Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silniki benzynowe 1.6 w Megane III


Paweł_Sz

Rekomendowane odpowiedzi

Eeeee, Panowie, siły na kłótnie zostawcie na wizyty w ASO <szukaj>

Prawdą jest, że zależy mi na opiniach o "zwykłych" benzyniakach, o 100KM pytam się tez dlatego, że generalnie rzecz biorąc cały napęd jest prostszy niż ten 110KM. Jak coś jest prostego to jest mniejsze prawdopodobieństwo, że się zepsuje ;-) Ponieważ będę się przesiadać z pewnego fiacika 1.4 77KM (tak, tak są takie auta ;-)) to Meganka w dowolnej wersji silnikowej będzie dla mnie "full wypasem"...

 

--

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł_Sz, w mieście nie ma to znaczenia ile biegów masz, w szczególności w Krakowie. Natomiast na trasie i owszem 6 bieg jest wybawieniem. Kombi jest dość ciężkim samochodem i 10Nm oraz 10KM więcej ma znaczenie. Obsługa serwisowa obu silników jest identyczna, tym bym się nie przejmował. Uważam, że 110KM jest w tym przypadku lepszym wyborem, ponadto nie wiem co Renault chce udowodnić wprowadzając do oferty silnik 1.6 100KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle, jeśli cena Tce jest dla ciebie za wysoka, negocjuj z dilerem!

Moje rady:

1. Idź do kilku innych marek, zrób jazdę próbną podobnymi autami do meganki kombi.

2. Koniecznie weź oferty na twoje nazwisko po jeździe próbnej.

3. Podczas negocjacji z dilerem Renault, machaj, ale nie pokazuj oferty konkurenta.

Jeśli cena będzie nadal za wysoka, podnieś ciśnienie dilerowi (powiedź że to twój typ auta i że innego nie kupisz, ale inni dilerzy mają też silniki turbo i masz już oferty).

4. Jeśli go to nie ruszy to odejdź od negacji, obejdź samochód w salonie i poczekaj.

Sam fakt, że oglądasz auto powinno ogłupić dilera.

Zasada prosta - masz inne oferty to możesz wybierać inne marki. Jeśli wyjdziesz bez kupna auta Renault, to jest duża szansa, że kupisz konkurencji, dlatego diler ulegnie.

Druga sprawa to odwiedź inne salony Renault z ofertą na megankę kombi - konkurencja między salonami Renault.

Tce jest warte zachodu, sama też negocjowałam w podobny sposób z bardzo dobrym efektem <szukaj>

Walcz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle, jeśli cena jest Tce jest dla ciebie za wysoka, negocjuj z dilerem

Spoko, odpuszczać to na 100% nie zamierzam <szukaj> Dzięki za rady! Być może w tym tygodniu zacznę jazdy próbne, niestety kilka dni temu u dilerów brak było demo grandtourów...

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We Francji nie ma w ofercie silnika 1.6 tylko 1.4 Tce. No jest na etanol, ale (...)

Diler w salonie na jerolimkach powiedział mi (przy zamawianiu auta), że reno myśli o zastąpieniu silnika 1.6, tym 1.2 Tce. Podobno od II fazy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle_Sz a nad którą wersją wyposażenia się zastanawiasz? Skoro wybór jest pomiedzy 1,6 100KM a 1,6 110 KM to zakladam ze myslisz o Autentique. Jesli tak to rozumiem Twój ból jesli chodzi o kase - kombinujesz jak wydać ok 50 kkm a koledzy doradzaja TCE gdzie musiałbyś dorzucić kolejną "dyszke". Fakt że stosunek jakosc cena sie tutaj przeklada - wyposazenie Dynamique w porównaniu do Aut. to bajka + zancznie lepszy silnik, ale weź i znajdź te 10 koła <szukaj>

 

Co do samego pytania - bierz 110 KM - przy Twoich planach na uzytkowanie samochodu kazdy konik bedzie cenny - teraz tak sie wydaje ze to mala roznica, w trasie okazuje sie bezcenna. 1,4 77KM to byl dosc popularny Fiatowski silnik i chyba domyslam sie czym jezdzisz - weź pod uwagę że MIII GT jest znacznie cieższe, a szkoda by było jakbyś wsiadł juz po zakupie, zapakował fure, ustawil te rowery na dachu i strasznie sie rozczarował ze Twoje nóweczka autko idzie słabiej od Fiacika...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, będzie zatem 110KM. Muł nie muł, ale za różnicę w cenie między "dynamikiem" a "authentikiem" można objechać kawałek Skandynawii <szukaj> Byłem już na jeździe próbnej meganką 110KM, rajdówka to nie jest, ale IMHO bardzo dobrze daje radę. Szaleć nie będę, bo tu kilka kPLN, tam kilka i wyjdzie z tego nowa honda accord ;-)

 

BTW przy okazji sprawdziłem jakość dźwięku płynącego z radia fabrycznego - mamo moja, to jakiś kiepski żart <ok> Car audio będę zatem zamontować sam...

 

--

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

 

Dzięki wielkie za dobre słowa <szukaj> autko będę miał do odbioru pod koniec kwietnia. Klimatyzacja jest już standardzie, dobrałem też kilka przydatnych rzeczy z wyposażenia dodatkowego.

 

Dziś sprawdziłem w instrukcji - mój obecny fiacik ma 13,5 s do setki, meganka jest znacznie bardziej dynamiczna, więc na 200% z silnika będę zadowolony.

 

Życzę sobie jeszcze, by nowy nabytek był równie niezawodny jak obecne auto - kilkadziesiąt kkm i nawet jednej małej usterki...

 

--

Pozdrawiam,

Paweł

 

Nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!