Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Doradźcie biednemu studentowi, czyli okazyjne Megane.


pan_dziobak

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm tak przeglądam internet i inne fora, czytam opinie i mam wrażenie, że megane jest dosyć awaryjne. Opinie są podzielone, jednak te negatywne odstraszają mnie troche :/. Sam nie wiem teraz troche boje sie meganki, powiedzcie mi koledzy jak to jest z tą meganką, lubi robić psikusy?

Wiem ze tak powiedzieć czy bedzie sie psuła czy nie jest cięzko, dlatego moze da sie ją porównać do jakiegoś innego auta (jej awaryjność)? Może do pandy? Wiem ze to zupełnie inne auta, ale pande znam, mamy ją w rodzinie od 04' i jak narazie do wymiany poszły tylko przednie amorki po tym jak wpadłem w niemałą dziurę prawym kołem (kałuża zasłoniła dziurę), i teraz coś chyba z alternatorem sie dzieje bo czasem podczas wolnych obrotów słychac dziwne brzęczenie jakby wiertarka które ustaje jak sie ruszy.

 

Wypowiedzcie sie proszę, o swoich megankach, a może wysoka awaryjność powodowana jest niewłaściwą obsługa samochodu (zaniedbania)?

 

Co do fotek, to narazie nie mam bo kumpel ma szkołe do dosyć późna i jak przychodzi to juz sie zmierzcha, a ja nie zrobie bo jestem w innym mieście na stancji. Moze jego brat znajdzie czas w dzień.

 

EDYCJA:

W megi guma na maglownicy jest pęknięta, jednak kumpel z tatą narazie nałozył tam smaru i zasłonił gumę jakąś folią zaciśniętą na końcach objemkami. Wiadomo folia to rozwiązanie tymczasowe, ale ile wymiana takiej gumy moze kosztować? Bo wiem ze maglownica nawet uzywana jest dosyć droga częścią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli znasz auto i wiesz, że jest pewne, to brał bym megane, bo w tym roczniku nic porządnego raczej nie kupisz, większość będzie w złym stanie technicznym (oczywiście nie dla sprzedającego :-)) , a auta grupy VAG będą droższe więc starszy rocznik dostaniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiedzcie sie proszę, o swoich megankach, a może wysoka awaryjność powodowana jest niewłaściwą obsługa samochodu (zaniedbania)?

Całe to forum to odpowiedzi na Twoje pytania. Poprzeglądaj tematy o autach które Cię interesują. (rodzaj i pojemność silnika, model, rocznik)

Co do porównań z innymi autami to i tak będzie mało wiarygodne i subiektywne w ocenie.

Ze swojej strony mogę tylko tyle powiedzieć, że przed wyborem Renaulta, miałem podobne obawy. To stereotypy zagnieżdżone w narodzie tak działają. Obecnie wiem, że Sceniol, (też meganka) jest najlepszym autem w porównaniu z poprzednimi jakie miałem, nie jest wcale przesadnie awaryjny, a i częsci nie są za drogie w porównaniu z innymi markami. Niektóre, jak części zawieszenia nawet tańsze.

Reasumując, jestem na etapie poszukiwania następnego auta tej marki, teraz już młodszego. (tu też obawa, bo bardziej elektroniką i czujnikami naszpikowane. Jednakże komfort i "wypas" jaki Renault oferuje przy porównywalnej cenie z innymi jest o niebo lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pan_dziobak, ja do tej pory mam 3 renówki w garażu (mam, nie miałem). Następna też będzie renówka (na 99%). Jak na razie nie narzekam. Większość spraw, które przy nich robię to eksploatacja. Dla niektórych wymiana żarówki stanowi problem, natomiast inny wymieni silnik, zawieszenie i wiązkę elektryczną i będzie zadowolony z auta. Gusta i guściki. Jak auto jest sprawdzone to warto rozważyć zakup, ale też nie ma co marzyć, że będzie bezawaryjne - zawsze jest coś do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tegoż co napisał megane..., dodam tylko tyle: zależy jaki egzemplarz Ci się trafi, jedni narzekają na Renówki, inni nie chcą słyszeć o Oplach, inni o ... Można trafić na egzemplarz typowo złośliwy, albo od gościa, który tylko wsiadał i jechał, a jak się zepsuł to kupował nowy. Kumplowi także nie ma co ufać na 100%, najlepiej samemu sprawdzić na jeździe próbnej, chociaż czasami bywa, że i próba wszystkiego nie ujawni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie jest sprowadzone, to krajówka. Jutro powinny być fotki to ją obejrzycie.

W weekend planuje jazde próbną no i chyba odwiedziny w ASO, jednak to zalezy tez od tego jak Wy ją ocenicie i jak mi sie nia bedzie jezdzić.

Jesli nie będe (będziemy) mieli do niej zastrzeżeń to chyba ją przygarnę, w sumie jest zadbana więc nie powino z nią być kłopotów.

Ale o tym wszystkim zadecydują wasze opinie zdjęć oraz werdykt z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym miejscu postaw swoją opinię (jak Ci się nią jeździ).

Później aso, na końcu forum, bo my nie będziemy widzieli auta na żywo, a zdjęcia też nie oddają faktycznego stanu pojazdu.

Zabierz ze sobą kogoś, kto spojrzy na to auto całkowicie z boku (nie chodzi o perspektywę :-) ) i kto będzie miał obojętny stosunek do zakupu. Nie napalaj się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tutaj na Forum można jedynie podpowiadać i wygłaszać swoje opinie :-)

Najważniejsze, żeby tobie się dobrze nią jeździło i odpowiadała twoim oczekiwaniom.

Jeszcze co do silnika 1.4 8V (75KM) bo czytałem różne opinie na temat jego awaryjności.

Powiem Ci od siebie, że mam już przebieg ponad 200kkm i każdego dnia dzielnie dokładam ponad 100km. Nie mam problemów z odpalaniem czy lato czy zima, spalanie jakie robię to ok. 6l w ;ecie i 8-9 w zimie :-) z tym, że jeżdżę raczej delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedna sprawa, co powiecie o silniku 1.6 16v 107KM? Awaryjność? Spalanie? Bo teraz tak sobie mysle, czy by nie poczekać troche uzbierać kilka tysi i kupić od mojego wujka megane classic PH2 2001 albo 2000 rocznik nie pamiętam dokładnie, bo coś mi mówił ze jak bedzie sprzedawał to da mi znać. On ma tą meganke z jakiegoś komisu chyba, ale jezdziłem nią jako pasazer i raz prowadziłem ale na krótkim odcinku i jeździ ok, wujek też nie narzeka meganka zabrała go na 2 koniec europy i z powrotem bez problemu i to nie raz. Auto zadbane, garażowane, wiem bo sam mu pomagałem przy wymianie przewodu paliwowego, spód niepordzewiały, nie ma purchelków, no i lepsze wyposażenie: el. szyby i lustra, klima manual, wspomaganie i co ważne ABS i 4 poduchy powietrzne. Tylko teraz wujka nie ma w kraju i nie mam jak sie dopytac o szczegóły, a żona (tak na megi mówi xD) stoi w garażu.

Tylko niepokoi mnie jedna sprawa, mianowicie gdy silnik jest odpalony i na jałowym biegu, auto stoi to czuć szarpanie. W czasie jazdy, obciązenia silnik pracuje jak zyletka, ciągnie równo, ale na jałowym tak nim telepie ciepły czy zimny. Wujek mówi ze to od za niskich obrotów :-) , fakt patrze na obrotomierz a tam 650-700 obr/min ale coś mi tu nie pasuje. Moze to jedna z cewek padła i dlatego tak nim telepie? A może poduszka pod silnikiem/skrzynią biegów? Powód do ominięcia "żony" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pan_dziobak, czekać, dozbierać i urabiać w tym czasie wujka by puścił taniej bo w rodzinie zostanie. Oczywiście jeszcze kwestia różnicy w karoserii pomiędzy HB a Sedanem ale to już ty musisz ocenić co ładniejsze.

Wszystko jednak przemawia, że ta młodsza i lepiej wyposażona. (żona) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal_b_30
co powiecie o silniku 1.6 16v 107KM? Awaryjność? Spalanie?

Posiadam taki silnik lecz w Scenicu, spalanie to średnio 9 l/100 km ( ale i większa buda niż w megi). Silnik radzi sobie ze Scenicem bardzo przyzwoicie, dobrze przyspiesza itd... A co do awaryjności, to jak w każdym innym aucie jak się trafi lub jak się dba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ładniejsze? Hmm i HB i sedany mi sie podobają, a wujkowa żona (jak to brzmi :-) ) i po lifcie i kolor ładniejszy (jasno oliwkowo zielony) no i młodsza, choć przebieg pewnie troche wyższy. Tylko to telepanie mi sie nie podoba... bo czuć to jak sie siedzi na fotelu i troche mnie to denerwuje - to tak jakby ktoś siedział na tylnej kanapie i tyrpał fotelem. Jakieś pomysły? Sugestie co do tego tyrpania?

 

P.S.

Dzięki waszej pomocy jestem już blisko decyzji. :-> Decyzją podziele sie wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko to telepanie mi sie nie podoba... bo czuć to jak sie siedzi na fotelu i troche mnie to denerwuje - to tak jakby ktoś siedział na tylnej kanapie i tyrpał fotelem. Jakieś pomysły? Sugestie co do tego tyrpania?

 

Poduszki silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!