Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przygasającymi światłami.


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

I tak wymieniłem owy regulator napięcia anomalia świetlne zniknęły ale pokazało się coś innego ładowanie mam na poziomie 14.5 - 15.0V pytałem 3 niezależnych elektryków że jeśli reaguje na obciążenie to zostawić tak jak jest ale znowu ja się obawiam czy mi czegoś na instalacji nie popali...

 

Aha u mnie z podjeby regulator 47zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merkaba, Przy normalnych przepisach takie zawyżone ładowanie mogłoby w końcu przeładować akumulator i w dalszej eksploatacji mieć dla niego nieprzyjemne skutki.

W Polsce jednakże mamy przymus jazdy na włączonych światłach w dzień, tak wiec przez całą dobę. W związku z tym, pobór jest na tyle duży, że nic niepokojącego nie powinno się stać z aku.

Co do przepaleń, praktycznie wszystkie urządzenia w aucie mają pewną tolerancję, ten 1 V nie będzie szkodliwy. Jedynie LED-y jeśli masz pozakładane mogą na tym ucierpieć. Są takie, które nawet przy normalnym ładowaniu nie wytrzymują, bo są na 12V. (za mała wartość rezystora)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam ponownie. Wracam do tematu. Nic nie robiłem od czasu założenia tematu. Pojawiły się natomiast inne niepokojące mnie rzeczy. Po pierwsze coś zaczęło zgrzytać/chrobotać w komorze silnika. Wydaje mi się, że najlepiej to słychać przy prawym kole (za nadkolem). Zauważyłem też, że na wolnych obrotach gdy dodaję gazu światła zaczynają świecić jaśniej (minimalnie). Jeszcze raz zmierzyłem napięcie ładowania, bez obciążenia 14,5V, gdy włączam światła 14,4V, nawiew 13,5V, ogrzewanie szyby 13,3V i cały czas bardzo powoli spada tak co 0,1V aż do 12V. (dalej już nie mierzyłem). Po wyłączaniu odbiorników powoli wzrasta. Powiedźcie mi proszę czy ten ciągły spadek napięcia aż do 12V i niżej to normalne? No i to zgrzytanie. Czy to alternator? Czy można jeszcze w inny sposób go sprawdzić? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było identycznie. Gdy zaczołem mierzyć napięcie ładowania to napięcie było dobre, lecz po chwili zaczeło systematycznie spadać (miernik podpięty cały czas, obroty stałe) z 14 do 12V aż w końcu po miesiącu takiej jazdy zaczeła się palić kontrolka ładowania. Po wymianie zespołu regulatora już nic nie spada.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Czy zespół regulatora to to samo co regulator napięcia?

 

Dodano: 02 lut 2012 - 22:21

Odpowiadam sam sobie na powyższe - pewnie tak.

Opiszę jeszcze raz co mnie boli. Na wolnych obrotach, gdy włączam jakikolwiek odbiornik np światła, wentylator itd przygasają zegary. Natomiast, gdy mam włączone światła i zwiększam obroty to światła zaczynają świecić mocniej. Gdy odpuszczam gaz przygasają. Czy to normalne, jak jest u Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Udzieliłeś prawidłowej odpowiedzi na zadane przez siebie pytanie.

- Nie, to nie jest normalne. Przeczytaj ostatni post z poprzedniej strony, dowiesz się jak to się kończy. (post #20)

Oczywiście łatwiej i taniej ciągle pytać o to samo na forum, jak pojechać do elektryka w celu naprawy.

Niestety od tych i kolejnych pytań stan regulatora się nie poprawi, a jego agonia będzie postępowała.

Może nawet doprowadzić do konieczności wymiany akumulatora na nowy. Wybór postępowania i wysokości poniesionych kosztów należy do Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podzielę się z Wami jak zdemontować ów regulator.

1. Zdjąć dwie gumowe osłonki a ukażą się trzy nakrętki. Jedna na klucz 10 i dwie 8. Odkręcić je i zdjąć ze śrub mocowane elementy.

1oqo.jpg

2. Odkręcić trzy nakrętki na klucz 8 i zdjąć plastikową osłonę.

2tnt.jpg

3. Odkręcić słabo widoczną śrubkę kluczykiem 7

3ese.jpg

4. I wyjąć regulator

4rer.jpg

5mvm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!