Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kłopot z wydechem


Misiack

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy może ktoś podrzucić zdjęcia mocowań wydechu bo nie mam pojecia jak powinien byc mocowany na ilu zawieszkach czy czymś podobnym bo niestety mó wisi w połowie buczy i strasznie stuka przy ruszaniu :).

Ostatni mechanik go dospawał (tu przy silniku i przez jakis tydzień było w miare ale znów jest nędza :?

Czy np w miejscu gdzie jest elastyczny łącznik nie powinno byc jakiejś zawieszki czy czegos bo u mnie cały wydech trzyma sie tylko na poczatku przy kolektorze) i dopiero na końcu na jakiś podwieszkach.

Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy np w miejscu gdzie jest elastyczny łącznik nie powinno byc jakiejś zawieszki czy czegos bo u mnie cały wydech trzyma sie tylko na poczatku przy kolektorze) i dopiero na końcu na jakiś podwieszkach.

 

Tak ma być, powinien trzymać się na kolektorze i na 3 gumowych wieszakach tłumika końcowego. Środkowy też ma wieszaki, ale seryjnie nie były one używane. Najlepiej by było jakbyś po prostu poszarpał nim na kanale i zobaczył gdzie się obija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli stuka ,to zapewne tłumik końcowy tłucze w belkę -wtedy trzeba mocowanie tłumika końcowego poluznić i następnie końcówkę rury tłumika środkowego ,która łączy się z tłumikiem końcowym podnieść maksymalnie wysoko i dopiero skręcić , dobrze by było jakby była zawieszka na środku ,bo tak po jakimś czasie tłumik się luzuje i stąd te stuki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Proszę Was o poradę. Tydzień temu postanowiłem wymienić środkowy tłumik. Pojechałem do sklepu, sprzedawca powiedział,że do mojej megane 1.4 16V 2000r. zamiennik polskiego producenta kosztuje 70 zł, zapytałem czy nie ma czegoś lepszego, sprzedawca powiedział, że lepszy jakościowo będzie tłumik firmy Asmet za 90 zł, kupiłem go, oraz dwie obejmy a także trzy gumowe wieszaki na tylni tłumik (profilaktycznie). Przyjechałem do domu i zacząłem wymianę. Przeciąłem stare obejmy, wyjąłem stary tłumik i postawiłem go obok tego nowego i okazało się, że ten nowy (na odcinku z którym łączy się z tylnym tłumikiem)jest krótszy o jakieś 2-3 centymetry od starego. Normalnie pojechał bym go wymienić ale sklep był już zamknięty a na drugi dzień rano potrzebowałem auto żeby jechać do pracy. Obejma jest szeroka więc pomyślałem, że nie będzie problemu żeby "złapać" środkowy z tylnym. Założyłem ten tłumik mocno dokręcając obie obejmy,wymieniłem tez gumowe wieszaki tylnego tłumika. Zapaliłem megane i okazało się, że w miejscu łączenia środkowego z tylnym na tej obejmie słychać "pierdzenie" nie takie głośne jak przy tym starym tłumiku ale jednak. Jeździłem tak przez dwa dni w tym czasie tłumiki na tej szerokiej obejmie się obluzowały i tylny podczas jazdy zaczął uderzać o belkę. W momencie gdy do megany wsiadły 3 osoby nie dało się już jechać bo tak waliło. Poluzowałem więc obejmy, przekręciłem lekko tłumik i dokręciłem go cały czas dociskając go do osłon. Efekt jest taki, że jak na razie tłumik tylny jest wyżej niż po pierwszym dokręceniu i nie uderza o tylną belkę ALE teraz katalizator i środkowy bardzo nisko wiszą (środkowy nie ma oczywiście wieszaków). Zastanawiam się dlaczego skoro teraz ten tylny teraz jest prawidłowo zamontowany to dlaczego katalizator i środkowy są tak nisko? Za drugim razem jak odkręcałem tą szeroka obejmę środkowy tłumik wyleciał mi i poleciał w dół razem z katalizatorem, zaraz go złapałem i dźwignąłem do góry ale nie wiem czy katalizator się nie oberwał na tym elastycznym mocowaniu przez to ze poleciał w dół z tym środkowym tłumikiem, czy to możliwe? Co proponujecie mi zrobić? wymieniałem w życiu w każdym aucie jakie miałem tłumiki i nigdy nie było z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w wersji po lifcie ale u mnie mniej więcej jak ścianka grodziowa (między komorą silnika a kabiną) jest przykręcana taka metalowa podpórka i tłumik tak jakby miał leżeć na tym, tak mi się wydaje bo u mnie ktoś przyspawał tłumik do tej podpórki ale wydaje mi się że powinien tam luźno spierać się tylko.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co proponujecie mi zrobić?

Proponuję przeczytać mój post wyżej i obejrzeć fotkę jak ja to rozwiązałem. Można to zrobić bardziej elegancko, bo to co ja zrobiłem to prowizorka, a prowizorki mają długie życie gdy się sprawdzają. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!