Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciekawy temat o żarówkach "xsenonowych&a


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka! Czy wy też macie takie spostrzeżenie,że wam żarówki słabiej świecą? Wczoraj porównałem sobie z Citroenem C3 i róznica jest ogromna. Wymieniłem jedną na nową dla testu w scenicu ale było to samo. :/ i tak sobie myśle czy można kupić mocniejsze żarówki o 5 wat.

 

Znalazłem ciekawy temat :Czy warto zakładać niebieskie żarówki?

To, co ma na pudełku najbardziej krzykliwe napisy i słono kosztuje, nie zawsze sprawdza się tak dobrze, jak produkty skromnie opakowane, ale dobre. Jakie żarówki kupić, aby droga była jasna i bezpieczna?Z oświetleniem samochodowym jest ten problem, że nigdy nie jest tak dobre, aby nie mogło być lepsze. Dlatego prawdopodobnie zanim reflektory ksenonowe trafią do większości aut, na topie będzie już coś lepszego – np. diody. Tymczasem jednak większość samochodów ma w reflektorach żarówki halogenowe, a wielu kierowców narzeka, że ich światła mogłyby lepiej oświetlać drogę.

 

 

Pół biedy, jeśli na asfalcie wymalowano grube, białe pasy i nie pada deszcz. Gorzej, gdy pada, a pasów brak lub są wyblakłe, co w Polsce jest raczej normą. Zaczynamy się zastanawiać przynajmniej nad zmianą żarówek.

 

I słusznie – bo żarówka żarówce nierówna. Nie trzeba nawet wybierać najdroższych modeli, aby poczuć różnicę.

 

Rada: żarówki zużywają się stopniowo – zanim się przepalą, słabną. Jeśli po roku jazdy na światłach mamy w lampach te same żarówki, wymieńmy je, aby poczuć różnicę.

 

 

Ponieważ na razie szczytem marzeń kierowcy są światła ksenonowe, producenci dalekowschodniej tandety wymyślili „żarówki ksenonowe”. Mają one tyle wspólnego z prawdziwymi ksenonami, że być może w jakiejś hurtowni leżały na sąsiedniej półce. Ale i to mało prawdopodobne. Bańki tych żarówek zabarwione są na niebiesko, aby dawać chłodniejsze światło, co ma imitować barwę światła emitowanego przez lampy wyładowcze. Może i jest ono przyjazne dla oczu, ale oko postrzega je jako mniej ostre. Widzimy mniej kontrastowo. Prawdziwe reflektory ksenonowe, w których źródłem światła są lampy wyładowcze, owszem, lepiej oświetlają drogę niż reflektory halogenowe, ale dzieje się tak za sprawą większej wydajności.

Nowa lampa ksenonowa emituje strumień świetlny na poziomie ok. 3 tys lumenów, a standardowa żarówka H7 najwyżej 1500 (norma to 1500 lm plus minus 10 proc.).

Niestety, im ciemniejsza bańka żarówki – a produkty imitujące ksenony mają często niewiarygodnie ciemny niebieski filtr na bańce – tym mniejsza wydajność. Najbardziej niebieskie żarówki opisane jako „HID”, „ksenon” lub dowcipniej „zenon” emitują 700-800 lm. Jadąc w deszczu, kierowca może nie zauważyć, że włączył światła! Uwierzcie: żarówka pomalowana na niebiesko nie może być lepsza niż ta z bezbarwną bańką. Nawet jeśli producent zwiększyłby temperaturę żarnika, zapewniając większy strumień świetlny, taka żarówka miałaby króciutką żywotność. Nie kupujcie takich produktów, nawet jeśli półki w hipermarketach uginają się pod nimi. Właściciele tych sklepów z pewnością sami używają lepszych produktów niż te, które sprzedają.

 

 

Zupełnie inaczej zachowują się zwykłe żarówki renomowanych producentów. Światło nie jest powstrzymywane przez niebieski filtr, a więc jest go więcej na drodze.

Dla kierowców widzących gorzej renomowani producenci wymyślili żarówki o zwiększonej wydajności. To dobrze, ale czy nie mamy do czynienia ze zwykłą licytacją? O 50 proc. więcej światła na drodze to już nie jest największy hit. Być może już wkrótce kupimy żarówki „+150 proc.”.

Problem w tym, że żarówka ma swoje ograniczenia. Nie może emitować większego strumienia świetlnego, bo norma dopuszcza odchyłkę zaledwie 10-procentową, a poza tym okazuje się, że nawet z niej żaden producent nie korzysta. Majstruje się więc przy budowie żarnika, zmieniając jego konstrukcję i zmieniając rozkład luminancji. W każdym razie jeśli porównacie dobrą, standardową żarówkę z modelem „+90 proc.”, zauważycie różnicę, ale niewielką.

 

O co chodzi? Zagadkę wyjaśnia Andrzej Wiśniewski z firmy Osram, który powiedział nam, że 90 proc. wzrost ilości światła na drodze z punktu widzenia miernika to nie to samo co z punktu widzenia oka ludzkiego. I wszystko jasne: będziecie widzieć o, powiedzmy, 10 proc. lepiej. Dobre i to. Takie żarówki mają i wadę: świecą o połowę krócej niż zwykłe. Ale jak kogoś stać...

 

 

To się opłaca?

Skoro kodeks drogowy mówi, że światło emitowane przez reflektory ma mieć barwę białą, to jak wytłumaczyć to, że reflektory ksenonowe są dopuszczone do użytku, skoro świecą na niebiesko? Otóż światło lamp wyładowczych też jest białe, tylko chłodniejsze od światła żarówek halogenowych – ma temperaturę barwową ok. 5500-6500 begin_of_the_skype_highlighting              5500-6500      end_of_the_skype_highlighting kelwinów, podczas gdy światło halogenowe ma ok. 2900-3200 K. Im większa wartość wyrażona w kelwinach, tym chłodniejsze światło. Typowe, dzienne ma 5-6 tys. K. Im niższa wartość w skali K, tym światło odbierane jest jako cieplejsze lub bardziej żółte. Wybierając żarówki, nie waro kusić się na produkty, które emitują światło o temperaturze barwowej zbliżonej do dziennej. Takie żarówki albo świecą krócej, albo słabiej niż zwykłe.

 

Rozkład natężenia oświetlenia

Cel badań: pomiar rozkładu natężenia oświetlenia homologowanego reflektora, do którego kolejno wkładaliśmy 4 różne żarówki. Mówiąc prościej: sprawdziliśmy, ile światła będzie na drodze, w zależności od tego, czy zastosujemy żarówkę standardową renomowanego producenta, żarówkę o zwiększonej wydajności oraz kolejno dwie niebieskie żarówki tuningowe

(w tym jedna według zapewnień producenta o zwiększonej wydajności).

 

 

Kolor czerwony zarezerwowany dla administracji !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He no ciekawe, ja w audi założyłem sobie kiedyś żarówki "Xenon Blue Design" :) , gdzies dostałem i chciałem spróbować. I powiem wam że być może to jakieś złudzenie, oszukiwanie oka itp. ale na prawdę świeciły lepiej niż standardowe żarówki dobrej firmy !

Barwę faktycznie miały bardziej białą. Oczywiście można też założyć żarówki 90/100W np. Narvy . W Lanosie na takich jeździłem parę lat, miałem dobrze ustawione światła ( często to kontrolowałem ) i nikogo nie oślepiałem. Podobno wypalają się odbłyśniki, szkła reflektorów, palą się kostki i instalacje. Ja u siebie przez parę lat użytkowania nie stwierdziłem czegos takiego, nic się nie działo. A jasno miałem przed samochodem jak tralala. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście można też założyć żarówki 90/100W

Ja w swoim miałem takowe założone no i stwierdziłem,że lewa lampa(szkło)zrobiło sie szare-podkopcone więc nie polecam tego do meganek. Lanos ma szkło a mój scenic plastik-może to ma wpływ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie masz rację, może w renufffkach się to nie sprawdza. Nie żebym kogoś do tego zachęcał ale lepiej założyć mocniejsze lub lepsze jakościowo żarówki , niż jak niestety robi wiele osób , montować do starego typu reflektorów xenony z allegro. To to jest dopiero masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megan92, no więc właśnie o to chodzi, że ludzie montują xenony do zwykłych lamp ! Oczywiście trzeba mieć soczewki , i do tego spryskiwacze ( to już jest wymóg polskiego prawa ) . Xenony i to jeszcze o barwie przekraczającej wszelkie normy zamontowane do zwykłych "starych" lamp z prostym odbłyśnikiem a "łamanym" szkłem, nie poprawiają widoczności a tylko oślepiają innych bez względu na to czy sa prawidłowo wyregulowane czy nie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście trzeba mieć soczewki , i do tego spryskiwacze ( to już jest wymóg polskiego prawa ).

Citroen C5, Renault Laguna II, czy też różne modele Volvo mają ksenony, a nie mają soczewek :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Citroen C5, Renault Laguna II, czy też różne modele Volvo mają ksenony, a nie mają soczewek :-P

Oczywiście. Temat ksenonów jest rozległy i długi jak rzeka. W internecie jak i zarówno w prasie są setki jak nie tysiące artykułów na ten temat. Nie będę przytaczał tu konkretnych paragrafów ani artykułów - to bez sensu.

Generalnie spełniając pewne warunki , które nie są wygórowane, można "legalnie" zamontować ksenony do 3/4 samochodów jeżdżących po naszych drogach! Mi chodzi o to że nie zależnie czy się spełnia te "przepisowe wymagania" czy też nie , trzeba się kierować również zdrowym rozsądkiem. Instalowanie ksenonów no Vw polo z 1987 roku czy tez opla kadetta 1986 roku jest bezsensowne, idiotyczne, szpanerskie i kretyńskie . Fabryczne reflektory naprawdę nie są przystosowane do tego typu lamp wyładowczych. Ale w końcu liczy się szpan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewność z tąd że jak je prawidłowo ustawisz , troszeczkę niżej niż standardowe to nikogo nie oślepiasz , poza tym przeprowadzaliśmy testy. Szczegół tkwi w ustawieniu , jeżeli standardowe żarówki będziesz miał źle ustawione to też będziesz oślepiał nawet jeżeli będą kiepskiej firmy , stare i wypalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko tyle, że obudowy a teraz i same klosze są robione z tworzywa.

Większa moc żarówki = zwiększone wydzielanie ciepła a to gdzieś musi zostać odprowadzone. :)

Chyba każdy myślący wie co się stanie z kostkami i tworzywem przy dużej temperaturze jaka się wydzieli.

Wystarczy już wspomniane te kilka W :)

Ja już kiedyś widziałem jak koleś sobie usprawnił żarówkami o zwiększonej mocy. Polepszył sobie jasność na 100% bo skończyło się na wymianie całych reflektorów na funkel nówki, ponieważ żarówki z oprawkami wtopiły się w obudowę że o zmatowieniu odbłyśnika i zmianach na kloszu nie wspomnę. :) Dodam że około 1,5 miesiąca się tym cieszył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeprowadzaliśmy testy
dobre :) chyba z kolegami spod bloku... myśle że testy dotyczące tego tematu przeprowadzało kilkadziesiąt/kilkaset osób zajmujących się tym ZAWODOWO/PROFESJONALNIE i ciekawe dlaczego stwierdzili że odpowiednią mocą w zwykłych zarówkach jest 55/60W??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle myśle nad tym,żebym miał lepszą widoczność na droge.

To są do scenica, soczewka i drogowa w każdej w nich są żarówki H1 Cena za komplet 850zł.

Ale to dla SZPANU JEST!!! :/ I chyba nie poprawie sobie nimi jasności bo jak kazdy wie

soczewki skupiają światło.

LPRE24.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba nie poprawie sobie nimi jasności bo jak kazdy wie

soczewki skupiają światło.

Czemu nie? Jak wsadzisz HIDy H1, to będą i tak świecić lepiej niż zwykły halogen. Ja się przymierzam do zakupu lamp podobnych do tych, tylko bez świateł dziennych i tam wsadzić HIDa o barwie 4300k, no MOŻE 5000k, ale to już kusząca sprawa dla mundurowych.

 

Gdzieś czytałem artykuł, że xenon nawet przez brudny klosz czy soczewkę daje więcej światła niż najczystszy klosz z halogenem w środku. Z tym, że temperatura którą daje xenon może rozsadzić ten klosz albo przytopić, jak to mówił któryś z przedmówców, właśnie przez ten brud. I pewnie po to są spryskiwacze.

 

 

I

Oczywiście trzeba mieć soczewki , i do tego spryskiwacze ( to już jest wymóg polskiego prawa )

Dodam też, że podobno legalny xenon podobno musi mieć układ samopoziomujący, żeby nie oślepiać przy podjazdach itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!