Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne klepotanie przy 2 tys obrotów


flejter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Otóz mój problem przedstawi się następujaco. Gdy włacze silnik i bieg jest na luzie, gdy dodam gazu do około 2 tys obrotów i przytrzymam gaz na tym poziomie. To slychac takie dziwne klepotanie z silnika, gdy dodam więcej gazdu to już ten problem nie występuje. Tak samo jest na innych biegach, gdy dodam powoli odrobinke gazu slychac takie klepotanie, przy wiekszych obrotach to juz nie występuje.

 

Jakie mogą być tego przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik i ten sam objaw/przypadłość. Przy 2000 jest max klekotania. Myślałem, że to rozrząd lub pompa wody, ale wymieniłem jedno i drugie i dalej to samo. To nie skrzynia biegów (też sprawdzana) i raczej nie pasek akcesoriów, bo też miałem zmieniany. Wszystko działo się zeszłej zimy i gdy mrozy minęły autko przestało klekotać!!! I był spokój aż do ostatnich mrozów. To klekotanie nie ma wpływu na nic - auto nie szarpie, super zapala, a spalanie w mrozy miałem na poziomie 7 l. Na razie jeżdżę i się nie przejmuję. Zastanawiające jest to, że nie od razu po osiągnięciu tych 2000 słychać ten wredny dżwięk, tylko trzeba przytrzymać równo jakieś 5-7 sekund. Nie wiem, może egr (gdzie jest w tym aucie nie wiem ?), albo jakiś inny zawór??? Potwierdzam, że sprawa jest obecna i na luzie i na innych biegach. Za wszelkie pomysły i sugestie z góry dzięki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, może egr (gdzie jest w tym aucie nie wiem ?),

Nie ma w tych silnikach, więc to nie to,

Jedyne co mi przychodzi do głowy to el-zawór pochłaniacza paliwa, ale on pstryka i to klekocze, albo inaczej ten dźwięk określamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie się sprawa wyjaśniła - elektrozawór pochłaniacza par paliwa. Po odłączeniu z niego kostki, dźwięki minęły. Co do dźwięku, to tak, jaby ktoś plastikowym patykiem wolno po szprychach jeździł. Nie wiem, czy to sam elektrozawór, czy też jest tam jakaś zastawka, ale to na pewno był u mnie ten element. Niestety po kilku km musiałem go znowu podłączyć - zapaliła mi się kontrolka układu oczyszczania spalin - może jak był odłączony, to został otwarty i pociągnęło trochę za dużo paliwa, które zanieczyściło drugą sondę lambda? W każdym bądź razie, po przejechaniu kolejnych kilkunastu km zanieczyszczenia się wypaliły i kontrolka zgasła. flejter - odłącz kabel od pochłaniacza - autko chodzi normalnie, a może dźwięk zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!