Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich.

mam pytanie do forumowiczów. przy wysokich temperaturach skazówka na pulpicie podnisi się lekko powyżej połowy skali oraz po zgaszeniu silnika przy normalnym wskazaniu po chwili podnosi się do czwartej kreski. jaka może być przyczyna takiego stanu. dodam że auto posiada instalację LPG. z góry dzięki za podpowiedź. pozdrawiam

 

dodam jeszcze że jest to silnik 1.6 8V i wymienony był termostat (jeszcze gorzej), uszczelka pod głowicą również. proszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to normalne, że zaraz po wyłączeniu silnika zatrzymuje sie pompa wody a jednak czynnik odbiera kanalikami temp. z bloku. Włączając więc zapłon lub uruchamiając silnik zaraz po wyłączeniu temperatura może dojść do 4 tej kreski (przedostatnia duża) o ile wcześniej była dość wysoko (powyżej połowy). U mnie jest podobnie choć żadko a ani głowizna ani termostat nie były dłubane. Wszystko oryginał. Mam Scenica faza I , 1,6 16V. Staram sie nie wyłączać zapłonu przy wysokich tem zew. i silnika, po prostu czekam minutke żeby wentylator schłodził. Tak jest po prostu zdrowiej dla wszystkich i silnika i mojej psychy :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na długo się podnosi?? W megi przez jakieś 20s po załączeniu stacyjki włącza się wskaźnik poziomu oleju. Podziałka jest wtedy specjalnie podświetlana. Więc może spaliła ci się żarówka z podświetlenia tej podziałki. Sprawdź zaraz z rana co się dzieje, albo poczekaj chwilkę, czy strzałka opadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wskaźnik poziomu oleju jest elektroniczny w liczniku. dzięki za podpowiedź. lecz nadal mnie nurtuje fakt że przy wysokich temperaturach po gługotrwałej jeździe (ok 50 km) zaczyna się lekko podnosić temperatura. żeby ją "zbić" muszę zwolnić oraz przy zatrzymaniu na światłach również temperatura na wskażniku idzi do 4 kreski. po ruszeniu powoli wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zatrzymaniu na światłach również temperatura na wskażniku idzi do 4 kreski. po ruszeniu powoli wraca do normy.

A wiatrak na chlodnicy dziala? W takiej sytuacji, o jakiej piszesz, czyli przy zatrzymaniu, wzrost temperatury jest normalny, ale od tego jest wiatrak, żeby się wlączyć (między 3 a 4 kreską) i tę temperaturę zbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiatrak działa "prawie" non stop. jak się zatrzymam to go słyszę prawie zawsze. gdy temperatury powietrza sięgają 30 st.(światła, korek) wskazówka podnosi się nawet ponad 4 kreskę. zastanawiam się czy chłodnica nie jest po części zapchana chociaż połtora roku temu była wymieniana. czy to może być już po motorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też stawiam na termostat, być może źle dobrana temp. otwarcia ( przykładowo w VW są4 przedziały nawet od 80 do 94 stopnie). Na próbe wyciągnąłbym go całkiem o ile sie da (nie znam budowy w Renault), włożył oring co by sie nie lało i lookał da deske. Jak spadnie do normy masz potwierdzenie podejrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedy Twój termostat się otwiera?

 

U mnie np. kiedy zaczynam spokojnie jechać z zimnym silnikiem, temperatura rośnie do połowy skali (to chyba 90 stopni) szybko, nieco ją przekracza, wówczas widać, że termostat się otwiera, bo wskaźnik spada do 2.5 kreski i potem podpelza nieco pod trzecia, gdzie już zostaje.

 

Jeśli więc masz taki termostat, o którym Vivaldi pisal, otwierający się przy np. 95 st., to powinieneś to zjawisko zaobserwować wyżej, np. przed czwartą kreską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!