Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik wody w filtrze paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mój problem jest następujący, któregoś dnia zaświecił się Service i Check fuel filter, więc pierwsza moja myśl woda w filtrze, spuściłem paliwko - ani grama wody, pomyślałem że filtr do wymiany- wymieniłem, wyczyściłem obudowę, komunikat nie ustępował. W końcu pojechałem na kompa, bo pomyślałem że się gdzieś błąd zapisał. Skasowali, kilka sekund i znowu to samo - diagnoza przerwa w obwodzie czujnika wody w filtrze paliwa kod usterki DF057 . Znalazłem w manualu metodykę kontroli samego obwodu czujnika ale nie ma ani słowa o kontroli samego czujnika - tylko ewentualna wymiana, dziś dzwoniłem do serwisu i za czujnik zażyczyli sobie 413 zł. Samego obwodu jeszcze nie sprawdzałem ale zakładam czarny scenariusz czyli padnięty czujnik. Czy ktoś może wie jakie są parametry tego czujnika rezystancja na których pinach, jaka? Ewentualnie czym go można zmostkować jeśli się w ogóle da. Jest to czujnik z kostką 3 pinową, silnik 1,9 dCi, 120km, rocznik 2004. Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się wydanie ponad 400 zł za to ustrojstwo i jeśli można by go pominąć to bym wcale nie płakał, bo później wychodziły auta już bez tego ustrojstwa. Byłbym wdzięczny za pomoc w temacie. Aha na alle nie ma używek bo już szukałem:)No chyba że ktoś z Was ma sprawną używkę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zna Pan może kogoś kto go ma, znaczy Clipa w mojej okolicy, zrobi to w miarę tanio i bez chęci wymiany całego auta? Bo jak pojadę do serwisu to pewnie zaraz powiedzą że to niemożliwe i trzeba natychmiast wymienić ten czujnik, bo auto eksploduje lub coś w tym stylu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyż nie lepiej znaleźć CLIPa i wyłączyć czujnik??

 

Bardzo głupia porada!

A nie lepiej powyłączać wszystkie czujniki? Bo po co one są - chyba tylko po to aby wkurzać użytkownika pojazdu.

 

Kolego kwinto29 kupiłeś auto takie jakie kupiłeś i twoim obowiązkiem jest utrzymać go w odpowiednim stanie technicznym. Bocznikowanie rezystorami czujnika to nie jest rozwiązanie. Zresztą po co bocznikować - może lepiej wyłączyć kontrolkę SERVICE na wyświetlaczu wtedy wcale nie będziesz otrzymywał żadnych komunikatów o błędach.

 

Kontrolki/czujniki są po to aby wcześnie poinformować uzytkownika o nieprawidłowościach aby ten miał czas na reakcję zanim dojdzie do poważniejszych uszkodzeń. Czy chcesz doprowadzić do tego że jak dostaniesz informację o spadku ciśnienia oleju czy o jego braku to też najpierw pomyślisz o wyłączniu tego czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo mądra porada. te czujniki lubią świrować.

wystarczy go wyłączyć, a przed zimą zawsze spuścić wodę z filtra. tak jak to się robi w każdym dizlu.

a pisanie komuś "kupiłeś auto takie jakie kupiłeś i twoim obowiązkiem jest utrzymać go w odpowiednim stanie technicznym" jest zwyczajnie mówiąc śmieszne i nie na miejscu. co cię obchodzi stan techniczny jego auta?? patrz na swoje.

porównywanie czujnika wody z filtra paliwa do czujnika ciśnienia oleju jest BEZ SENSU - ten drugi posiadają WSZYSTKIE auta, a bez pierwszego obchodzi się 80% pojazdów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kipi moje auto jest w bardzo dobry stanie technicznym - o to się nie martw. Nie mam tylko ochoty wydawać kasy na czujnik który nie ma żadnego wpływu ani na bezpieczeństwo ani na pracę silnika. A to że serwisy łupią nas użytkowników na takich bzdetach jest powszechnie wiadome. Zobaczymy jak zmieni się Twój pogląd na ten temat, jak ciebie dotknie taka lub inna przypadłość - czego oczywiście Ci nie życzę. A filtr opróżniam dwa razy do roku niezależnie od tego czy kontrolka się świeci czy nie, więc takie moralizatorskie wywody są trochę nie na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a pisanie komuś "kupiłeś auto takie jakie kupiłeś i twoim obowiązkiem jest utrzymać go w odpowiednim stanie technicznym" jest zwyczajnie mówiąc śmieszne i nie na miejscu. co cię obchodzi stan techniczny jego auta?? patrz na swoje.

 

Patrzę na swoje obce mnie nie interesi tak nawiasem pisząc. To nie ja mam problem z czujnikiem i to nie ja szukam porady. Kolego kupując Mercedesa S klasse licz sie z kosztami i to samo obowiązuje nasze Sceniki. Panowie jak przeszukacie nasze forum to policzcie statystycznie ile osób ma problemów z tym czujnikiem i porównajcie to do innych dużo częstrzych problemów.

Jest usterka trzeba ją zdiagnozować i usunąć przyczynę a nie leczyć skutek przez wycięcie czujnika. To forum ma pomagać w diagnozowaniu i usuwaniu usterek a nie okaleczaniu aut. Potem ludziska wypisują że kupił auto takie czy siakie i psuje mu sie w nim wszystko. Nie ma sie co dziwić skoro ludziska zamiast naprawić robią fuszerki/prowizorki.

Nie odsyłam nikogo do ASO ale jeśli nie innej drogi to co zrobić ? Udać sie do weterynarza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację pisząc o tanich bylejakich naprawach :)

lecz ten czujnik nie jest jednak jakimś specjalnie ważnym i mającym wpływ na bezpieczeństwo elementem. ot gadżet, który lubi się zepsuć podobnie jak czujniki zużycia klocków hamulcowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym kolego kipi, że nie mam pewności czy ten czujnik rzeczywiście jest padnięty - jak pisałem wcześniej usterka została zdiagnozowana, a jedyną metodą aby się przekonać czy padł czujnik jest jego wymiana - a jeśli będzie dobry? to cztery stówki wyrzucone w błoto, bo serwis nie ma takich na stanie i nie zamówią jak nie przyniosę zaliczki i w tym jest problem. Stąd moje pytanie o parametry sprawnego czujnika i ewentualność zastąpienia go czymś innym do diagnozowania usterki. Uwierz mi nie jestem zwolennikiem robienia wszelkiego rodzaju prowizorek zarówno w samochodzie jak i życiu codziennym. Okaże się że jest walnięty to przyjdzie czas i go kupię. A że mnie on się wydaje mało istotny w tej całej maszynerii to tylko i wyłącznie moja sprawa. Tyle w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...A że mnie on się wydaje mało istotny w tej całej maszynerii to tylko i wyłącznie moja sprawa. Tyle w temacie

 

Nie będę komentował tych słów.

Co do parametrów czujnika jest to logiczne i zrozumiałe i nie czepiam się tego. Moje zastrzeżenie i protest wzbudziło bocznikowanie tudzież wyłączenie tego czujnika i tyle. Koniec kropka. Dalsze kontnuowanie tego tematu w tym kierunku to nie potrzebny offtop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem chwilowo rozwiązany - zmostkowany styk 1 i 2 w kostce przy czujniku - bez żadnych rezystorów, tak na wypadek gdyby ktoś kiedyś potrzebował takiej informacji do sprawdzenia układu. Kontrolka SERVICE i komunikat Check fuel filter pogasły ale błąd na 99% siedzi w sterowniku - jutro mam umówionego kompa więc będę wiedział w 100%. Pozostaje jedynie oczekiwanie na nagły niespodziewany przypływ gotówki i zakup nowego czujnika :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

czyż nie lepiej znaleźć CLIPa i wyłączyć czujnik??

Możesz podać krok po kroku jak to wykonać na clipie - zakupiłem właśnie V132 - jak by ktoś potrzebował - zapraszam (muszę tylko nauczyć się go obsługiwać :] ).

Problem chwilowo rozwiązany - zmostkowany styk 1 i 2 w kostce przy czujniku - bez żadnych rezystorów, tak na wypadek gdyby ktoś kiedyś potrzebował takiej informacji do sprawdzenia układu. Kontrolka SERVICE i komunikat Check fuel filter pogasły ale błąd na 99% siedzi w sterowniku - jutro mam umówionego kompa więc będę wiedział w 100%. Pozostaje jedynie oczekiwanie na nagły niespodziewany przypływ gotówki i zakup nowego czujnika :P

Który to pierwszy i drugi - patrząc na kostkę (przykładowo na dole ma ząbek od zatrzasku) ?

Znalazłem w manualu metodykę kontroli samego obwodu czujnika ale nie ma ani słowa o kontroli samego czujnika

Na czym ona polega ??

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podłączę się do tematu.

Pokazał mi się ten sam błąd "Sprawdź filtr paliwa" po ingerencji w skrzynkę bezpieczników pod maską silnika. W związku z pewnymi problemami czyściłem BSM (w Peugeocie to się tak nazywało, tutaj nie wiem), dawałem specjalnego smaru przewodzącego na kostki, ponownie to wszystko zmontowałem i po tym wyskoczył błąd i już nie chce zniknąć. Orientujecie się może, w której kostce szukać problemu ze stykiem? Sprawdziłem wszystkie, a błąd jest nadal.

Przyłączam się do pytania kolegi MarioCCH, które to piny na złączu przy filtrze mają być zmostkowane?

Wiecie czy wszystkie złącza w tej skrzynce są zajęte? U mnie jest puste jednopinowe (oznaczone jako niebieska wtyczka). Do czego ono służy?

 

EDIT:

Doszukałem się, że dane z czujnika idą do złącza w sterowniku silnika (kostka szarego koloru, najwyżej umieszczona). Fakt, dzisiaj ją odpinałem i tutaj muszę chyba szukać problemu.

Podejrzewam, że w złączu czujnika wody należy zmostkować masę i pin sygnałowy. Na ostatnim jest +12V (po zapłonie), więc łatwo da się to sprawdzić miernikiem.

Jednopinowa niebieska wtyczka jest od wentylatora, dużej prędkości. Skąd on szedł, bo mi gdzieś zginął?

 

EDIT2:

Dzisiaj sprawdziłem wersję ze zmostkowaniem masy z sygnałem z czujnika i nadal wyświetla się "sprawdź filtr".

Dodam, że patrząc na wtyczkę (zaczep u góry), +12V (pojawia się po uruchomieniu silnika) jest pierwszy z prawej. W środku sygnał, z lewej masa.

Obadałem też wtyczkę od sterownika, potraktowałem ją sprayem do poprawy styku i nadal lipa. Będę musiał jeszcze "przedzwonić" przewody pomiędzy tą wtyczką, a czujnikiem.

 

Dodano: 04 sty 2014 - 15:22

OK. Sprawdziłem i wyszedł brak połączenia na złączu A2 z pierwszej kostki od góry na sterowniku (tzw.szarej - u mnie wszystkie są czarne) ze środkowym złączem filtra.

Orientujecie się, czy jest możliwość odłączyć ten czujnik z poziomu Clipa. Nie jest mi to potrzebne, oraz nie mam zamiaru tego naprawiać.

 

EDIT 4:

Dla potomnych - elektryk z ASO renault po prostu wypiął wtyczkę od czujnika wody w filtrze paliwa i pozmieniał coś w CLIPie i od tego czasu spokój - brak kontrolki. Wytłumaczył mi również, że najczęstszą przyczyną takiego stanu jest złamanie/skorodowanie przewodu masowego tegoż czujnika, ale że go nie potrzebuję, to załatwiłem to w sposób opisany powyżej.

Edytowane przez puggiblue
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam Kolegów, odświerzę temat będu df057

Kilka m/cy borykam się z tą usterką: był czyszczony bak zmieniany filter paliwa (obudowa, wkład), a bąd nie ustępuje

Wlancza się po przekroczeniu pewnej prędkości ok 60-70km/h powoduje spadek mocy i wyzsze spalanie gdy auto stoi zapalone nie wyświetla tego błędu (w aucie)

Zwiedzone licze warsztaty bez skutku, zastanawia mnie jak wykrywa wodę jak filter jest bez tego czujnika?

Drugi to bład df009 - niby potencjometr pedału gazu. Podmienione dwa inne - bez rezultatu.

Identyczna sytuacja df0054 zawór doładowania turbo układ otwarty - nieciągły podmienianie nie daje rezultau

Skrzynka połączeń w silniku sprawdzana...

Dodam, że naprawiacze generują więcej strat niż pożytku pourywane spinki od wtyczek komp wtrysku, pourywane bezpieczniki na klemie plusowej no ogólnie - tragedia

Mają koledzy jakieś uwagi z własnego doświadczenia? pozdrawiam

 

Dodano: 06 cze 2014 - 13:06

acha .... jakby tego było mało obroty max do 2,5k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie komunikat ustał - jednakrze w dziwnej sytuacji..

 

Wyciągnełem wtyczkę z czujnika, wyciągnełem ją do góry by posprawdzać piny, podpięty do clipa skasowałem błędy i się skończyło...

 

Wniosek jeden - gdzieś zwarcie na kablach.. Od tego czasu wtyczka tak sobie leży nic z kablem nie robiłem i mam spokój..

Są jednak i nne problemy z tym złomem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!