Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane strzela na gazie


wojas

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem parownik na tomasetto 100hp bo jest mały (mogłem go zamocować wzdłuż kierunku jazdy), był tani (150zł) i jest niby uznany. Jazda na gazie bardzo się poprawiła, jeszcze nie wiem jak spalanie bo przejechałem około 150km, a zatankowane było 27l gazu (czyli do opróżnienia jeszcze z drugie tyle +/-). Jednak dwie rzeczy mnie niepokoją: falowanie obrotów przy mocnym depnięciu i wcześniejszy objaw o którym pisałem czyli strzały na gazie (nowy parownik, nowe przewody, nowe świece, gaz regulowany na analizatorze, nowy filtr powietrza, nowy filtr gazu), zostaje mi jeszcze sprawdzić szczelność dolotu i zostaną tylko cewki. Strzela tylko jak go zduszę (da się tego uniknąć i przez 150k jeden strzał, równie dobrze mogę się pilnować i nie strzeli już nigdy, ale warto byłoby to usunąć). Jak np samochód praktycznie stoi, jest na dwójce (czy jest na 4 a jadę 40 na godzinę) i dam pełny gaz to słychać strzał. Nie wiem dokładnie czy to przy dolocie czy na kolektorze.

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Patrzyłem boscha i są po 160zł. Nie najtańsze, bo lepiej kupić i mieć spokój. Silnik K7m czyli 1,6 8v. Wiecie jak sprawdzić cewki albo wiecie czy jakiś mechanik da radę je sprawdzić za drobniaki?

 

Dodano: 26 lis 2013 - 00:03

Nowa cewka kosztuje 95PLN, Używana ok 40. Mało prpoawdopodbne, żeby padły obie na raz. Cały czas mówimy o silniku K7M?

To jak poznać, która cewka siada bez zakładania i sprawdzenia czy po podmianie problem zniknął

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A ty jaką masz cewkę do sprzedania? Uszczelniłem dolot i to samo, czyli zostają cewki. Oprócz tego samochód gorzej zapala (jak się obniżyły teraz temperatury) na benzynie, a na gazie oprócz tego, że strzela to falują obroty jak docisnę gaz. Wymienię jedną cewkę na razie (czyli dwie)

 

Dodano: 27 lis 2013 - 18:52

Doszedł dodatkowy objaw, jak jadę to przestaje palić na gazie przez kilka sekund tak jakby się skończył

 

Dodano: 27 lis 2013 - 23:30

Wpadłem teraz na taki pomysł co do tej przerwy w gazie, ze to raczej nie ma nic wspólnego ze strzałami i po prostu elektrozawór dostaje przerwę w zasilaniu bo gdzieś połączenie albo kabel jest przeżarty. Bo jest objaw braku benzyny, obroty spadają a silnik gaśnie dopiero po kilku sekundach

 

Dodano: 23 gru 2013 - 17:55

Gaz naprawiony, falowanie obrotami przy otwartej przepustnicy - winny wąż bo był wyrobiony przy zacisku i wpuszczał powietrze, strzały przy dodawaniu gazu na niskich obrotach-wina cewka ale nie wiem czy uszkodzona czy dlatego ze były dwie czarne a powinny być czarna i biała. Ja wymieniłem komplet

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz naprawiony, falowanie obrotami przy otwartej przepustnicy - winny wąż bo był wyrobiony przy zacisku i wpuszczał powietrze, strzały przy dodawaniu gazu na niskich obrotach-wina cewka ale nie wiem czy uszkodzona czy dlatego ze były dwie czarne a powinny być czarna i biała. Ja wymieniłem komplet

 

cewki techncznie niczym sie nie różnią, tylko kolorem - więc pewnie miałeś jednak padniętą tą cewkę. Generalnie umieszczanie cewek na pokrywie zaworów jest średnim rozwiązaniem, a reno zawsze miało proplem z jakością cewek zapłonowych.

Edytowane przez gregs0n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz naprawiony, falowanie obrotami przy otwartej przepustnicy - winny wąż bo był wyrobiony przy zacisku i wpuszczał powietrze, strzały przy dodawaniu gazu na niskich obrotach-wina cewka ale nie wiem czy uszkodzona czy dlatego ze były dwie czarne a powinny być czarna i biała. Ja wymieniłem komplet

pomijając kwestię nieszczelności, czy to czasem nie było tak, że ktoś naprawiający Twoje auto ustawił miesznakę LPG na bogatszą?

Typowy objaw strzelania, to właśnie za uboga mieszanka. Pytam z ciekawości, żeby inni wiedzieli, co naprawiać, zanim nawymieniają kupe rzeczy niepotrzebnie w aucie z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi gazownik mówił na instalacji II generacji (bingo s4) standardowa przerwa wynosi 0,80mm. U mnie było 0,75mm, zwiększyłem na 0,85 i problem ze strzelaniem znikł. Trzeba pamiętać żeby nie przesadzić z przerwą na świecy bo wtedy cewki dostają po dupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!