną, a może być tak jak u mnie zawór bezpośrednio na turbosprężarce, w serwisie zdiagnozują, wezmą dużo pieniążków, ale będziesz przynajmniej pewny co się dzieje z Twoją Renatą. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!