Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meg II + BRC Sequent 24


esh0

Rekomendowane odpowiedzi

Bład kolego bargar. Po pierwsze w sekwencji gaz jest wtryskiwany, a nie zasysany.

W którym miejscu widzisz błąd? Kilkakrotnie urzyłem wyrażenia "wtrysk gazu", ale napisałem też o zassaniu bo taka jest zasada pracy. Uświadom sobie gdzie montowałeś wkrętki bo chyba nie wierciłeś dziur w głowicy? ;-) Gaz jest wtryskiwany przed zaworami ssącymi a nie bezpośrednio do cylindra. Tam (do cylindra) jest on zasysany razem z powietrzem. Czytaj ze zrozumieniem cały tekst nie jego urywki.

Po drugie właśnie dopasowuje się czas wtrysku, po to, aby dobrze to chodziło. Jeśli zastosuję przewody od listwy do wkrętek o długości 1 metra będzie tak samo chodziło i nie będzie problemów??

Właśnie o tym pisałem. Długość czasu wtrysku decyduje o ilości podanego gazu. Chyba nie regulowałeś tego przez skracanie lub wydłużanie przewodów gazowych? Zgadzam się że o długości powinna decydować zasada podana przez Lewego.

NIe chodzi tu o długość rurek pomiędzy listwą a wkrętkami, choc ta powinna być równa i jak najkrótszaa

Gdybyś zastosował nadmierną długość przewodów to w grę wchodzą już efekty falowe. Przy odpowiednio długich przewodach (ekstremalnie) wtrysk do kolektora opóźnia się znacznie. Przy małych różnicach długości efekt różnych (bo jakieś zawsze wystąpią)opóżnień nie będzie miał wpływu na pracę silnika z uwagi na i tak dużo dłuższy czas suwu ssania, o czym pisałem poprzednio.

Następna kwestia do rozważenia jaka przyszła mi na myśl to co z mapami zapłonu? Czy nie jest on wcale korygowany? Chyba niema możliwości ingerować w nie przy pracy na gazie, skoro zapłonem steruje ECU samochodu. Jak wiemy dla LPG (wyższa liczba oktanowa) korzystniejszy jest wcześniejszy moment zapłonu. Jak z tym jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiemy dla LPG (wyższa liczba oktanowa) korzystniejszy jest wcześniejszy moment zapłonu. Jak z tym jest?

Zależy od silnika. Teraz przy elektronicznym zapłonie sterowanym z ECU zapłon jest przyspieszany do granicy zadziałania czujnika spalania stukowego. Dla PB i LPG ta granica po prostu leży przy innym kącie. Ot i cała zasada przystosowania kąta wyprzedzenia do innego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że tak jest. Inaczej byśmy sporo tracili na ekonomice i mocy. W starszych modelach z wtryskiem były specjalne mniejsca w elektryce gdzie trzeba było rozłączyć lub połączyć żeby stosować paliwo o innej liczbie oktanowej. Skoro teraz tego niema to może rzeczywiście następuje samodopasowanie.

Po zakupie auta wymieniałem membrany w reduktorze OMVL (oczywiście sekwencja). Czy myślisz, że powinienem jechać na jakąś kalibrację układu (na reduktorze brak możliwości regulacji ciśnień). Pali po Warszawie z klimą około 10 litrów LPG i zbiera się przyzwoicie. Jeśli tak to kogo byś polecił? Wiadomo, chodzi o jakość i przystępną cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Po redeneracji reduktora powinno się zrobić kalibrację ze względu na inną miękkość materiału z którego zostały zrobione membrany. Dokładniej chodzi o to, że stare membrany są sztywne i twarde, nowe zaś miękkie i zupełnie inaczej pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest twoja opinia Lewy? Czy warto to robić? Czy spalanie spadnie, a może na dwoje babka wróżyła? Jak ma zostać na tym samym poziomie (chyba nie jest wysokie) to nie dołożę do tego ani złotówki i zmarnowanego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guru to ja nie jestem, ale myślę, że warto regulację zrobić. Wielkich efektów jednak bym się nie spodziewał. To nie IIgen gdzie membrana wszystko regulowała a elektronika udawała że coś poprawia. Tu reduktor ma tylko utrzymać stałe siśnienie. Ważniejsza chyba jest spręzyna za membraną niż sama membrana. Pytanie tylko czy napięcie sprężyny nie zostało zmieione podczas regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guru to nikt z nas tu nie jest ale kilka kwestii wyjaśniłeś z sensem. Napięcia sprężyn nie zostały zmienione bo tam niema rzadnej regulacji ani wewnętrznej ani zewnętrznej. Wszystko skręca się do kupy i tylko wymiary dekli ustalają odległości i napięcia sprężyn. Prymitywne to bardzo w porównaniu z IIgen. Jest tylko doprowadzone rurką podciśnienie z silnika korygujące charakterystykę reduktora. Wracając do poprzedniego pytania to czy masz jakiś zaufany serwis godny polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Regulować zawszemożna, a napewno sprawdzić i skorygować, Bo kilometry lecą, a gaz wiadomo, że rózny bywa. Może przynieść efekty, ale nie musi. To dotyczy I, II i III gen. W IV nie ma co regulować w reduktorze, tak jak pisał Lewy.

Jeśli chodzi o serwis, to jeśli macie ochotę przeturlać się 60 km. zapraszam do Skierniewic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Własnie nie Lewy. To, że reduktora się nie reguluje mie oznacza, że nie ma co regulować instalki. Trzeba podregulować kompa pod reduktor czasami oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Chyba poczekam do czasu gdy ilość spalanego paliwa wzrośnie bo narazie niemam co narzekać. Co trzeba mieć Lewy i gdzie to zdobyć żeby radzić sobie samemu (oprócz wiedzy oczywiście). Strasznie nie lubię jeździć po wszelkiej maści serwisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!