Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie deska rozdzielcza podczas odpalania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przedstawiam mój problem:

Wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam go na pozycje 1 jest ok zapala się zegar, radio jest dobrze. Przekręcam kluczyk dalej na pozycje 2 jest ok zapalają się wszystkie kontrolki tak jak powinny, słychać chwile pompę paliwa jest dobrze jak zawsze. Natomiast problem pojawia się gdy chce przełączyć na pozycje 3 czyli aby odpalił, wygląda to tak że gaśnie cała deska rozdzielcza, wszystkie kontrolki, licznik, zegarek. Gdy puszczam kluczyk bo niema reakcji to wszystko zapala sie tak jak to bywa na pozycji 2. Żeby było ciekawiej gdy włączę światła i prubuję odpalić to nawet nie przygasną, tak jak oświetlenie wewnątrz. jedyne odgłosy które słychać to jak by jakiś przekaźnik czy coś tedy.

Sprawdziłem bezpieczniki pod maską i w kabinie. Błagam pomocy.

Mam nadzieje że temat w miare dobrze umieściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest oki ponieważ to mi się stało gdy zatrzymałem sie w trasie na stacjii paliw. Wyłaczyłem silnik i już nie mogłem odpalić. A że było z górki to na tzw. "popych". Akumulator odpada

 

[ Dodano: 2010-12-11, 11:41 ]

Dodam tylko że gasną całkiem a nie lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy czasem klemy na akumulatorze Ci się nie poluzowały, czy nie są zaśniedziałe - zasiarczone (taka niebieskawo-szara masa na klemach) jeżeli tak, musisz je oczyścić, jakimś bardzo drobnym papierkiem ściernym (ja użyłem starej sztywnej szczoteczki do zębów) i od nowa prawidłowo założyć skręcić obejmy, możliwe to Ci nie pomoże bo był słaby styk klem z trzpieniami aku i nie szło ładowanie na aku. Doładować więc akumulator, sprawdzić czy pasek alternatora nie jest luźny, jeśli był luźny również akumulator został nie doładowany. To pierwsze kroki bez finansowe, jeśli to nie pomoże pisz dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xmen1985r,Przy okazji napisz jeszcze jaka to wersja tego auta, przed czy po liftingu Ph I czy II lub przynajmniej rocznik podaj (w profilu dobrze by było to umieścić) Scenic I miały różne wersje instalacji w zależności od rocznika. Już sam aku. był pod siedzeniem (wtedy jest więcej miejsc do sprawdzania) i pod maską. Jest to istotna informacja, niestety wiele osób ją pomija, licząc na to że wszyscy wiemy jak kto ma, lub będziemy szukać w jego dotychczasowych postach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc nie pomogło. :-( gdy prubuje odpaliś (przekręcam kluczyk na max-a)nawet nie pygasną światła zew i wew. tak jak by rozrusznik nie pobierał prądu, a deska roz. gaśnie. dalej słychać jedynie jakięś pstrykanie we okolicach bezpieczników, oczywiście w momenie przekręcania.

 

[ Dodano: 2010-12-11, 12:08 ]

Przepraszam wakt zmienie dane w profilu.

Scenic 1,6 zwykły RT 1997r aku. pod siedzeniem wew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xmen1985r, oo widzisz teraz łatwiej :-)

Pod maską masz jeszcze jedną klemę (+) po lewej stronie pod czarną pokrywką. zdejmij ją. popuść nakrętkę na klemie i sprawdź jej styk. Podociskaj bezpieczniki które tam masz.

No i co z tym licznikiem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zwarcia bo by mi wszystko do okoła gasło w aucie a światła np mijania nawet nie przygasną więc jakie zawarcie akum.? chyba że czegos nie pojmuje

 

[ Dodano: 2010-12-11, 12:18 ]

gojgien - Ide jeszce raz poruszać i sprawdzić wszystkie bezp. A licznik kilometrów, zegarek i kontrolki na desce dalej gasną przy przekręceniu kluczyka na max- a jak puszczam włącza się wszystko tak jak na zapłonie to bywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś coś o zwarciu pisał, albo czytać nie potrafię :roll: :roll: :roll:

Jeśli to "pstrykanie" przekaźników słyszysz kilka razy pomiędzy wszystkimi pozycjami stacyjki jak również na 3 to tak ma być. I tu Ważne czy również na 3 pozycji, bo to wskazywało by że kabelek od stacyjki jest i jego złączki są OK.

dodano

Wiem że gaśnie, ale po zgaśnięciu jest zresetowane czy cyferki wracają. (dzienny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc Bezpieczniki jeszcze raz sprawdzone i dociśnięte. klema pod maską oczyszczona i dokręcona. Jeśli chodzi o to czy po gaśnięciu sie resetuje to nie. Po prostu załacza sie wszystko jak na zapłonie pompa paliwa zegar kontrolki, przekręcam na max-a wszystko gaśnie puszczam kluczyk, i z powrotem załącza się wszystko ale nie skasowane normalnie prawidłowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xmen1985r, Z tego wynika, że to nie wina:

słabego aku- bo wszystko wraca do normy

Niesprawnego rozrusznika- bo wtedy były by objawy jak przy zwarciu

Niesprawnego bendixa (jego elektromagnesu)- bo by nie gasło na desce

Wychodzi na to że to jednak 3 pozycja stacyjki jest martwa, lub tak jak wcześniej pisałem, kabelek w osłonie kierownicy, jego kostka lub coś na tej linii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź dobrą lampkę i sprawdź jeszcze, czy jakiś kabelek przy rozruszniku nie jest luźny, mógł się odkręcić ten zapłonowy taki cienki pojedyńczy brązowy (tak miałem w Fiacie 125p, utleniał się gwint na automacie od bendyksu, w wyniku czego odkręcała się śrubka, ale w Renatkach chyba jest to na wsuwkę), popatrz dobrze, bo nic więcej mi nie przychodzi. Aaa, zobacz jeszcze na bezpiecznik na klemie przy akumulatorze, jeśli taki masz. W jednym z postów na tutejszym forum ktoś już pisał, że wyglądał na cały a jak go wymienił problem zanikł i wszystko mu grało na cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w między czasie gdy napisaliście te posty znalazłem problem i miejsce usterki, mianowicie w kablach dochodzących do stacyjki, a konkretnie na łączeniu ich ze stacyjką. Objawy były takie ,że przy włączonym zapłonie poruszałem tymi kablami a wszystko wyglądało tak jak opisywałem wyżej w postach, gasło i zapalało się.

Tylko aby naprawić usterkę mam mały problem żeby wyjąć stacyjkę. Odkręciłem od góry jedną śrubkę która ją trzymała. Ale od dołu zauważyłem że są 2 bolce uniemożliwiające wyciągnięcie stacyjki. Może to banalne ale niech mi ktoś podpowie jak ją wyciągnąć. Jak naprawię to napiszę konkretną przyczynę problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!