Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bunt Diesla? ;-)


WoofeR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przeglądając wykop natrafiłem na dość ciekawy film:

 

 

Co w takiej sytuacji zrobić? Padło wiele propozycji, łącznie z odłączaniem czujników wału, wyrwania wężyków paliwowych, odłączenie klemy akumulatora czy zatkania wydechu.

 

Nieszczelność turbosprężarki może zdarzyć się każdemu, jak w takim razie skutecznie zadławić silnik? Zatkanie dolotu wydaje się być najsensowniejszym 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak po namyśle, to odcięcie zasilania przez wyłączenie stacyjki też powinno go w końcu wyłączyć, jeśli oczywiście to ON go nadal zasila. Przynajmniej w Fieście którą miałem był elektrozawór odcinający paliwo w pompie wtryskowej. Przekręcenie stacyjki powodowało opadniecie trzpienia z gumową uszczelką i zatkanie dolotu do pompy. Czyżby obecne diesle były tego pozbawione :-)

Z filmiku wygląda jednak, że to olej przez odmę dostaje się do turbiny a ta podaje go do cylindrów. Czyli odmę rozszczelnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na filmie próba zdławienia silnika na V. biegu nic nie dała... Może gdyby miał VI. bieg? ;-) Wg mnie w sytuacji kiedy silnik spala olej silnikowy, a nie olej napędowy jedyna rada to zatkanie dolotu powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu rozmawiałem z mechanikiem o tym jak najlepiej zgasić auto w takim przypadku i zalecał wrzucenie 3 biegu i po hamulcach, przy wyższych biegach jest spora szansa, że sprzęgło nie wytrzyma. A to co widać na filmie to są typowe objawy silnika chodzącego na oleju silnikowym. Ja bym się obawiał podchodzić do silnika tak chodzącego aby próbować zatkać dolot powietrza albo coś w tym stylu, ponieważ nie wiadomo kiedy coś nie wytrzyma tak wysokich obrotów i nie wystrzeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko odcięcie zasilania paliwem pomoze, skrzynka bezpieczników i wyciagnąc odpowiedzialny na pompe paliwowa , mozna urwac jeden z przewodów elektryczny od pompy. Sciagnąc lub przeciac przewód paliwowy, tylko jest problem iz mozna trafić na powrót co spowoduje rozlanie paliwa po całej komorze silnika i moze doprowadzic do spalenia auta. Dławienia auta na biegu nie polecam skrzynia kosztuje parę złotych a jak dobrze pierdnie to dwumasa i inne wynalazki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasłonięcie wlotu może go zgasić.

 

przejdźmy teraz to pytania, jak to szybko i skutecznie zrobić w megance?

W phII szmatę na wlocie między akumulatorem a obudowa filtra ? - przyszło do głowy w trakcie pisania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!