Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nawiew w megane 96 z klima- jakie tranzystory


Rekomendowane odpowiedzi

Jak teraz spala sie te BDX66C to zamontuje większe MJ11015

Na razie chodzi na BDX66C. Widocznie pomógł silikon termoprzewodzący

Zrezygnowałem z nitów które zastąpiłem połączeniem śrubowym [łatwiejsza wymiana]

BDX66C 120V 16A 150W

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to przerabiałem u siebie bo miałem pościerane opisy - naszukałem się wtedy sporo.

Płytka produkcji Valeo

Zamontowałem tranzystory:

 

MJ11015 x 2 szt. Opis tego tranzystora i cena poniżej.

[MJ11015 Tranzystor PNP 120V 30A 200W obudowa TO3 cena: 12.90 PLN ]

to jest ze strony http://www.tme.pl

Myślę, że w elektronicznym z częściami dostaniesz.

 

Dawały radę po naprawie 2 latka i chyba dalej dają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak że dobrałem za słabe tranzystory, ja nie projektowałem tego modułu i nie miałem co dobierać tylko wymieniłem na nowe, fakt nie użyłem silikonu termoprzewodzącego i dlatego uległy spaleniu. Jak widać wydziela się na tych tranzystorach dość duże ciepło które jest odprowadzane do radiatora. Nie było silikonu i sie przegrzały.

Te tranzystory MJ11015 maja dwa razy większy prąd, ja wolałem zastosować takie jakie miałem oryginalnie chodzą już miesiąc i nic sie nie dzieje a cały czas prawie chodzi nawiew z klimą.

Pozdrawiam lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

Wczoraj dostałem na giełdzie tranzystory (BDX66C) i wymieniłem zgodnie z opisem. Niestety po założeniu nawet nie zagadały (sprawdziłem luty, dałem pastę). Przed włożeniem pomierzyłem je sobie i były ok, niestety po sprawdzeniu w aucie padły - przerwa pomiędzy bazą a emiterem lub kolektorem. I tutaj mam pytanie bo znalazłem rozbieżne wyprowadzenia nóżek w BDX66C i MJ11015 (zamieniony emiter z kolektorem). Czy tak może być ? Screeny i linki poniżej:

 

BDX66C

pdf-> http://www.tranzistoare.ro/datasheets2/16/168314_1.pdf

BDX66C.JPG

 

MJ11015

pdf-> http://www.farnell.com/datasheets/42267.pdf

MJ11015.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czy ktos moglby zrobic fotke w jaki sposob i do czego mocuje sie caly ten modul w podszybiu? Poniewaz w moim modelu w ogole brak bylo tego elementu (ktos pewnie sobie wymontowal i zapomnial wlozyc z powrotem) zamowilem go ostatnio i wkrotce stane sie jego szczesliwym posiadaczem. Chetnie zamontuje go sobie bo to raczej malo roboty tylko nie wiem do konca gdzie to wkrecic :(.

 

Z gory dzieki,

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rl_soft,

Coś masz zły opis. Nie może być tak, że obudowa jest inaczej opisana.

Jak TO-3 to wszystkie wyprowadzenia muszą być tak samo opisane.

 

Tu masz inaczej niż u ciebie http://www.datasheetarchive.com/preview/849097.html

W tych tr. C - to obudowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam na forum. Chciałbym się podzielić kilkoma uwagami dotyczącymi tego tematu, gdyż również "przerabiam" aktualnie ten problem.

Posiadam Renault Megane Scenic 1.6 8v z 1998 roku. Moduł zasilania wentylatora valeo uległ uszkodzeniu. Objaw: od 1 do ostatniego biegu obroty tylko na maxa. Po wymontowaniu modułu sprawdziłem oryginalne darlingtony FW26025. Jeden z nich był uszkodzony w ten sposób, ze nie miał przejścia. Co ciekawe, po wlutowaniu uszkodzonego, układ działał z jednym elementem:-), ale oczywiście nie chcąc ryzykować uszkodzenia pozostałych elementów, kupiłem dwa nowe zamienniki, konkretnie BDX66C. Radiator posmarowałem pastą silikonową, a nowe tranzystory przykręciłem śrubami, zamiast nitowania. Wentylator zaczął działać, ale niestety na drugi dzień znowu padł. Objaw nieco inny, obecnie działa tylko na 6 biegu na maxa, na niższych nie działa. Obecnie zastanawiam się nad założeniem innych, 2 razy mocniejszych zamienników (ale niestety również droższych)MJ11015, tylko mam pewne obawy, czy rozwiązania problemu nie należy szukać gdzie indziej? Może ktoś przerabiał podobny problem? Czy na uszkodzenie powyższych elementów może mieć wpływ fakt, że na jakiś czas zdemontowałem filtr pyłkowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na uszkodzenie powyższych elementów może mieć wpływ fakt, że na jakiś czas zdemontowałem filtr pyłkowy?
Chyba, że fizycznie coś wpadło ale to by silnik od wentylatora stanął na wszystkich. Posprawdzaj kostki w podszybiu (nie wiem dokładnie gdzie w scenicu). Jak już masz doświadczenie z wyjmowaniem układu z tranzystorami to wyjmij i sprawdź czy oby który nie padł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik od wentylatora na 6 biegu jest zasilany za pośrednictwem przekaźnika z pominięciem elektronicznego układu z dwoma tranzystorami darlingtona. Objaw uszkodzenia tych elementów może być w zależności od rodzaju uszkodzenia tranzystora ( zwarcie, lub przerwa) dwojaki: albo działa na wszystkich pozycjach na "maxa", albo działa tylko na pozycji 6. Uszkodzenie powyższych tranzystorów jest najczęstszą przyczyną usterki nawiewu. Częstą przyczyną bezpośrednią jest zanieczyszczony filtr pyłkowy (kabinowy), który skutecznie ogranicza ilość powietrza, jakie chłodzi radiator tranzystorów. Dostęp do sterownika choć na pierwszy rzut oka wydaje się beznadziejny, tak naprawdę nie jest skomplikowany. Jeśli chodzi o skuteczną metodę naprawy, to już może być trudniej. "Rozgryzam" na razie temat, gdy będę wiedział coś więcej, podzielę się wiedzą.

 

[ Dodano: 2010-09-23, 16:00 ]

Sterownik silnika nawiewu naprawiony!

Wymiana tranzystorów okazała się skuteczna. BDX66C spaliły się po jednym dniu. MJ11015 działają. Podczas naprawy należy zwrócić uwagę, aby kupować wysokiej jakości części elektroniczne, tranzystory posmarować pastą i pewnie przykręcić lub przynitować do radiatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

W moim scenicu 98r wymieniałem już 4 razy Tr w jednym tygodniu Wszystkie kostki sprawdziłem Wentylator tez nie ma tarcia Zastanawiam się czy Tr które wymieniłem MJ11015 nie są przypadkiem jakościowo złe Zamówiłem teraz w TME MJ11033 są prawie 2 razy mocniejsze ale i droższe i zobaczymy Chciałem jednak się dowiedzieć co to jest za element od spodu radiatora taka pluskwa Może to jakiś bezpiecznik termiczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!