Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowa Megane III 1,4TCe z instalacją LPG - który dealer?


JerryBoy

Rekomendowane odpowiedzi

Nie sądzę, że silnik 1,4 TCE będzie mniej wytrzymały od VW 1,8 T z 20 zaworową głowicą.

Skoro 1,8 T bez problemu robi 200 tyś km na gazie, to TCE też sobie powinien poradzić.

Niektórzy nie mogą ścierpieć, że za przejechanie 100 km można zapłacić 20 zł, a nie 38 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zapytać nie tyle, ile go to kosztowało, ale ile będzie kosztować.

Jeżeli miałbym zakładać gazownie, to nie miałbym żadnych sentymentów czy skrupułów, nie interesuje mnie kto po mnie będzie miał ewentualny "problem" z gazownią.

Ale w/g mnie szkoda ten silnik zagazowywać, co nie znaczy że potępiam gazownie. Musiałbym sie przejechać zagazowanym silnikiem TCe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są skrajnie nieodpowiedzialni

Po raz ostatni upominam i przywołuje do panowania nad swoimi wypowiedziami.

Skoro szanowna koleżanka jest taka przeciwna LPG to może poczyta odpowiednie artykuły odnośnie składu spalin - bo to co piszesz :

Zdrowotne konsekwencje będą znane społeczeństwu za dekadę lub dwie
świadczy o niskim poziomie Twojej znajomości w tej kwestii.

Należy jeszcze wspomnieć, że ilość zanieczyszczeń która dostaje się do atmosfery podczas produkcji (uzyskiwania) paliwa z ropy naftowej jest nie porównywalna z butanem i propanem ... ale co ja Ci będę tłumaczył , i tak nie zrozumiesz 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie robi mi różnicy czy paliwo jest po 5 zł czy już niedługo za 6 zł...
a mówi się, że Polska to biedny kraj .... skoro masz takie podejście to szczerze ci się dziwie że kupiłaś scenika z tym silnikiem, trzeba było sprawić sobie 2,0 przecież spalanie i cena paliwa nie gra roli.

Poczytaj sobie o gazowaniu samochodu wtedy się wypowiadaj, akurat mieszanka gazów propan - butan zresztą poczytaj sobie ...

schowek01mom.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do gazu w Tce to myślę,że napewno można założyć porządną instalację, tylko nie oszczędzać 200-300 złotych. Ja sam jestem zwolennikiem gazu, bo lubię jeździć tanio. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat 1,4 TCe + GAZ jest bardzo kontrowersyjny. Natomiast trzeba sobie zdać sprawę z tego, że liczy się tutaj podejście indywidualne do instalacji gazowych(normalka). Ja osobiście używam samochodów na gaz od 9 lat i jedynie mogę potwierdzić teorie o niemiłym zapachu gazu przy samochodach z instalacją podciśnieniową czyli głównie gaźnikowe. Tam gdzie jest sekwencja dobrze zamontowana nie ma mowy o jakimkolwiek ulatnianiu. Moja instalacja BRC sequent kosztowała w salonie 3,5tys. i mogę śmiało powiedzieć, że przy moich 40tys km rocznie zwróciła się w pół roku. Każdy kto jeździ 1,4 tce wie, że downsizing silnika ma się nijak do małego spalania. i 10l. benzyny w mieście to normalka chyba, stosujemy się do mądrej strzałki sugerującej zmianę biegu wówczas można zejść do 8,5l. Spadek mocy na gazie jest praktycznie nieodczuwalny, osobiście wydaje mi się jednak, że przesuwa się moment obrotowy o kilkaset obrotów w górę. Ogólnie to polecam GAZ do 1,4tce dla wszystkich, którzy nie wstydzą się w obliczu użytkowników takich jak klarabuch przyznać, że jeżdżą junkersem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie - ja w tej chwili akurat jeżdżę M II ale ma zamiar zmienić na nowszy model. A gaz mam już od dawna STAG 300 - i tam nawet w serwisówce, którą sam obsługuję jest opcja z turbo więc nie wiem dlaczego się zabrania instalacji gazu w tym pojeździe - myślałem, że dowiem się czegoś nowego, a tu widzę, że sam wiem więcej. Pozdrawiam i polecam montaż tylko w autoryzowanych stacjach montażu gazu - nie w domu. Zdecydowanie polecam AC Gaz w Białymstoku na ul 27-lipca tu link do strony >> http://www.ac.com.pl/ << Więcej dowiecie się dzwoniąc do nich - zapewne wam pomogą. <ok> i polecą najbliższą stację w waszym regionie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klarabuch, Jak nie jesteś zwolenniczką gazu to OK. To twór wybór. Ale naprawdę zaczyna mnie denerwować Twoje Kobieto podejście do tego tematu. Miałaś gaz kiedyś w aucie? Bo z Twoich wypowiedzi wynika że nie. Osobiście miałem do czynienia z gazem 5 lat i nie uważam aby coś śmierdziało. Śmierdzenie gazem (śmierdzi jak jajkami zbukami) wynika ze złego ustawienia składu mieszanki paliwowo gazowej. Najczęściej ta przypadłość dotyczyła instalacji I generacji. Zużycia silnika Co do wjazdu do garaży podziemnych to jest zakaz wjazdu do takich garaży z prostej przyczyny. Gaz LPG jest cięższy od powietrza i zbiera się w zakamarkach. To powoduje zagrożenie wybuchem gazu.

 

Ps.

Jak będę chciał to nawet zagazuję sobie małego fiata tak na marginesie. I da się to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klarabuch kiedys juz Ci pisałem, łaskawie wyjdź z cudzego portfela-chce człowiek mieć instalacje to ja ma i finansuje ją nie za Twoje pieniądze. Tak samo łaskawie nie dowartosciowuj sie cudzym kosztem ile i jak zarabiasz bo nie każdy ma ochote o tym czytać.

 

Do meritum sprawy-nie przepadam za gazem, miałem samochód z taką instalacja i powodowała ona jednak pewne problemy. Tylko że był to samochód z holenderską instalacja której prawie nikt w Warszawie w tamtym czasie nie chcial dotykać. Dodatkowo samochód okazał się mieć gigantyczny przebieg i wszelkie związane z tym atrakcje :-/

 

Z mojej wiedzy można gazowac silniki turbo, tylko musi się za to zabrac kompetentna osoba z odpowiednim zapleczem i wiedzą. Jednak moje doświadczenia z gazem nie przemówią do mnie żebym zagazował swoje 2.0T szczególnie ze średnie zużycie paliwa z dynamicznej jazdy miejskiej nie wychodzi mi ponad 10,5l/100km (zazwyczaj z wyliczeń przy tankowaniu wychodzi mi ok. 10-10,2l/100km).

 

Z doświadczenia moich kilku znajomych wiem że instalacje gazowe mogą być bezproblemowe, ale nie można wymagac zeby koszt załozenia był niski. To jest jednak inwestycja i kazdy powinien sobie sam policzyć czy dla niego bedzie odpowiednia. A że pyta się o opinie ludzi którzy mieli z tematem do czynienia można poczytać tylko jako odpowiedzialność.

 

Dodatkowo z czasów mojego jeżdżenia junkersem pamiętałem o takim drobiazgu jak nie korzystanie z parkingów podziemnych i dało się z tym żyć.

 

Downsizing silników to obawiam się że może okazac się ślepą uliczka rozwoju... Zużycie paliwa na poziomie 10l/100km przy silniku 1.4 jakoś do mnie nie przemawia szczególnie że mam porównanie ze swoimi samochodami gdzie z 1.6 16V 115KM średnie zużycie z miasta (jak jeździłem tym samochodem na codzień czyli podobne trasy jak 2.0T obecnie) wychodziło w granicach 9,4-9,7l/100km co porównując do 2.0T wspominanego wyżej i patrząc na opinie użytkowników 1.4TCE gdzie wspominane niejednokrotnie średnie spalanie wychodziło na poziomie 10l/100km.... Jakoś twierdzenia producentów o ekonomiczności takiego silnika wydają mi się przesadzone.

 

Post wygaszam, chyba że Greenpeace uzna inaczej.

 

[zostawiam <ok> ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston76,

Śmierdzenie gazem (śmierdzi jak jajkami zbukami) wynika ze złego ustawienia składu mieszanki paliwowo gazowej. Najczęściej ta przypadłość dotyczyła instalacji I generacji.
- bzdura - to co opisujesz to fakt prawidłowego działania katalizatora!!

pizza,

Jednak moje doświadczenia z gazem nie przemówią do mnie żebym zagazował swoje 2.0T szczególnie ze średnie zużycie paliwa z dynamicznej jazdy miejskiej nie wychodzi mi ponad 10,5l/100km (zazwyczaj z wyliczeń przy tankowaniu wychodzi mi ok. 10-10,2l/100km).
- czyli 10 litrów na 100 km razy 5 zł to 50 zł wydane na przejechanie tego odcinka natomiast przy gazie zakładając że spali o 20% więcej czyli 12 litrów po 2,35 zł to koszt przejechania 100 km wychodzi 28,20 zł czyli na 100 km mamy oszczędność 21,80 zł niemal na drugie tyle km ( dokładniej - 81,4 km)

Teraz przemawia to do Ciebie ;-)

I jeszcze jedna rzecz kiedyś jeździłem na gazie starszych generacji i faktycznie waliło gazem jak trzeba, a nawet co jakiś czas były tzw strzały ... ale przy obecnym motorku i instalacji sekwencyjnej nie ma takich objawów jak również żadnej różnicy w osłabieniu mocy silnika. A propos tego wszystkiego obecnie można również założyć instalację gazową do silników Diesla. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bandziak, Oczywiście - i tak już Ci odpowiadam - koszt instalacji gazowej typu Stag 300 do pojazdów z wielopunktowym wtryskiem od MII z silnikiem 1,4 czy 1,6 a również 2,0 benzyna to 2400 PLN w AC <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

cwiara20, Czy możesz napisać więcej szczegółów o instalacji. Ile teraz spala jak masz umiejscowiony zawór ( czy razem z wlewem benzyny pod jedną klapką)? Mam zamiar zainstalować gaz w mojej Megane 1,4 .Powstrzymuje mnie tylko gwarancja. Mam ją jeszcze przez rok. W poprzednim Renault Clio 1,2 mam LPG z sekwencją III generacji i przejechałem bez komplikacji w silniku 240.000 i nadal auto jeździ w rodzinie bezproblemowo. Mam wrażenie że LPG wydłuża trwałość silnika. Clio ma już prawie 300.000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klarabuch, znowu "popisujesz" się swoją niczym nie popartą wiedzą.

Znajomy pracuje w firmie gdzie mieli służbowe Renault Clio 1,2 z LPG zainstalowanym od nowości.

Auta w chwili sprzedaży miały przebiegi 200-250 tyś km, w tym czasie jeździły tylko na okresowe przeglądy.

Mogę jedynie potwierdzić, że w chwili sprzedaży silniki w tych autach były w dobrym stanie.

W chwili obecnej mają chyba Octavie Tour z LPG.

Skrajnym przykładem jest VW Caravelle T4 z firmy, w której tata pracował.

Wyżej wymienione auto z silnikiem 2,5 l zrobiło na gazie około 600 tyś km i jeździ do dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!