Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dostępność numeru VIN i ASO


Nik

Rekomendowane odpowiedzi

Przeniesione z innego działu

Dzwon do serwisu podaj VIN i ... usłyszysz że nie mogą ci udzielić informacji, bo nie jesteś włascicielem auta :shock: :evil: Oto Polska właśnie. Tak własnie ASO przyczynia sie do druciarstaw i oszustw na rynku wtórnym :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usłyszysz że nie mogą ci udzielić informacji, bo nie jesteś włascicielem auta :shock: :evil: Oto Polska właśnie
a ja tam nie mam nic przeciwko temu. Dlaczego każdy frajer, który przeczyta sobie vin z podszybia samochodu stojącego na parkingu ma mieć możliwość poznania historii nie swojego auta?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego każdy frajer, który przeczyta sobie vin z podszybia samochodu

stojącego na parkingu ma mieć możliwość poznania historii nie swojego auta?

pawelp2008, to że podają to jest korzystne, szczytem głupoty jest praktyka umieszczania tego numery w podszybiu, gdzie staje się widoczny dla ogółu.

Po co to komu potrzebne w tak widocznym miejscu tego nie rozumiem. We wcześniejszych modelach tego nie było i jakoś nie sprawiało to nikomu problemów, nawet diagnostom. No chyba że panowie w białych czapkach mieli problemy ale ile razy na drodze Ci Vin sprawdzali w czasie kontroli :) Chyba też nie o nich chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczytem głupoty jest praktyka umieszczania tego numery w podszybiu, gdzie staje się widoczny dla ogółu.
fakt, ale na to raczej nie mamy wpływu... to tak jakby ktoś podsłuchał albo podpatrzył twój pesel i mógł uzyskać wszelkie informacje dotyczące Ciebie.

Może właśnie dlatego, że ten nr jest ogólnie dostępny, są ograniczenia.

We wcześniejszych modelach tego nie było i jakoś nie sprawiało to nikomu problemów
nie było też innych wynalazków, jak np. normy spalin, światła dzienne itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelp2008, tylko że dochodzi do takiej paranoi że własciciel auta podaje mi nr VIN ja idę do ASO z tym VIN-em i mówię im z kąd go mam i że chcę kupic ten samochód, a oni mi na to ze musze być z włascicielem (który mieszka 300 KM ode mnie) bo inaczej mi nie udzielą informacji, bo ochrona danych ossobowych :shock:

Ja sie pytam jakich danych osobowych ???!! Ja pytam o info. o rzeczy czyli o samochodzie a nie interesują mnie zupełnie informacje o włascicielu tego auta !! No i znów wychodzi na to, że ASO jest niedouczone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczytem głupoty jest praktyka umieszczania tego numery w podszybiu, gdzie staje się widoczny dla ogółu.

W wielu krajach są takie przepisy. Samochody produkowane na wiele rynków (np. Civic) mają więc VIN na podszybiu.

tylko że dochodzi do takiej paranoi że własciciel auta podaje mi nr VIN ja idę do ASO z tym VIN-em i mówię im z kąd go mam i że chcę kupic ten samochód, a oni mi na to ze musze być z włascicielem

Możesz zabrać potwierdzone upoważnienie od właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu krajach są takie przepisy. Samochody produkowane na wiele rynków (np. Civic) mają więc VIN na podszybiu.

Tak zgadzam się jest to ponoć wymóg rynku amerykańskiego. Przetrząsnąłem kawał internetu od wczoraj, w poszukiwaniu info na ten temat. Tego się dowiedziałem z forum rzeczoznawców SKP, OSKP.

W KD, w wymogach stawianych pojazdom dopuszczonym do ruchu w naszym kraju, też ani pół słowa o wymogu takiego, ogólnie dostępnego umieszczania nr. VIN nie znalazłem. W związku z tym postanowiłem ten numerek ukryć u siebie. Opis tu: http://megane.com.pl/postlink/224429.htm#224429

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja próbpowałem z kumplem po VIN-ie sprawdzić historię jego Lexusa. Była próba w 3 ASO i TMP. Niestety dostęna jest tylko historia z Polski. Nie mają dostępu do baz niemieckich, francuskich czy inszych. Tak więc z tym VIN-em to też zaczyn a być lekka kaszanka. I nie było info nawet o danych z okresu gwarancyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zróbcie tak jak gojgien, jest to dopuszczalne, ponieważ nie jest to stała nieodwracalna przeróbka. Swojego czasu Mercedes przyznał się do swojego błędu z umieszczeniem numeru VIN na podszybiu, gdyż kradzież tych aut wzrosła. Polegało to na tym, że złodziej spisywał nr VIN z "okienka w szybie", szedł do zaprzyjaźnionego pracownika serwisu, a ten dorabiał złodziejowi kluczyk właśnie na podstawie nr VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!