Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane strzela na gazie


wojas

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem parownik na tomasetto 100hp bo jest mały (mogłem go zamocować wzdłuż kierunku jazdy), był tani (150zł) i jest niby uznany. Jazda na gazie bardzo się poprawiła, jeszcze nie wiem jak spalanie bo przejechałem około 150km, a zatankowane było 27l gazu (czyli do opróżnienia jeszcze z drugie tyle +/-). Jednak dwie rzeczy mnie niepokoją: falowanie obrotów przy mocnym depnięciu i wcześniejszy objaw o którym pisałem czyli strzały na gazie (nowy parownik, nowe przewody, nowe świece, gaz regulowany na analizatorze, nowy filtr powietrza, nowy filtr gazu), zostaje mi jeszcze sprawdzić szczelność dolotu i zostaną tylko cewki. Strzela tylko jak go zduszę (da się tego uniknąć i przez 150k jeden strzał, równie dobrze mogę się pilnować i nie strzeli już nigdy, ale warto byłoby to usunąć). Jak np samochód praktycznie stoi, jest na dwójce (czy jest na 4 a jadę 40 na godzinę) i dam pełny gaz to słychać strzał. Nie wiem dokładnie czy to przy dolocie czy na kolektorze.

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Patrzyłem boscha i są po 160zł. Nie najtańsze, bo lepiej kupić i mieć spokój. Silnik K7m czyli 1,6 8v. Wiecie jak sprawdzić cewki albo wiecie czy jakiś mechanik da radę je sprawdzić za drobniaki?

 

Dodano: 26 lis 2013 - 00:03

  W dniu 25.11.2013 o 22:23, gregs0n napisał(a):

Nowa cewka kosztuje 95PLN, Używana ok 40. Mało prpoawdopodbne, żeby padły obie na raz. Cały czas mówimy o silniku K7M?

To jak poznać, która cewka siada bez zakładania i sprawdzenia czy po podmianie problem zniknął

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A ty jaką masz cewkę do sprzedania? Uszczelniłem dolot i to samo, czyli zostają cewki. Oprócz tego samochód gorzej zapala (jak się obniżyły teraz temperatury) na benzynie, a na gazie oprócz tego, że strzela to falują obroty jak docisnę gaz. Wymienię jedną cewkę na razie (czyli dwie)

 

Dodano: 27 lis 2013 - 18:52

Doszedł dodatkowy objaw, jak jadę to przestaje palić na gazie przez kilka sekund tak jakby się skończył

 

Dodano: 27 lis 2013 - 23:30

Wpadłem teraz na taki pomysł co do tej przerwy w gazie, ze to raczej nie ma nic wspólnego ze strzałami i po prostu elektrozawór dostaje przerwę w zasilaniu bo gdzieś połączenie albo kabel jest przeżarty. Bo jest objaw braku benzyny, obroty spadają a silnik gaśnie dopiero po kilku sekundach

 

Dodano: 23 gru 2013 - 17:55

Gaz naprawiony, falowanie obrotami przy otwartej przepustnicy - winny wąż bo był wyrobiony przy zacisku i wpuszczał powietrze, strzały przy dodawaniu gazu na niskich obrotach-wina cewka ale nie wiem czy uszkodzona czy dlatego ze były dwie czarne a powinny być czarna i biała. Ja wymieniłem komplet

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 23.12.2013 o 16:55, jan5 napisał(a):

Gaz naprawiony, falowanie obrotami przy otwartej przepustnicy - winny wąż bo był wyrobiony przy zacisku i wpuszczał powietrze, strzały przy dodawaniu gazu na niskich obrotach-wina cewka ale nie wiem czy uszkodzona czy dlatego ze były dwie czarne a powinny być czarna i biała. Ja wymieniłem komplet

 

cewki techncznie niczym sie nie różnią, tylko kolorem - więc pewnie miałeś jednak padniętą tą cewkę. Generalnie umieszczanie cewek na pokrywie zaworów jest średnim rozwiązaniem, a reno zawsze miało proplem z jakością cewek zapłonowych.

Edytowane przez gregs0n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 23.12.2013 o 16:55, jan5 napisał(a):

Gaz naprawiony, falowanie obrotami przy otwartej przepustnicy - winny wąż bo był wyrobiony przy zacisku i wpuszczał powietrze, strzały przy dodawaniu gazu na niskich obrotach-wina cewka ale nie wiem czy uszkodzona czy dlatego ze były dwie czarne a powinny być czarna i biała. Ja wymieniłem komplet

pomijając kwestię nieszczelności, czy to czasem nie było tak, że ktoś naprawiający Twoje auto ustawił miesznakę LPG na bogatszą?

Typowy objaw strzelania, to właśnie za uboga mieszanka. Pytam z ciekawości, żeby inni wiedzieli, co naprawiać, zanim nawymieniają kupe rzeczy niepotrzebnie w aucie z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi gazownik mówił na instalacji II generacji (bingo s4) standardowa przerwa wynosi 0,80mm. U mnie było 0,75mm, zwiększyłem na 0,85 i problem ze strzelaniem znikł. Trzeba pamiętać żeby nie przesadzić z przerwą na świecy bo wtedy cewki dostają po dupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!