Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane I


ermar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczów swoim pierwszym postem na tym forum.

 

Przeglądam je intensywnie od kilku dni gdyż noszę się z zamiarem zostaniem członkiem Waszej społeczności :)

 

Megane I podobał mi się od zawsze, teraz chcę zrealizować marzenie i w związku z tym mam pytanie o ocenę wystawionych na sprzedaż aut przez Wasze fachowe oczy.

 

Pierwszy link: http://otomoto.pl/renault-megane-klimatyzacja-C16917869.html

 

Drugi link: http://otomoto.pl/renault-megane-1-4-16v-9...-C16593895.html

 

Warto się nimi zainteresować? Na co zwrócić uwagę. Czy jechać na przegląd do ASO czy do polecanego na tym forum, bydgoskiego mechanika na Cmentarnej?

 

Z góry dziękuję za wszelkie uwagi.

 

Pozdrawiam

ermar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwona: słabo spasowany przód, klapa tył odstaje.

Zaskoczę Was, ciemne wnętrze i lakierowany przycisk w tylnej klapie to szczegóły charakteryzujące meganki htb/coupe z 2002 roku, więc to jest ok.

 

Kombi ładniejsze, mogło mieć wymienioną szybę z przodu bo nie widać naklejek z informacją o poduszkach (czerwona wyżej ma). Sądząc po fotelu kierowcy przebieg może być trochę większy, niby jest książka... W związku z tym że to jednak auto użytkowe trzeba się liczyć że tył swoje już przewiózł i trzeba sprawdzić belkę. Ale szybciej bym pojechał obejrzeć tego kabanosa niż tą czerwoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze - szok jeżeli chodzi o prędkość odpowiedzi :)

 

Co do czerwonej. Oglądałem ją na szybko tylko z zewnątrz (miałem dosłownie 5 minut) i wygląda to tak jak by nie miała domkniętej klapy. Ale zaznaczam, że to moje laickie podejrzenie (pewnie mylne).

Jako, że już wyżej pisałem jestem laikiem jeżeli chodzi o auta :) to jak byś mógł przybliżyć co nie tak jest z przodem? Gdzie bacznie się przyjrzeć.

 

Pominę już Waszą spostrzegawczość jeżeli chodzi o skanowanie zdjęć z monitora :). Informacja o poduszkach na szybie :shock: - ja cały czas tego nie widzę :)

A co do zamka do otwierania klapy? Gdzie powinien się znajdować? Przeglądałem kilkanaście innych renówek i nie zauważyłem nigdzie tego zamka :)

 

Czerwona Megi stoi w salonie - nie wiem czy zostawiona w rozliczeniu, nie wiem na ile dealer pozwala sobie na szemranej sprzedaży. Miałem nadzieję, że to ciut większy gwarant niż typowy handlarz. Z drugiej strony Wasze typy nie nastrajają optymistycznie. Do tego szybkie pytanie - lusterka ma podobno elektryczne - czy w drzwiach nie powinien znajdować się joystick to sterowania? Echhh.. i ten przebieg - też taki jakoś kombinowany, tak jak by brakło 1 z przodu.

 

Powiem tak - sercem jestem za hatchbackiem (niekoniecznie tym czerwonym oczywiście) a rozumem (żona) za kombi :-/ .

Ostatnie lata zresztą to zajeżdżenie kombiaka dla twardzieli i prawdziwych mężczyzn (Skoda Forman) i mówiąc szczerze troszkę mi się już ten długi tyłek przejadł :)

 

Pozdrawiam

ermar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwona lusterka ma manualne. Przycisk od klapy jest taki jak powinien być - tu jest ok. Nie podoba mi się, że nie ma zdjęć spod maski, ani przy tej czerwonej, ani srebrnej. Jakbym miał oglądać obie to najpierw bym pojechał do tej srebrnej.

Na zdjęciu masz zaznaczone gdzie powinny być informacje o poduszkach (na czerwono), na zielono szpary, które powinny być mniej więcej równe. Maska po otwarciu powinna pstryknąć i odskoczyć do góry - trudno to wyregulować po dzwonku.

post-9001-1294858912_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02 -> jesteś kopalnią wiedzy.

Jutro albo pojutrze tak czy siak znajdę chwilę czasu i podejdę do czerwonego zobaczyć go - stoi jakieś 400m od miejsca mojej pracy :) wiele nie stracę. Sprawdzę maskę, szczeliny przy lampach i tył. Postaram się o jakieś zdjęcia komory silnika w miarę możliwości. Przynajmniej wiem na co patrzeć, na co zwrócić uwagę i już. Co prawda ostudziłeś mój zapał już o jakieś 90% ale może to co napisze pomoże komuś innemu, który będzie się jej przyglądał.

 

Jeżeli mogę jeszcze skorzystać z Twojej wiedzy (oraz innych forumowiczów oczywiście) to podpytałbym o ten model

 

 

http://otomoto.pl/renault-megane-salon-pl-...-C16380279.html

 

Pozdrawiam

ermar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ermar, tego to ty omijaj z daleka !! A tfu ! Popatrz na gałkę zmiany biegó , na kierownicę , na zaparowany prawy reflektor , na odbicie zdemontowanej kraty na tylnich zagłówkach , na zrypane mocowania tylnych zagłówków, do ego albo kiepskie zdjęcie albo prawy próg był robiony i to kiepsko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

campino -> Wielkie dzięki za radę. Skreślony z listy. Co prawda gałka biegów i kierownica rzuciła mi się w oczy(a przy okazji jakiś dziwny kolor i ilość płynu w zbiorniczku) o tyle chciałem się upewnić.

Kurcze jakoś zupełnie umykają mi takie rzeczy jak zaparowany reflektor, czy odbita kratka na zagłówkach. Raczej kiepski ze mnie antypicownik ;/

 

Pozdrawiam

ermar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - z tym się zgodzę :) wszystko wyśpiewam jak na spowiedzi. Ale poważnie do tego podchodząc to zakup auta przez ludzi mojego pokroju (z praktycznie zerową wiedzą) to prawdziwy survival.

Rekiny krążą i tylko czyhają na takie owieczki. Skorygowane liczniki, szpachla doskonale udająca różne metale w karoserii (ba kiedyś byłem przy oklejaniu sprowadzonego z Niemiec auta - przez mechanika nadmienię - folią magnetyczną (reklama) i wyobraźcie sobie, że nie trzymała się karoserii, na całym boku była taka ilość szpachli, mina mechanika bezcenna. Oklejał ją magnetyczną bo nie chciał szpecić zajefajnego auta klejona tradycyjnie. Jak widać nawet kogoś kto powinien mieć większe pojęcie może spotkać przykra sytuacja), odpicowane blachy i inne cuda niewidy.

 

Szkoda, że takie rzeczy nie są karalne i jawne oszukiwanie ludzi cały czas ma się dobrze :)

 

Pozdrawiam

ermar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!