Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik krokowy (zamiennik ?)


polik111

Rekomendowane odpowiedzi

Cześc wszystkim, mam dosyć trapiące pytanie. Prawdopodobnie padł mi silniczek krokowy, postanowiłem zakupić na allegro model do mojego auta. Co się później okazało silniczek który otrzymałem jest inny niż ten który posiadam w aucie. Czy to jest zamiennik i czy można go w jakikolwiek sposób zmieścić (trzpień wydaję się być inny). Mnie osobiście wydaje się że tak choć liczę na waszą pomoc, może już ktoś miał podobny przypadek. zdjęcie nr. 1 przedstawia silnik krokowy jaki posiadam w aucie. zdjęcie 2 to ten który zakupiłem. Megane 1 ph 1 55kw 75 km 1.4e. Pozdrawiam liczę na pomoc.

post-27967-1294910570_thumb.jpg

post-1-1294910570_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenia się zgadzają. Zgodnie z aukcją z jakiej kupiłem jest to model do mojego silnika. A nie jest to odosobniony przypadek bo wysyp takich aukcji jest ogromny. Właśnie z parametrami mojego samochodu. Można sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do silnika 1.6.

No wiesz... Takie silniki były montowe w MI i SI, MII i SII, a teraz w SIII i MIII

Do 1999 r. były to jednostki 8-zaworowe, potem 16-zaworowe. Może nawet (nie porównywałem) mechanicznie są to te same silniki, ale zmienił się osprzęt, sposób doprowadzania mieszanki i powietrza, i odprowadzenie spalin. Na pewno zmieniła się elektronika. Nawet w obrębie danego modelu mogą występować pewne modyfikacje.

Podanie informacji, że dana część silnika jest stosowana w silniku 1,6 to za mało. Powinien być również podany typ silnika lub nr części. Wtedy trzeba sobie sprawdzić czy dana część rzeczywiście jest montowana w danym samochodzie. Sprawdzić można np na stronie intercars.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto link z aukcji z której nabyłem ów silniczek krokowy. Jak mnie wzrok nie myli napisane jest 1.4E. A tak jak pisałem wcześniej jest wysyp takich aukcji na których nawet model silnika i inne pierdoły się zgadzają ! Proszę sprawdzić.

 

http://allegro.pl/silnik-krokowy-renault-c...1377504256.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polik111, sprzedający po prosty wysłał nie taki silniczek jak powinien i tyle. Powinieneś mieć taki jak jest na 1 obrazku i w aukcji. Sprzedający się pomylił, żądaj wymiany na taki jak powinien być. W 1.6 i 1.4 8V widać są takie same silniczki.

 

P.S. Jak będziesz wymieniał już silniczek to załóż oryginalny oring, bo ten pomarańczowy często jest za cienki i wtedy silniczek łapie lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedający ten silniczek krokowy wyraźnie napisał, że jest on do silnika 1.6.

Sugerowałem się zdjęciem z pierwszego postu, które jest z aukcji, gdzie sprzedający podaje, że jest on do silnika 1.6.

Moim zdaniem sprzedający zupełnie namieszał. W WKŁ wyraźnie napisano, że silniki E7J czyli te o pojemności 1.4 mają "krokowy" zamocowany w obudowie zespołu wtryskowego (czyli ten ze zdjęcia drugiego), natomiast K7M poj.1.6 mają go zamocowanego do przepustnicy (zdjęcie pierwsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze megancoupe02, ja założyłem używkę oringu, bo nowa u mnie akurat była zbyt gruba i silnik łapał wysokie obroty na luzie.

Poza tym trzeba też zwrócić uwagę, że krokówka do 16V jest grubsza i ten łeb ma większy, mi tak znajomy pomylił silnik, mimo, że jak zamawiał to było napisane, że do 8V, a był do 16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich :mrgreen:

nie dawno też padł mi silniczek krokowy i kupiłem zamiennik dałem 40 zł :-D ja mam taki jak na pierwszym zdjęciu :-D po wyciągnięciu i głębszym przyjżeniu okazało się że minimalnie różnią się od siebie :P mianowicie długością i szerokością trzpienia ale żeby już nie cudować itd to zrobiłem z dwóch jeden :P z nowego wyciągnąłem sprężynkę i przełożyłem ją do starego i to wystarczyło aby rozwiązać problem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja do mojej megi kupiłem kilka silników krokowych tylko zamienniki i co jakiś czas, czasem po miesiącu czasem po 2 tygodniach nadawał się do wyrzucenia w końcu wziąłem ten stary oryginalny i go wyczyściłem. O tego czasu nie mam problemu a jak sie cos zaczyna dziać to znow go czyszczę mniej więcej tak raz na 10 tys km i wszystko wraca do normy. Stwierdzam że nie ma sensu kupować zamienników bo one nie bedą długo działaly te za 40 jak i te za 100. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To właśnie miodzik samochodów made in france ... Najlepiej ze starą wymontowaną częścią zapodać do sklepu w razie jakiś wątpliwości W megance jak do tej pory idzie gładko w tym temacie ale w peugeocie potrzebowałem jakąś duperelkę do zawieszeniu i tu niespodzianka - jeden rok i trzy części Zrobiłem jak napisałem i wykręciłem dla wzoru Pozd ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!