Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

O antenach i zasięgu


cinek58

Rekomendowane odpowiedzi

Sirio AS 100.... sprawdzone , nie za duze nie za małe i nie ma problemow z tematem WIDZE CIE- SLYSZE CIE aa i co do anteny jednej w dwoch autach.. jak pogodzic ewentualne zestrojenie na dwoch autach?? czy sie da? by na jednym nie sprzegało a na drugim bylo ok.... moze byc gra nie warta swieczki jesli sie nie da ustawic uniwersalnego ustawienia na dwoch autach.. a jak ustawisz na jednym to co zrobisz jak na drugim juz sie nie da dostroic SWRa?? stad niby moze i lepszy Helikal ale mnie one nie przekonuja wcale.... ale lepiej sie zastanowic z tym dostrojeniem... na jednym bedzie ok a co z drugim??

 

 

antena ma duzy wplyw na zasieg.. mniejsza antena niestety słabszy zasieg... słaba antena do omijania korków.. dowiesz sie o nich jak juz bedziesz przed nim...

 

http://www.gut.nazwa.pl/forum/

 

 

testy helikalnych z jakakolwiek metrowka na magnes.. (nieliczac hustlera) helikalne sa dobre na busy i ciezarowki... wysoko umieszczona daj lepszy efekt, na niskim jest gorzej dlatego polecam minimum metrówke Sirio AS 100 dobra cena i bardzo dobra jakosc i osiągi.

 

 

kolejny temat , mocowani anteny. Magnes no i ok..ale musi byc jakas "podkładka". To gumowe cos co dają jako podkłądke pod magnes do mozna sobie w ... wsadzic... jesli nie chcesz niszczyc karoserii (dachu) najlepiej nakleic folie (okrągła naklejka - 2zł , naklejająw kazdym serwisie CB) i masz swiety spokuj..ale co ze służbowym?? mozesz jak niektorzy podkłądać reklamowki pod magnes :mrgreen: fajnie to wyglada na trasie .. jednorazowka z biedronki na dachu :( samą gumąporysujesz lakier ...wsystarczy ze paproch wejdzie miedzy gume a blache i na bank jest juz slad a co bedzie jak bedzie ciulowa pogoda ?? za kazdym razem szmatka i szorowac dach??a i tak zawsze cos wpadnie nawet podczas jazdy i sie porysuje bo antena w czasie jazdy delikatnie pracuje na magnesie... wiec to nie jest takie proste... wszytsko zalezy firmy.. wiem ze niektore firmy zabraniają swoim pracownikom montarzu i jazdy z CB... wiec jak to ukryc? by montowac antene beznaklejek i nie rysowac dachu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Oj Marcin, przesadzasz. Dwa auta, o podobnych gabarytach, to SWR ile się zmieni? Z 1,1 na 1,3?

No, ale do konkretów. Mam już Alana 42, mam Sirio T3-27 i jestem miło zaskoczony. W trasie zasięg odbioru oscyluje na poziomie 15-20km, zasięg nadawania ok. 8km, przy założeniu że mam SQ mocno ścięte by śmieci nie łapać i właśnie z tych 8km słyszałem głośno i wyraźnie i sam też tak byłem odbierany.

Co do korków. Od omijania korków to jest dość dobry pewien program do nawigacji z dość fajną funkcją - ale nie będę robił reklamy, trasy można też odpowiednio wcześniej zaplanować omijając większość prac drogowych, natomiast radyjko już sprawdziło się 5.11.2010 na trasie Warszawa-Bydgoszcz, ok. godziny 20.30 w Sierpcu DK 10 był wypadek, TIR poprzek drogi, droga zablokowana, a ja już na wysokości Drobina usłyszałem o tym w eterze, więc argument, że nie da się ominąć jakiegoś zdarzenia drogowego... trochę przesadzony.

Jedno co zauważyłem już, to fakt, że ta antena bardzo dobrze zbiera i słyszę baaardzo dużo, co sprawia, że SQ trzeba ściąć.

Podstawa magnetyczna się sprawdza (z podkładką gumową), jakoś po dwóch podróżach rzędu 500km nie zauważyłem śladów na lakierze. A zawsze są jeszcze uchwyty bagażnikowe i na relingi... to też biorę pod uwagę jako alternatywę.

Wniosek - każdemu wg potrzeb.

 

 

BTW - ten link do tego forum, trochę lipa. Nie będę się rejestrował na kolejnym forum by poczytać jeden/dwa testy. Tu też jest test

http://www.cb-radio.info.pl/cb_radio_poradniki/112.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o anteny..lepiej nie załowac...bo radiem zasiegu sie nie zmieni, a dobra antena to 70% sukcesu.... a porownywac i opisywac bedziesz mogl jak sprawdzisz to w porownaniu z inna antena na aucie. Ja wiem jaka jest roznica miedzy hustlerem i Sirio as-100 i jak ktos mowi ze hustler mu starcza i jest ok to wole tego juz nie komentowac... a co do magnesu i dachu.. to na SWR ma wplyw nawet wielkosc magnesa i ułożenie kabli zasilającyh, przynajmniej w tadycyjnych radjówkach... jak operacja zdejmowania i zakładania bedzie powtorzona 50 razy to pogadamy o rysach i sladach. A co do antenki ... pamietaj ze poza miastem zawsze bedzie wiekszy zasieg. Mniej zakłucen i uksztaltowanie terenu... a w miescie jak bedzie mniej zbierała to tez dobrze bo nie bedzie łapała syfu z eteru. Ale wg testów ta antena lepiej odbiera jak nadaje i w swojej klasie jest jesli mozna tak to nazwactowarem z ciut wyzszej polki...w porownaniu z beznadziejna i przereklamowana Floridą Presidenta

 

 

a co do korków... jak sie zrobi nagle bo sie na moscie lub ulicy jakies auto rozkraczy to i nawigacja nie pomorze, predzej na CB uslyszysz...

 

no i rzycze cierpliwosci do szoferów z textami "sprawdzam radyjo jak mnie slychac"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o anteny... Ja wiem jaka jest roznica miedzy hustlerem i Sirio as-100 i jak ktos mowi ze hustler mu starcza i jest ok to wole tego juz nie komentowac...

 

nie przesadzaj, hustler jak jest nowy to odbiera i nadaje na wystarczającym poziomie. Problemem podobno jest jego uszczelnienie i generalnie spadek jakości nadawania i odbierania w czasie eksploatacji. Jak na razie u mnie sprawuje się dobrze i nie potrzebuje na razie nic innego, chociaż zobaczymy po zimie. Jak dla mnie na prawdę hustler razem z alanem 109 na razie daje radę i jestem z tego zestawu bardziej zadowolony niż mój ojciec z TTi-770 + willson little wil. U mojego ojca nie da się słuchać Cb i normalnego radia jednocześnie, u mnie nie stanowi to problemu.

 

Dlaczego wybrałem hustlera? Bo nie miałem pieniędzy na coś lepszego a wiedziałem że już teraz mi się CB przyda. Dodatkowo fakt że antena kosztuje mniej niż 50zł sprawia że nie martwię się o nią i nie muszę chować jej co chwilę, gdy tylko wychodzę na chwilę z auta. To że jest gorsza od np as-100, to wiem i nie zaprzeczam, ale jeśli ktoś ma ograniczony budżet, a wie że w przyszłości kupi sobie coś lepszego (jak np ja) to mogę szczerze polecić Hustlera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy ludzie wymieniają sprzęt to pytają jak ich słychać, to przecież naturalne. Sam chyba też tak robiłeś? Chyba, że masz kolegę z zestawem i przykładowo umawiacie się na 23 kanale sprawdzając sprzęt.

Co do magnesów itd. Przecież stroisz zestaw i tak przy wykorzystaniu tego właśnie magnesu, którego akurat z niego korzystasz?

Idziemy dalej - helikale, no właśnie, wyśmiewane helikale... a jakoś wielu użytkowników jest zadowolonych. Niektórzy stawiają ma równi z ML-145...

Owszem, taka "sowa" na dachu, gwiżdżąc przy 120km/h.

A co do korków to jak się auto przed Tobą rozkraczy na moście, to i radio nic nie pomoże.

 

Każdy szukając sprzętu czymś się kieruje. Budżet, osiągi, wygoda użytkowania, wygląd, funkcje.

Dla mnie ten zestaw co mam jest OK. Miało być łatwe w demontażu i zajmować mało miejsca, miała być krótka antena o rozsądnych parametrach. I tak mam.

To tak jakbyś chciał komuś mówić - Twoja religia jest zła, bo wysadzają bomby, to on powie - a w Twojej były wyprawy krzyżowe.

 

Powtarzam - każdemu wg potrzeb.

 

(offtopic)

koledzy cinek58 jest moim bratem i takie granie niczym w programie "Sonda" jest naturalne :mrgreen: (sceptyk vs. optymista)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o hustlera .. zgadza sie ze jak jest nowy to jest super ale wlasnie dosc szybko postepuje spadek jego mozliwosci przez słaba jakosc wygonania i słaba odpornosc na warunki atmosferyczne... ale fakt ze jest bardzo tania antena jest jego duzym plusem...uzywalem przez niecały rok i myslalem ze jest ok do czasu zmiany na as-100 i to mnie mocno uswiadomilo ze faktycznie jest roznica mimo tego ze hustler był ciutek dłuższy ale roznica była juz na oko w samym bacie,materiale z ktorego byl zrobiony. Moim zdaniem przecietnemu urzytkowniowi drog niepotrzebne anteny typy ML-145 chyba ze duzo jezdzi , a na miasto helikale w zupelnosci wystarczaja bo na trasie moze czasem im ciut zabrknac. Ale i tak kazdy kupi to co mu sie podoba, to co uwaza ze mu starczy i to ca co go stac.

 

co do pytan na CB o to jak mnie slychac... widac ze krotko masz uzywasz CB.. 90% kierowcow pyta o to nie w momencie gdy cos zmienia stroi itp ale jak wsiada do auta, odpala CB i tak poprostu chca sie upewnic ze wszystko działa i robia to za kazdym razem gdy odpalaja CB... i to jest baardzo meczace gdy w przeciagu 40 minut co 2-3 minuty( po miescie) ktos sie pyta jak go slychac...

 

Helikale... sąok ale nadachach wysokich pojazdów...bus, van , dostawczak, ciezarowka... ale szczytem glupoty i totalnym nieporozumieniem jest stawianie helikala na tylnej klapie bagaznika w sedanie co mooocno ogranicza jeg zasieg zwlaszcza w przod...

 

co do rozkraczonego auta... niezbyt dobry przykłąd podałes bo jak sie auto przed toba rozkraczy to i hamulce moga nie pomoc bo mu w D.. wjedziesz... chodzilo mi o przykłąd jak kiedys mniespotkał... koło 11-12 na moscie wylotowym z Bydgoszczy (fordon) rozkraczyło sie autko i most zatkany.... korek lekko liczac na 6 km (Bydgoszcz,Fordońska koło cegielni, tam juz sie zaczynał)... ja jechałem tam o 14tej i nawigacja by mi o tym nie powiedziała , predzej zwykłe radyjo , jakies wiadomosci itp. a o tym fakcie wiedziałem w momecie gdy ruszałem spod bloku i włączyłem CB... i nie musiałem pytac ani o to jak mnie słychac bo tego nigdy nie robie ani o wylotówki bo wszyscy sami nawijali o tym jak im sie miło w korku stało.. to jest duuzy plus CB nad navi...

 

a co do magnesów i strojenia... gdyby wszyscy stroili radyjka to pewno w eterze bylo by troche mniej syfu ale duza czesc mobilnej społecznosci wychodzi z załozenia ze to juz jest zestrojone i takim sposobem sieją syf w eterze

 

poza tym .. po strojeniu radyjka(czyli po jakiejsc wymianie) wystarczy raz sie spytac choc i tak wiadomo ze wszystko gra , a ludzi pytających sie jak juz pisałem jest całe mnustwo... dobrze ze tylko w miescie... 3/4 syfu znika po wylocie z miasta....

 

:mrgreen:

Przypominam - na forum stosujemy pl-literki.

Proszę poprawić swoje posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ewentualnie turbo 1000, to zależy co od anteny oczekujesz i gdzie się najczęściej poruszasz. Jak miasto i sporadycznie trasa, to 1000 wystarczy, na sceniolu starszym, obecnie drugim syna, ma zasięg około 15km. Czyli zbiera praktycznie z okręgu 30 km. ( termin okrąg użyłem tu jako umowny, ponieważ żadna antena nie zbiera idealnie dookólnie) Jadąc w jednym kierunku od środka tego okręgu i tak 3/4 odbieranych komunikatów to śmieci, bo dotyczą tego co jest 10km za autem i po 5-7km po obu stronach w bok. Przy dłuższej antenie ta ilość jest jeszcze większa.

1000 to moim zdaniem kompromis pomiędzy zasięgiem i brakiem zaszumienia i natłoku odbieranych informacji.

Pamiętaj jeszcze, by pod te anteny zastosować magnes przynajmniej 14,5cm, albo dodatkowo zmasować uchwyt jeśli to na nim antena ma być zabudowana..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!