Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik krokowy (zamiennik ?)


polik111

Rekomendowane odpowiedzi

Cześc wszystkim, mam dosyć trapiące pytanie. Prawdopodobnie padł mi silniczek krokowy, postanowiłem zakupić na allegro model do mojego auta. Co się później okazało silniczek który otrzymałem jest inny niż ten który posiadam w aucie. Czy to jest zamiennik i czy można go w jakikolwiek sposób zmieścić (trzpień wydaję się być inny). Mnie osobiście wydaje się że tak choć liczę na waszą pomoc, może już ktoś miał podobny przypadek. zdjęcie nr. 1 przedstawia silnik krokowy jaki posiadam w aucie. zdjęcie 2 to ten który zakupiłem. Megane 1 ph 1 55kw 75 km 1.4e. Pozdrawiam liczę na pomoc.

post-27967-1294910570_thumb.jpg

post-1-1294910570_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenia się zgadzają. Zgodnie z aukcją z jakiej kupiłem jest to model do mojego silnika. A nie jest to odosobniony przypadek bo wysyp takich aukcji jest ogromny. Właśnie z parametrami mojego samochodu. Można sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do silnika 1.6.

No wiesz... Takie silniki były montowe w MI i SI, MII i SII, a teraz w SIII i MIII

Do 1999 r. były to jednostki 8-zaworowe, potem 16-zaworowe. Może nawet (nie porównywałem) mechanicznie są to te same silniki, ale zmienił się osprzęt, sposób doprowadzania mieszanki i powietrza, i odprowadzenie spalin. Na pewno zmieniła się elektronika. Nawet w obrębie danego modelu mogą występować pewne modyfikacje.

Podanie informacji, że dana część silnika jest stosowana w silniku 1,6 to za mało. Powinien być również podany typ silnika lub nr części. Wtedy trzeba sobie sprawdzić czy dana część rzeczywiście jest montowana w danym samochodzie. Sprawdzić można np na stronie intercars.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto link z aukcji z której nabyłem ów silniczek krokowy. Jak mnie wzrok nie myli napisane jest 1.4E. A tak jak pisałem wcześniej jest wysyp takich aukcji na których nawet model silnika i inne pierdoły się zgadzają ! Proszę sprawdzić.

 

http://allegro.pl/silnik-krokowy-renault-c...1377504256.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polik111, sprzedający po prosty wysłał nie taki silniczek jak powinien i tyle. Powinieneś mieć taki jak jest na 1 obrazku i w aukcji. Sprzedający się pomylił, żądaj wymiany na taki jak powinien być. W 1.6 i 1.4 8V widać są takie same silniczki.

 

P.S. Jak będziesz wymieniał już silniczek to załóż oryginalny oring, bo ten pomarańczowy często jest za cienki i wtedy silniczek łapie lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedający ten silniczek krokowy wyraźnie napisał, że jest on do silnika 1.6.

Sugerowałem się zdjęciem z pierwszego postu, które jest z aukcji, gdzie sprzedający podaje, że jest on do silnika 1.6.

Moim zdaniem sprzedający zupełnie namieszał. W WKŁ wyraźnie napisano, że silniki E7J czyli te o pojemności 1.4 mają "krokowy" zamocowany w obudowie zespołu wtryskowego (czyli ten ze zdjęcia drugiego), natomiast K7M poj.1.6 mają go zamocowanego do przepustnicy (zdjęcie pierwsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze megancoupe02, ja założyłem używkę oringu, bo nowa u mnie akurat była zbyt gruba i silnik łapał wysokie obroty na luzie.

Poza tym trzeba też zwrócić uwagę, że krokówka do 16V jest grubsza i ten łeb ma większy, mi tak znajomy pomylił silnik, mimo, że jak zamawiał to było napisane, że do 8V, a był do 16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich :mrgreen:

nie dawno też padł mi silniczek krokowy i kupiłem zamiennik dałem 40 zł :-D ja mam taki jak na pierwszym zdjęciu :-D po wyciągnięciu i głębszym przyjżeniu okazało się że minimalnie różnią się od siebie :P mianowicie długością i szerokością trzpienia ale żeby już nie cudować itd to zrobiłem z dwóch jeden :P z nowego wyciągnąłem sprężynkę i przełożyłem ją do starego i to wystarczyło aby rozwiązać problem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja do mojej megi kupiłem kilka silników krokowych tylko zamienniki i co jakiś czas, czasem po miesiącu czasem po 2 tygodniach nadawał się do wyrzucenia w końcu wziąłem ten stary oryginalny i go wyczyściłem. O tego czasu nie mam problemu a jak sie cos zaczyna dziać to znow go czyszczę mniej więcej tak raz na 10 tys km i wszystko wraca do normy. Stwierdzam że nie ma sensu kupować zamienników bo one nie bedą długo działaly te za 40 jak i te za 100. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To właśnie miodzik samochodów made in france ... Najlepiej ze starą wymontowaną częścią zapodać do sklepu w razie jakiś wątpliwości W megance jak do tej pory idzie gładko w tym temacie ale w peugeocie potrzebowałem jakąś duperelkę do zawieszeniu i tu niespodzianka - jeden rok i trzy części Zrobiłem jak napisałem i wykręciłem dla wzoru Pozd ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!