Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Biopaliwo, czy da rade jeździć???


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

posiadam megi 1.9 dTi

werjsa 94KM czyli 69 KW :-D

czy ten silniczek moze pracowac na biopaliwie???

czytalem troszke o common rail i pisali ze nie bardzo bo liczba cetanowa bio wynosi 36

a zwykla ropa 50

jesli wiecie cos wiecej prosze o odpowiedzi pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale DTi to nie common rail, choć ja latałem na bio swoją clio silnik F8Q i nic się nie działo, to stosowania takiego paliwa raczej nie będę polecał po porostu pozostawię to do decyzji osoby która jest chętna eksperymentować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jedno czy DTI, CDI , po prostu na gnojówke a ja opisze z autopsji : zalałem kiedyś na próbe mojego byłego TDIka z grupy VAG. Stara dobra konstrukcja przetrawi wszystko i nawet sie mu nie odbije więc eksperymentowałem bez strachu. Efekt na niemieckim (wiekszy % BIO w ropie niż u nas) BIO był taki że auto przymuliło delikatnie i wzrosło spalanie o litr na 100km. Odpalanie bezproblemowo. Paliwo BIO jest dużo gęściejsze więc ciśnienia w pompie dużo wyższe i samo jej obciążenie większe. Czy Renault dopuścił do stosowania BIO nie wiem ale na pompowtryskach raczej lałbym odsiarczonego V-Powera czy Ultimate a nie "kujawskiego" choćby z pierwszego tłoczenia :-D . W VW zgoda producenta na stosowanie BIO jest wyraźnie wpisana w dokumenty auta (homologacja). Realnych zysków nie ma po przeliczeniu niższej ceny BIO paliwa do faktu dokupienia 1litra tegoż paliwa na 100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Trzy dni temu na próbe zatankowałem do swojej Reni BIOESTER. Wlałem ponad 28 l. (za 100) do 10 l. ON jakie miałem w baku. Jak na razie nie stwierdziłem róznicy w mocy silnika, przyspieszeniu, ani problemów z odpalaniem. (zarówno ciepły jak i zimny zapala na dotyk) Jedynie co, to czarna chmurka przy odpalaniu zimnego, i cały czas ten nieprzyjemny smrodek. Współczuję jadącym za mną. ;)

Silnik pracuje równo i jakby ciszej (brak charakterystycznego, surowego charczenia diesla) Myślę jednak, że wrócę do normalnego ON, (z powodu zapachu smażalni ryb) tymbardziej, że cena jest zblizona do normalnej ropy (3,55/l.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiesz dlaczego ciszej ? bo gęstszy od normalnego ON, co za tym idzie pompa dostaje mocno w dupsko, masz większe cisnienie na wtryskiwaczach. Jeszcze kilka takich prób a szarpnie Cie mocno po kieszeni. A jeżeli chcesz zdecydowanąrównice zobaczyć to nalej czystego BIO do baku i zmierz spalanie. Okaże się że to co zaoszczędziłeś puściłeś w komin a nawet cie drożej wyszło --> przepał o około 1 litr więcej na 100km niż ON. Oblicz sam różnicę ;-) , sprawdziłem , nie pisze bezpodstawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi, Absolutnie nie neguję tego co piszesz. Paramtry Bio i ON mam porównane w ulotce jaką wziołem ze stacji, widać różnice w gęstości, lepkości, liczbie cetanowej, temperaturze zapłonu, zawartości siarki, i wartości energetycznej. Ale wiesz jak to jest- samemu trzeba się przekonać by można coś na ten temat powiedzieć. Mam nadzieję że to jednorazowe tankowanie nie wpłynie negatywnie na żywotność silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

powiem tak mam teraz scenica 98r 1.9dti i zadnych wynalazkow nie wlewam ,ale jak nietak dawno mialem escorta 1.8td lalem wszystko nawet or (bez landrynki strach policji ) :-P i na tak mieszanym paliwie przejechalem z pare ladnych tys bez zadnych problemow ,oczywiscie sezon zimowy nie i proporcje 2min ondo 1 or ,ale jak wspomnialem teraz tego nie robie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacula ale mylisz epoki ;-) , temu eskortowi nawet sie nie bekło po starym oleju z frytek a dti będzie miał problemy nawet po złej jakości ON :-) , tu wysokie ciśnienia a tam sie lało jak z wiadra z wtrysków :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacula42, co masz na myśli pisząc "or" :-) Czy mówisz o takim z pierwszego tłoczenia np: kujawski, lub tańszy , albo o biopaliwie sprzedawanym na stacjach paliwowych :-) Na razie jeszcze pomykam na tej mieszance, o której pisałem kilka postów wcześniej. ZAOBSERWOWANE: przy obecnym spadku temperatury, trochę gorzej zapala rano jak jest zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

or -OLEJ ROSLINY :-) a co do biopaliwa u nas we wroclawiu jest stacja jedna co jest to paliwo i nie wlal bym je nigdy a to dlatego ze cena byla co pamietam o 10gr tansza to bez sensu lac je (moje zdanie)a co pytalem ich moze zle ich zrozumilaem ale powiedzieli ze or w tym paliwie jest okolo 30%(nie daje za to glowybylo to z 3 lata temu) to co za sens lac to paliwo jak z biedronki taniej :-) a na zime radze ci nie lac bopaliwa moga byc problemy z odpalaniem :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ostatnio na jednej ze stacji pojawiło się paliwko pt. Biodiesel w dość atrakcyjnej cenie bo ok.15-20 gr niższej niż normalny ON. Czy ktoś z koleżeństwa ma doświadczenia z lania takowego paliwa do swoich bolidów? Jak reagują na nie silniki (zwłaszcza interesuje mnie dTi)?

 

Temat takowy był już przerabiany w październiku 2007 roku. Przenoszę. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!