Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kłopot z wydechem


Misiack

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy może ktoś podrzucić zdjęcia mocowań wydechu bo nie mam pojecia jak powinien byc mocowany na ilu zawieszkach czy czymś podobnym bo niestety mó wisi w połowie buczy i strasznie stuka przy ruszaniu :).

Ostatni mechanik go dospawał (tu przy silniku i przez jakis tydzień było w miare ale znów jest nędza :?

Czy np w miejscu gdzie jest elastyczny łącznik nie powinno byc jakiejś zawieszki czy czegos bo u mnie cały wydech trzyma sie tylko na poczatku przy kolektorze) i dopiero na końcu na jakiś podwieszkach.

Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy np w miejscu gdzie jest elastyczny łącznik nie powinno byc jakiejś zawieszki czy czegos bo u mnie cały wydech trzyma sie tylko na poczatku przy kolektorze) i dopiero na końcu na jakiś podwieszkach.

 

Tak ma być, powinien trzymać się na kolektorze i na 3 gumowych wieszakach tłumika końcowego. Środkowy też ma wieszaki, ale seryjnie nie były one używane. Najlepiej by było jakbyś po prostu poszarpał nim na kanale i zobaczył gdzie się obija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli stuka ,to zapewne tłumik końcowy tłucze w belkę -wtedy trzeba mocowanie tłumika końcowego poluznić i następnie końcówkę rury tłumika środkowego ,która łączy się z tłumikiem końcowym podnieść maksymalnie wysoko i dopiero skręcić , dobrze by było jakby była zawieszka na środku ,bo tak po jakimś czasie tłumik się luzuje i stąd te stuki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Proszę Was o poradę. Tydzień temu postanowiłem wymienić środkowy tłumik. Pojechałem do sklepu, sprzedawca powiedział,że do mojej megane 1.4 16V 2000r. zamiennik polskiego producenta kosztuje 70 zł, zapytałem czy nie ma czegoś lepszego, sprzedawca powiedział, że lepszy jakościowo będzie tłumik firmy Asmet za 90 zł, kupiłem go, oraz dwie obejmy a także trzy gumowe wieszaki na tylni tłumik (profilaktycznie). Przyjechałem do domu i zacząłem wymianę. Przeciąłem stare obejmy, wyjąłem stary tłumik i postawiłem go obok tego nowego i okazało się, że ten nowy (na odcinku z którym łączy się z tylnym tłumikiem)jest krótszy o jakieś 2-3 centymetry od starego. Normalnie pojechał bym go wymienić ale sklep był już zamknięty a na drugi dzień rano potrzebowałem auto żeby jechać do pracy. Obejma jest szeroka więc pomyślałem, że nie będzie problemu żeby "złapać" środkowy z tylnym. Założyłem ten tłumik mocno dokręcając obie obejmy,wymieniłem tez gumowe wieszaki tylnego tłumika. Zapaliłem megane i okazało się, że w miejscu łączenia środkowego z tylnym na tej obejmie słychać "pierdzenie" nie takie głośne jak przy tym starym tłumiku ale jednak. Jeździłem tak przez dwa dni w tym czasie tłumiki na tej szerokiej obejmie się obluzowały i tylny podczas jazdy zaczął uderzać o belkę. W momencie gdy do megany wsiadły 3 osoby nie dało się już jechać bo tak waliło. Poluzowałem więc obejmy, przekręciłem lekko tłumik i dokręciłem go cały czas dociskając go do osłon. Efekt jest taki, że jak na razie tłumik tylny jest wyżej niż po pierwszym dokręceniu i nie uderza o tylną belkę ALE teraz katalizator i środkowy bardzo nisko wiszą (środkowy nie ma oczywiście wieszaków). Zastanawiam się dlaczego skoro teraz ten tylny teraz jest prawidłowo zamontowany to dlaczego katalizator i środkowy są tak nisko? Za drugim razem jak odkręcałem tą szeroka obejmę środkowy tłumik wyleciał mi i poleciał w dół razem z katalizatorem, zaraz go złapałem i dźwignąłem do góry ale nie wiem czy katalizator się nie oberwał na tym elastycznym mocowaniu przez to ze poleciał w dół z tym środkowym tłumikiem, czy to możliwe? Co proponujecie mi zrobić? wymieniałem w życiu w każdym aucie jakie miałem tłumiki i nigdy nie było z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w wersji po lifcie ale u mnie mniej więcej jak ścianka grodziowa (między komorą silnika a kabiną) jest przykręcana taka metalowa podpórka i tłumik tak jakby miał leżeć na tym, tak mi się wydaje bo u mnie ktoś przyspawał tłumik do tej podpórki ale wydaje mi się że powinien tam luźno spierać się tylko.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co proponujecie mi zrobić?

Proponuję przeczytać mój post wyżej i obejrzeć fotkę jak ja to rozwiązałem. Można to zrobić bardziej elegancko, bo to co ja zrobiłem to prowizorka, a prowizorki mają długie życie gdy się sprawdzają. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!