Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trudno odpala 1.9dCi - ale jest prawidłowość


Pieczar

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiedziałem jak zatytułować, więc wyszło jak wyszło... ale do rzeczy...

 

Najpierw historia:

W tamtym roku miałem problem po mroźnej nocy, bo po przekręceniu kluczyka nie zapalała się kontrolka od świec żarowych, dopiero po kilku-kilkunastu razach przekręcania stacyjki kontrolka zaskakiwała i auto paliło nawet przy -28... pojechałem na warsztat i diagnoza świece spalone, więc wymiana na 4 nowe... problem pozostał... pojechałem na kompa do ASO na kompa i wyskoczyły dwa błędy DF055 (obwód linii kodowej CO.0) i DF012 (napięcie akumulatora 1.DEF) i zalecenie wymienić akumulator... zima zelżała, był mniejszy problem...

 

w lecie znalazłem wątek o tej kontrolce od świec żarowych... w skrzynce obok akumulatora wymieniłem przekaźnik świec żarowych... w październiku przyszła pora na akumulator (nie to, że padł, ale należało mu się fabryczny Renault z roku 2002 wymieniony na Centra Futura)... więc problem błędu DF012 rozwiązany, co oznacza DF055 nikt nie wie...

 

Obecna sytuacja:

Były mrozy... kontrolka od świec żarowych zapala się od pierwszego przekręcenia kluczyka... przy -20 grzeją się długo, może z 8-10 sekund... drugie grzanie świec, przekręcam kluczyk, rozrusznik ładnie żwawo kręci i nic... daję spokój... znowu grzanie świec...

 

i teraz prawidłowość

przy trzecim, czasem czwartym grzaniu świec (oprócz bzyczenia, które jest od pierwszego przekręcenia kluczyka do pozycji grzania świec) słyszę taki odgłos, którego nie potrafię nazwać, ale takie coś jak "burczenie w brzuchu", "gruczenie", "zabulgotanie"... jakby coś zaczęło działać, jakby coś się otworzyło, jakby coś się odetkało (?)... i od tego momentu po zakończeniu grzania świec pali od strzała... przez cały dzień dopóki go nie wymrozi i nie ostudzi się pali od pierwszego razu... jak go wymrozi, znowu wg opisanej prawidłowości... w ub. roku bardziej byłem zaaferowany niegrzaniem świec, ale odgłos "burczenia" się pojawiał po pewnym czasie i auto paliło natychmiast po tym fakcie

 

Dodatkowe informacje

- kontrolka immo zawsze gasła i gaśnie

- filtr paliwa zmieniony na nowy przed ubiegłą zimą

- akumulator ma dwa miesiące

- ładowanie i instalacja jest ok, sprawdzane przed wymianą akumulatora

- paliwo w zimie zawsze premium diesel

 

to chyba tyle, liczę na pomoc :-)

 

[ Dodano: 2011-03-02, 09:19 ]

mam nadzieję, że administracja mnie nie powiesi za post pod postem, ale ponieważ nikt nie pomógł, sam sobie pomogłem, więc zamieszczam odpowiedź :-)

miałem podejrzenie, że to może być zawieszająca się (padająca?) pompa paliwa? podobno znajduje się ona w komorze silnika gdzieś w okolicach prawego nadkola... ten dźwięk co opisywałem, to może być odwieszająca się pompa paliwa, która zaczyna pracować?

sprawę rozwiązałem... wymieniłem przekaźnik w skrzynce w komorze silnika, dzisiaj rano po mroźnej nocy pompa zaskoczyła od razu i zapalił za pierwszym podgrzaniem świec i przekręceniem kluczyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!