Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymontowanie silnika


Baker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Kupilem Megane z uszkodzonym silnikiem- stary pasek napedu osprzetu wkrecil sie w pasek rozrzadu i dalej wiadomo.

Mam drugi silnik i zastanawiam sie czy musze najpierw wymontowac skrzynie biegow czy da sie wymontowac jako calosc?

Gdzie jest jakis torrent do literatury typu 'sam naprawiam', ktos wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Pawel, w sobote zaczynam.

Co do literatury to oczywiscie znalazlem w innym miejscu na forum :) wielkie dzieki.

Wedlug ksiazki wymontowuje sie silnik razem ze skrzynia, tak jak Pawel napisal, w dol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Opóźniła mi się naprawa, ale właśnie skończyłem. Wyciągałem do góry razem ze skrzynią. Zamówiłem nowy pasek alternatora nie mówiąc jaki był wcześniej i się zdziwiłem bo dostałem 5PK 1750, wcześniej był 6 PK, sprawdziłem w książce i rzeczywiście powinien być pięciorowkowy a przy montażu trzeba zostawić wewnętrzny rowek wolny. Może źle dobrany pasek był przyczyną usterki? Sprawdźcie paski w swoich autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostałem 5PK 1750, wcześniej był 6 PK,

Mogą być stosowane oba, z tym że z 5-ciorowkowym należy stosować zasadę jak napisałeś.

Przyczyn, że pasek się wkręcił mogło być wiele, poczynając o samego uszkodzenia paska, po uszkodzenie rolek, które następnie uszkodziły sam pasek.

Jak to wszystko masz na wierzchu to proponuje jeszcze obejrzeć dokładnie wszystkie elementy prowadzenia paska akcesorii z uwzględnieniem alternatora.

Swoją drogą zastanawiam się po co wyciągałeś silnik? Wszystko mogłeś zrobić nie wyciągając go. No chyba, że pasek spowodował całkowitą rozwałkę silnika.

U mnie było podobnie 4 zawory do wymiany, ale kosztowało to ok 2000 zł. Silnik nadal ma się dobrze ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO robiłeś?

Nie, robił mi to znajomy mechanik, same części kosztowały coś ok 1400 zł, Najwięcej zapłaciłem za planowanie i wymianę zaworów w głowicy. Jak dobrze pamiętam coś koło 600-700 zł. Reszta to robocizna kolegi. W tym rozrząd.

Najśmieszniejsze w tym wszystkim było to, że umówiłem się z nim na wymianę rozrządu, na wtorek czy środę, a w piątek strzelił sobie pasek akcesorii i się zrobiła masakra. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być stosowane oba

W specyfikacji podaja 5PK, rowniez w WKL na stronie 116 pisza o 5PK, wiec mimo wszystko nastepnym razem wezme 5 PK bo to chyba nie obojetne.

Pasek byl juz 'sparcialy', poprzedni wlasciciel niedopilnowal wymiany. Podejrzewam ze pieciorowkowy tez by sie wkrecil.

Silnik wyciagalem bo to tansza naprawa w Irlandii, czesci bylyby duzo drozsze niz wymiana kompletnego silnika, a sam robilem, wiec koszty robocizny odchodza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak. Sama robocizna wyszła w sumie jakieś 600-700 zł, bez części. Kolega wziął chyba 350 zł, a reszta poszła na naprawę głowicy. Reszta to były części. W sumie wyszło jakieś 2000-2100 zł coś takiego. Dokładnie w tej chwili nie pamiętam, ale mniej więcej taki były koszty.

Jak go pytałem to za wymianę rozrządu chciał 600 zł, coś koło 400 zł części reszta jego praca. Uznałem że cena jest bardzo dobra.

W ASO powiedzieli, żebym przyjechał to się dogadamy ale na pewno nie mniej niż 1300, a jak pytałem w jednym z warsztatów, bynajmniej nie zaprzyjaźnionym, chcieli 1240 zł dokładnie. W zaprzyjaźnionym warsztacie, powiedzieli, że nigdy nie robili rozrządu w renufce 16V i lepiej jak znajdę inny warsztat. Dlatego od lat do nich jeżdżę.

 

PS

Koniec offtopa. Za bardzo odbiegamy od tematu wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!