Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I 1.6 16v brak ssania i z


ramses123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Po odpaleniu zimnego silnika obrotu wskakują od razu na 900 rpm -- > brak ssania bo powinno być 1500 rpm jeśli się nie mylę prawda ... czy to wina któregoś czujnika ?

Gdy silnik się nagrzeje to obroty z tych wspomnianych 900 rpm spadają na kreskę obrotomierza pomiędzy 10 - 5, czyli gdzieś w okolicy 700 rpm, czasem lekko falują ...

Jakaś diagnoza koledzy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak ssania bo powinno być 1500 rpm jeśli się nie mylę prawda ...
Nie prawda takich obrotów nigdy nie widziałem na ssaniu 1100-1200 i to przy temperaturze -10 skoro Ty masz 900 i o rozgrzaniu schodzą do 700 + - 50 to jest wszystko OK
czasem lekko falują ...

w tych silnikach to normalka ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy czekam na jakieś podpowiedzi;

Zaczęło się, ze padły mi w Scenicu cewki przy okazji wymiany poprosiłem mechanika o wyczyszczenie silniczka krokowego, bo wcześniej nigdy nie robiłem tego (a przebieg i wiek skłaniają by zrobić). Nic więcej nie było robione, wymieniane, ustawiane

Podczas czyszczenia krokowego mechanik wcisnął sobie trzpień na sile. Po zamontowaniu krokowego zaczęły się schody obroty około 2500, po zabawie komputerem

i nastawianiu krokowego obroty spadły, ale na gorącym zawsze pozostawały na ok. 1100-1200. Odczyt z kompa przerwa/ błąd silnika krokowego

Wymieniony na nowy, (ale nie oryginalny- Energy) korkowiec i tutaj zaczęło się:

Po nocy rano obroty około 2000 po przejechaniu trasy ok. 100km obroty 1400 po jakimś czasie spadają, na 750 ale zaraz podnoszą na około 1000. Jak się podniosą to są w miarę stabilne, ale zbyt wysokie. Zużycie paliwa

na tej samej trasie wzrosło o ok. 0.7 litra przy niemal identycznych warunkach jazdy

 

Wymontowałem krokowy z Meganki Coupe (oryginał) i włożyłem do Scenica i moje zdziwienie Scenic na ciepłym ok 750 a na zimno 1200-1400

Jedna rzecz mnie niepokoi to z jak stoję na zimnym silniku w Scenicu

to widać ze silnik walczy- cos mu pacha obroty w górę a z drugiej strony widać interwencję krokowego, który obniża. Takiej „walki” nie było wcześniej. Obroty były wręcz podręcznikowe i bardzo stabilne jak na Renię.

Obecnie wskazówka lata góra dół, ale sa to wahania na około 200-300 obr. Czuć ze obroty sa pchane w górę i z moment jest odjęcie i spadają, ale znowu powoli cos je pcha ku górze i tak non stop

Krokowy ze Scenica w Megance Coupe działa wręcz wzorowo nie ma takich objawów jak w Scenicu

Mieliście coś podobnego?????

 

Uzupełnienie:

Zimny silnik obroty na poziomie 1250 pracuje kilka min i zaczynają się obniżać do 1000 a za chwile coś je podnosi do około 1250-1400 są niespokojne -rosną - maleją. Wskazówka temp dochodzi do normalnego położenia tj w połowie wskaźnika obroty dalej bez zmian jak wyżej i nadal niespokojne.

Nagle jak nożem uciął -obroty spadają na około 750 i tak jest non stop żadnych wahań, niemal idealne

Dodam w pracy silnika nie ma żadnych niepokojących zjawisk, wszystko idealnie.

Co to może być ????? Przed całą sytuacją, którą opisałem wyżej nie było tego typu problemów.

Po co powielasz post, który napisałeś o 14:17 i uzupełniłeś po 18 :P

Takie postępowanie narusza regulamin w kwestii multipostowania. Ostatnie ostrzeżenie. Wcześniejszy temat wysyłam do innej galaktyki :P - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Powitać.

Opiszę sytuację krok po kroku.

Przy temperaturze do 15 stopni C po odpaleniu mam 900-1000 obrotów.

Przy temperaturze ok 20 stopni C już jest około 1100-1200 obrotów.

Wymieniłem czujnik temperatury płynu na inny firmy Facet (jakieś włoskie ścierwo) i jakiś czas było ok.

Potem to samo. Następnie włożyłem stary, jakiś czas ok i znowu to samo.

Gdzie mam szukać przyczyny włączania się tego ssania.

Załącza się nawet jak auto stoi w słońcu przy 35 stopniach. I wtedy odpalam i znowu 1200 obrotów.

Dodam że kolektor ssący i przepustnica uszczelnione poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!