Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracja Autem od silnika- Jaka przyczyna?


oko26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od pewnego czasu mam dosyć duże wibracje w Aucie pochodzące od silnika, dziwne jest to że nie zawsze, raz są a raz ich nie ma, ale zauważyłem że w zimę na zimnym silniku są zawsze, natomiast w lato tego nie miałem. Moja myśl zmierza ku poduszkom silnika, ale oglądałem poduszki i wyglądają na ok. , choć podobno nie zawsze można zauważyć uszkodzoną poduszkę. Ale jest taki motyw, że gdy mam owe wibracje podczas gaszenia silnika słychać taki dziwny turkot, a gdy wibracji niema to i tego turkotu nie ma, więc owe wibracje związane są z tym turkotem w silniku. I właśnie chodzi mi o to że może ktoś miał podobną sytuacje i rozpozna owy turkot. Nagrałem ten turkot kilka razy telefonem kom może ktoś pozna co to jest. W momencie słuchania proszę ustawić najgłośniej skale, bo plik jest cichy mimo że 320kb

 

[ Dodano: 2010-11-10, 10:22 ]

Ten turkot słychać w momencie wyłączenia silnika

G_os0005.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze jeden plik mp3, już z wewnątrz silnika...

 

RE.Napinacz paska wieloklin-owego. A gdzie ten pasek się znajduje, czy to tak zwany pasek rozrządu? bo jeśli tak to nie będzie to bo rozrząd był wymieniony i napinacz też, a przed wymianą było to samo

 

[ Dodano: 2010-11-10, 10:46 ]

Jeśli to ten Napinacz:

http://www.autoczesci.autosowa.pl/czesc,cz-1864,napinacz-paska-wieloklinowego-renault-nissan.html

 

To czy jego wada mogła by wytwarzać takie wibracje w samochodzie?

 

[ Dodano: 2010-11-10, 10:58 ]

Z tego co poczytałem Napinacz paska wieloklin-owego, daje tylko efekt hałasu, ale o wibracjach niema mowy, a w moim przypadku hałas jest związany z bardzo dużymi wibracjami całym autem, gdy brak jest tego hałasu to i znikają wibracje.

Silnik.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy Napinacz paska wieloklin-owego(wielorowkowego) będzie miał takie objawy wibracji samochodu, a po zagrzaniu silnika wibracje znikają. Zależy mina tym bo denerwuje mnie to już dłuższy czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przesłuchałem dźwięk i spróbuję Ci pomóc. Po przesłuchaniu wydaje mi się że to poduszka silnika przy rozrządzie. Jeżeli chodzi o drgania, to masz identyczne objawy jak ja miałem. Najbardziej telepało na zimnym silniku i jak niskie temperatury na dworze. W lato wibracji nie miałem w ogóle. Co do tego turkotu, to dźwięk jest prawie identyczny do mojego. Najpierw właśnie go słyszałem przy gaszeniu silnika, a w następną zimę był już słyszalny cały czas, tzn. dopóki autko się nie nagrzało. Jeżeli chodzi o ta poduszkę, to jak pojechałem do mechanika, to mówił że wygląda na bardzo sztywną i że on by obstawiał coś innego. Dopiero gdy sam wyjąłem poduszkę i porównałem sztywność ręcznie to było widać wielką różnice w stosunku do nowej poduszki. Podsumowując: wydaje mi się że te objawy masz od tej poduszki. Dodam tylko, że gdybyś zdecydował się na jej wymianę, nie baw się w jakieś tanie zamienniki. Kupuj tylko Hutchinsona lub Sasica.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje ci bardzo za odpowiedz. Mój samochód zachowuje się właśnie identycznie jak twój dosłownie tak samo w 100%, więc jeśli tobie pomogła wymiana tej poduszki zrobię to samo, tym bardziej że ten odgłos w kabinie dobiega od strony pasażera.. Wielkie dzięki za odpowiedz bo czekałem na to jak na zbawienie :mrgreen:

 

[ Dodano: 2010-11-13, 11:22 ]

A jeszcze mam do Ciebie jedno pytanie:

 

Czy sam wymieniałeś ta poduszkę, jeśli tak to poproszę cię o jakiś mały opis wymiany

 

[ Dodano: 2010-11-13, 11:27 ]

Hutchinsona dosyć droga w porównaniu do innych firm, ale jak mówisz że nie warto oszczędzać na tym to chyba zakupie

 

Hutchinsona - 300zł

 

[ Dodano: 2010-11-13, 11:39 ]

Sasic -505 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tej poduszki jest bardzo łatwa. Najpierw odkręcasz osłone pod silnikiem i podpierasz silnik lewarkiem. Później bierzesz się za odkręcanie śrub od poduszki. Jak odkręciłem poduszka za bardzo nie chciała wyjść, więc opuściłem jeszcze troche silnik i poduszka wyszła. Montujesz w odwrotnej kolejności. Jeżeli chcesz, dam Ci namiary na jednago gościa, zajmuje się częściami. U niego poduszke kupiłem za 210 zł (Hutchinson) + 20 zł przesyłka. Wiem że ceny poduszki nie są małe, ale na prawde warto kupić droższą. Te tanie potrafią wytrzymać miesiąc i drgania znów się zaczynają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jest 100 % sposób sprawdzenia oryginalnej : ściągnąć nadkole i dotknąć tej poduszki od spodu tam powinna być taka poduszeczka i jej dotknąć jeśli będzie pełna to znaczy że ok jeśli nie to znaczy że już po niej.

 

Aha i Hutschinson to oryginał bo ta firma robi dla Renault te poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko, że u mnie ta poduszeczka w której jest olej była jak najbardziej w porządku.Cały olej był w środku, gumowa osłona nie była pęknięta. Po pracy poduszki nie widać było jakiś większych drgań, natomiast w środku w aucie było czuć, noi ten nieznośny dźwięk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem już poduszkę orginał, jak tylko wymienię dam znać czy się poprawiło

A dla chętnych podam stronę Allegro gdzie są owe poduszki

 

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=1317888027

 

Link do aukcji za niedługo będzie nieaktualny i zniknie, podaję więc link do profilu sprzedawcy z tej aukcji, szukać w Jego przedmiotach do sprzedaży

http://moto.allegro.pl/show_user.php?uid=1108216

gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!