Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie działa skrzynia biegów


djanj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj coś mi się stało ze skrzynią, wycofałem z parkingu i tyle, nie moge włączyć żadnego biegu oprócz 5, nic nie chrupneło, nie było żadnego dźwięku, poprostu wybiłem wsteczny i koniec, jak chce wbić jakiś bieg to jest opor i nie mozna drążka popchnać, czy ktos wie co mogło sie stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zablokowała Ci się skrzynia. Spróbuj na wyłączonym silniku z powrotem włożyć wsteczny, odpal i pojeździj trochę to podwórku (jeśli masz taką możliwość), nawet z tzw. szarpnięciem, czyli przegazówka i odjazd, tylko uważaj, najlepiej na jakimś wolnym placu. Mojemu koledze w Scenic z silnikiem diesla też zablokowała właśnie na wstecznym, (jego) mechanik pojeździł tak z 5 minut i ustąpiła, co kilka metrów oczywiście zatrzymywał się i próbował włączać inne biegi, włącznie z 1-ką, i różnie na zgaszonym i na zapalonym silniku, z wciśniętym sprzęgłem i bez sprzęgła (tu oczywiście wyłączony silnik). Na wyłączonym silniku i wyłączonym zapłonie, a na załączonym biegu próbowali w kilka osób go popychać, puściła właśnie na popychaniu. Powiedział mu jednak, że czeka go wymiana wodzików w skrzyni. Sprawdź jednak, czy czasem pomiędzy dźwignię a skrzynię, nie dostał się jakiś lód czy śmieć. Na wstecznym daje teraz jechać, czy wyrwałeś na siłę, jak na siłę to próbuj na tym biegu 5, mechanik i tak Cię czeka, bo jak raz doszło do tego to będzie się powtarzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciągnąłem megana do mechanika, ale w sumie zbyt dużo nie powiedział, tyle że zablokowana skrzynia i że trzeba ją wymienić, mówił że coś tam rozebrał od dołu i z tamtąd próbował wrzucić bieg i też się nie dało, czyli co wymiana skrzyni? nic innego nie da się zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nic nie urwałem, rano wsiadłem do auta, wycofałem z parkingu na wstecznym, dałem na luz, i tyle i już nie mogłem wbić 1 żeby ruszyć ani innego biegu oprócz 5, nic nie stuknęło, żadnego dźwięku nie było, wsteczny też wszedł i wyszedł normalnie (podczas cofania)

 

[ Dodano: 2011-01-11, 22:07 ]

wyczytałem gdzieś że w lagunach były czasami problemy z jakąś śrubą zębatki 5 biegu i ta odkręcająca się śruba blokowała skrzynię, czy ktoś wie coś w tym temacie?

lub wie co można jeszcze sprawdzić? czy poprostu wymieniać skrzynie?

 

w którym miejscu na skrzyni powinno być jej oznaczenie?

 

[ Dodano: 2011-01-12, 16:14 ]

rozmawiałem z mechanikiem z ASO renault i powiedział że niekoniecznie skrzynia musi być do wymiany po zablokowaniu, natomiast najprawdopodobniej trzeba ją będzie i tak wyciągnąć, teraz tak, ja się na tym kompletnie nie znam, a wiadomo jak to z mechanikami,

mam w sumie 2 opcje:

 

1.mechanik bierze ok.350zl za wyjęcie zapsutej skrzyni i włożenie nowej do tego dochodzi cena oleju i jakieś tam uszczelki, zawozi skrzynię do firmy która zajmuje się wyłącznie naprawą skrzyń biegów i wymienia ją na regenerowaną z 2 miesięczną gwarancją za 900zl

 

2.znalazłem mechanika który sam podejmie się naprawy skrzyni, 600zl sama robocizna no i do tego części oleje itd, w tym przypadku (zakładając uczciwość mechanika :) ) jeżeli w skrzyni nic się za bardzo nie popsuło wyjdzie najtaniej, ale jeżeli są jakieś większe uszkodzenia w skrzyni (lub mechanik będzie uczciwy inaczej) to chyba może to kosztować jeszcze więcej niż w pierwszym przypadku?

może ktoś mógłby mi coś doradzić bo sam już nie wiem...

 

[ Dodano: 2011-01-18, 17:07 ]

problem rozwiązany, skrzynia odblokowana, wystarczy odkręcić korek wlewu oleju do skrzyni, włożyć dłuższy śrubokręt i lekko popchnąć wodzik, wodzik wskoczy na miejsce z charakterystycznym "klik" i wszystko działa, zobaczymy czy sytuacja nie będzie się powtarzać, ale narazie jestem zadowolony że przynajmniej oddaliłem wizję pozbycia się dosyć dużej kasy

a tu link do miejsca gdzie znalazłem rozwiązanie http://forum.klubclio.pl/viewtopic.php?f=1...;p=39868#p39868

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zrobiłem tak jak kolego napisałeś. znalazłem na czuja ten wodzik i go pchnełem(nie wiem czy odpowiedni). Okazało się, że teraz na luzie mam wsteczny a innych biegów nie mogę wrzucić oprócz 5-tki. Ale na piątce auto zachowuje się jakby zapięte były dwa biegi jednocześnie. Ma ktoś pomysł co dalej z tym zrobić.

 

[ Dodano: 2011-02-27, 15:32 ]

Problem rozwiązany. Dziś wieczorkiem udostępnie zdjęcia aby uzupełnić post.

Oczywiście porady opisane wcześniej pomogły brakuje tylko fotek, które załącze. Naprawa przez korek wlewu oleju.

 

[ Dodano: 2011-02-27, 21:16 ]

Fotek jednak nie będzie a wodzik znajduje się w lewej dolnej części otworu i należy go pchnąć ruchem z lewej do prawej aż usłyszymu charakterystycze kliknięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!