Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam taki problem. Przy temperaturze około 10 stopni na zewnątrz i wolniejszej jeździe po mieście (czyt. zaliczenie dwóch postojów na światłach) temperatura silnika wzrasta ponad połowę skali i doprowadza to do załaczenia wentylatora. Czy ktoś z forumowiczów może podpowiedzieć jaka jest tego przyczyna. Dodam ze przy wyzszej temperaturze silnik nie pracuje tak idealnie, jego obroty czasami spadaj trochę poniżej normalnych wartości.

 

silnik o jakim pisze do 1.6 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy temperaturze około 10 stopni na zewnątrz i wolniejszej jeździe po mieście (czyt. zaliczenie dwóch postojów na światłach) temperatura silnika wzrasta ponad połowę skali i doprowadza to do załaczenia wentylatora.
No i dobrze przecież to normalny objaw :mrgreen: Silnik nagrzewa się do temperatury roboczej , tak ma być :-D Ja mam tak samo w scenicu. Pamiętaj że to benzyniak nie diesel.
Dodam ze przy wyzszej temperaturze silnik nie pracuje tak idealnie, jego obroty czasami spadaj trochę poniżej normalnych wartości.
Ale spadaja po załączeniu się wentylatora , czy bez różnicy czy chodzi wentylator czy nie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po załączeniu wentylator spadają oboroty i silnik pracuje nierówno

 

teraz przy temp 5 stopni i jednym skrzyżowaniu ze swiatłami i jezdzie około 50km/h przez jakies 5 minut silnik złapał temperatura ponad 'stan' i wg mnie mało brakowało do załczenia wentylatora. dodam ze cieżko pali na ciepłym..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ilość płynu chłodniczego.

cieżko pali na ciepłym

Wyczyść czujnik położenia wału.

 

BTW

Wyczyść klawiaturę, bo zacina Ci się prawy Alt, piszemy stosując pl-literki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że termostat nie otwiera się całkowicie. Wcześniej nie było takich objawów?

Co się dzieje jak normalnie jedziesz? Waha się wskazówka temperatury?

Od kiedy masz to auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 lata będzie

od poczatku jak kupiłem tak było

ale jakoś jeździło sie a teraz zaczęło wkurzać i moze problem nasilił się

 

jak jade w trasie to normalnie, temperatura tak prawie w połowie wskaźnika ale gdy jest ciepło i jak wjeżdzam do miasta i stoja na czerwonym to od razu wzrasta, dwie zmiany swiateł i juz wentylator włącza się. silnik zaczyna nierowno pracować tzn obroty spadaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, tak jak napisałem wcześniej, termostat. Ale równie dobrze może trzeba przepłukać układ chłodzenia, spróbować umyć chłodnicę z zewnątrz.

Znajdź na forum table temp/rezystancja czujnika temperatury, może on coś szwankuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest za termostatem, patrząc od przodu. Zalałeś nowym płynem, ale czy wcześniej układ został przepłukany. Autko już swoje pewnie przegoniło, więc pewnie trochę śmieci się tam zebrało. Na pewno nie wszystko spłynęło przy spuszczaniu starego płynu.

Trzeba było nalać wody, przegotowanej i odstanej, zagrzać do włączenia wentylatora i spuścić. Zdziwisz się jaki żur wypłynie.

Z tym, że zacznij od sprawdzenia czujnika temp. i termostatu. To najmniej roboty.

Jeszcze jedna sprawa jak wymieniłeś płyn to odpowietrzyłeś układ? Podobne objawy są jak układ jest nieprawidłowo odpowietrzony.

Czyli najpierw odpowietrzasz układ, a potem grzebiesz dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zostało odpowietrzone

pewny jesteś ? ja sam sobie do końca nie wierze :mrgreen: a co dopiero mechanikowi :-D

odpowietrzyć układ to 5 min. roboty ja bym także zrobił tak jak Ci radzi P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale auto łapie temperature raczej normalnie, w kabinie jest ciepło, płynu chłodniczego nie ubywa także myślę ze jest to wszystko odpowietrzone

 

po wymianie rozrządu w aucie rownież był zmieniany płyn chłodniczy (u innego mechanika) i to samo działo sie z tym szybki grzaniem i załączaniem wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!