Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie deska rozdzielcza podczas odpalania


Rekomendowane odpowiedzi

ja nie wyciągałem jeszcze ale na forum znalazłem sposób na te bolce. Szukajka pomogła :-)

http://megane.com.pl/megane-i-phi-demontaz...hlight=stacyjka

Kluczyk masz, to poz 2 wg opisu

Tu też to samo 2 post:

http://megane.com.pl/stacyjka-nie-odbija-vt4423.htm#144201

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku godzinach intensywnej pracy i zaoszczędzonych pewnie paru stówek oraz waszej bezcennej pomocy problem został rozwiązany, a mój kochany scenik śmiga jak dawniej. :-) Powodem były wypalone i zaśniedziałe styki w kostce stacyjki.

Szczegółowy opis problemu i jego rozwiązanie:

1. Zdejmujemy obudowy wokół kierownicy, górną i dolną

2. Patrząc z góry na stacyjkę znajduje się śrubka która trzyma stacyjkę, ja wykręcamy jako pierwszą natomiast od spodu stacyjki znajdują się 2 ząbki które trzeba wciskać w momencie obracania kluczykiem jednocześnie do momentu aż się schowają i w tedy dopiero wyciągamy stacyjkę z kolumny kierownicy.

3.Aby zdemontować całkowicie stacyjkę należy również rozpiąć kostkę z przewodami znajdującą się około 40 cm dalej od stacyjki szukając jej wzdłuż przewodów.

4.Na zdemontowanej o0budowie stacyjki znajdują się 2 śrubki które trzeba wykręcić aby wymienić przewody z kostką w której znajdują się styki.

5.Na tym etapie możemy założyć nową kostkę z przewodami i wszystko złożyć z powrotem w całość. Chyba że ktoś cierpi na problem braku pieniędzy :-| i ma chwilę czasu oraz dużo nerwów może się pobawić w rozebranie tej kostki i jej naprawienie. Ja tak zrobiłem a wyglądało to następująco

- zdejmujemy obudowę kostki pod którą znajduje się element plastikowy, sprężynka i blaszka. Po rozmontowaniu tego czyścimy wszystkie nadpalone styki i z dużą cierpliwością składamy to wszystko w całość. Dalsze czynności montażu wyglądają odwrotnie jak demontaż.

Do tego wszystkiego dodam fotki aby ten opis miał jakiś sens. mam nadzieje że jest to zrozumiałe, starałem się jak mogłem. :-)

 

[ Dodano: 2010-12-11, 21:13 ]

Przepraszam za jakość wykonanych zdjęć, ale w spartańskich warunkach była wykonywana naprawa, a zdjęcia wykonane telefonem. Dodatkowo umieściłem w odwrotnej kolejności zdjęcia wykonywanej naprawy. Zamykam temat. Dziękuje :P

post-28997-1292097078_thumb.jpg

post-1-1292097078_thumb.jpg

post-1-1292097079_thumb.jpg

post-1-1292097080_thumb.jpg

post-1-1292097081_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Podepnę się pod temat aby nie tworzyć nowego.

U mnie jest prawie podobna sytuacja, z tą jednak różnicą, że po przekręceniu stacyjki w pozycję 3 kontrolki na desce nie gasną. Rozrusznik oczywiście nie kręci, gaśnie jedynie radio i podświetlenie wyświetlacza. Nie słychać żadnych klikań przekaźników, tylko wyłącza się radio i to wszystko. Dodam tylko, że jak auto pochodzi trochę, rozgrzeje się, to odpala normalnie. Czy to może być uszkodzony bendix w rozruszniku?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. o ile dobrze cie rozumie to zanim wyciągniesz rozrusznik zrób kilka prób wcześniej takich jak:

- weź mniejszy młotek w dłoń i popukaj kilkakrotnie w rozrusznik (dojście dość trudne z pod maski, chyba że masz kanał) a po co to? by mieć pewność czy nie wiesza sie ten właśnie bendix lub szczotki.

- przed odpalaniem poruszaj kilkakrotnie lewarkiem w przód i w tył (miedzy biegami) w takim samym celu jak w/w

- jesli ww sposoby nie pomagają to wejść trzeba pod samochód i sprawdzić czy przewody dochodzące do rozrusznika nie są uszkodzone (oberwane, poluzowane,zaśniedziałe) wszczególności ten który dochodzi do elektromagnesu, taki gruby.

- ostatecznie wyciągamy rozrusznik i wykonujemy oględziny, czy nic nie jest urwane i przetarte

Powodzenia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest campino, tak miałem w Oplu, kiedy chciałem zapalić gwizdał bendyks, kilka razy bez wciśniętego sprzęgła poruszałem dźwignią i potem zapalał. Nie zawsze za 1 razem, ostatnio przed wymianą, to nawet wkładałem 4 bieg i lekko zabujałem autem, aż przyszedł zamówiony bendyks (było 5 rodzajów) i wymieniłem. Wymieniłem bendyks i tuleje, ja jeździłem potem 2 lata, teraz znajomy pomyka i nie narzeka. Prawdopodobnie odwieszają się szczotki automatu, czy luzuje sprężyna bendyksu. Najlepiej nie młotek a drewniany kijek od szczotki, bo jak kolega uderzy za mocno może uszkodzić obudowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej nie młotek a drewniany kijek od szczotki, bo jak kolega uderzy za mocno może uszkodzić obudowę.
No to rozumiem, puknąć delikatnie w korpus rozrusznika, bo może sie podwiesić któraś szczotka. Ale tego połączenia skrzynia biegów ---> rozrusznik nie jestem w stanie pojąć :shock: To chyba jakis zbieg okoliczność, że ci to pomagało. I tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ci odpowiadam o co mi dokładnie chodziło z tym lewarkiem. Tak wiec wrzucając obojętnie jaki bieg w samochodzie (przypuśćmy 4) i starają się go popchnąć np. do przodu, to w tym momencie obraca się również koło zamachowe na którym jest wieniec zębaty a o niego zaczepia się przy odpalaniu bendix. Tak więc ruszając samochodem na biegu lekko do przodu i do tyłu jest szansa że taki bendix powróci do właściwego położenia. A czasem w brew pozorom udaje sie to w taki sam sposób, poruszając samym lewarkiem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie campino, Xmen napisał to obrazowo, stukanie w rozrusznik pomagać może (nie koniecznie) przy zawieszonych wytartych szczotkach, a ruch lewarka bądź auta na wrzuconym biegu, przy wyrobionych frezo-trybach pomiędzy kołem zamachowym a bedyksem, głownie na bendyksie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xmen1985r, czekaj czekaj .

Tak wiec wrzucając obojętnie jaki bieg w samochodzie

(przypuśćmy 4) i starają się go popchnąć np. do przodu, to w tym momencie obraca się również koło zamachowe na którym jest wieniec zębaty a o niego zaczepia się przy odpalaniu bendix.

No tak masz rację, jak zazębisz skrzynię biegów z silnikiem, to poprzez obracające się koła następnie przez skrzynie biegów aż do wału i co za tym idzie koła zamachowego z koronką można ustawić odpowiednio zęby koronki , tak żeby idealnie sie zazębiły z zębami na dendiksie rozrusznika.

Ale:

Tak więc ruszając samochodem na biegu lekko do przodu i do tyłu jest szansa że taki bendix powróci do właściwego położenia.

Bendix nie może "wrócić" do właściwego położenia bo ma tylko jedno położenie , na wałku wirnika i za chiny ludowe z tamtąd się nie rusza, co najwyżej przez takie bujanie na biegu można fartownie wcelować żebami bendixa w zęby wieńca koronki koła zamachowego. Ale trzeba mieć farta.

A czasem w brew pozorom udaje sie to w taki sam sposób, poruszając samym lewarkiem. :)
Ale to to jest bzdura niesamowita 8-) Ruszając samym lewarkiem ruszasz elementami w skrzyni a nie w silniku :!: Proponuję poduczyć się odrobinę o budowie silnika spalinowego i ewętualnie wtedy dawać rady innym . A na razie ode mnie personalnie ( ale bez urazy ) :) za wprowadzanie w błąd. Dziękuję skończyłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Campino, jeśli wysyłasz Xmenowi :) to ja dla siebie też proszę, może nie za to co on napisał dosłownie, ale faktycznie coś w tym jest. Kiedy w moim historycznym Oplu padał bendyks,szwagier przez telefon mówił o poruszaniu biegami. Fakt, ruszanie dźwignią biegów dawało pozytyw przez 2 dni, potem kazał na biegu pobujać samochodem i to wszystko działało. nie mogliśmy naprawić - wymienić bendyksa od razu bo nietypowy na magazynach, silnik 1,8L V8, Bosch (Bosch robił trzy rodzaje a jeszcze Sachs czy cóś tam), dla tego po numerach z bendyksu doszli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!