Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CB - zakłócenia


mlopus1

Rekomendowane odpowiedzi

mlopus1, czyli rozwiązanie jest proste, wymienić któryś z tych 3 elementów. Proponuję zacząć od radia. Na portalu o CB nie ma za wiele pozytywnych opinii. Chwalą je głównie zatwardziali pasjonaci. <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien - tu się nie zgodzę z tobą, zarówno na forach jak i w serwisach CB uniden jest, a raczej był kiedy go kupowałem (jakieś dwa, trzy lata temu) dobrze postrzegany. Być może sytuacja się zmieniła, ale generalnie to nie miał opinii szumofona. W innym aucie moje radio śmiga, aż miło, sprawdziłem parametry, kalibrację i wszystko jest ok. Faktycznie masz rację, że zapakuję inne CB do Reni i zobaczę, ale w serwisie Panowie stwierdzili, że jak uniden szumi to cała reszta też sobie nie poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Miałem napisać o testach i wychodzi, że praktycznie każde, które testowałem zbiera zakłócenia jak nie z silnika to ze wspomagania albo to i to jednocześnie. Testy na dobrej antenie Presidenta. Yosan / Lafayette brak z silnika ale ze wspomagania sieje i jakość rozmów bliska tragedii. Polmar /Zeus czy jak to zwą podobna sytuacja. Sunker sieje to i to. Mam stabo 3003 sieje z silnika ale ze wspomagania mniej, na krótkiej Floridzie Presidenta jakość rozmów bardzo dobra - potwierdzone na trasie. Problem to pyrczenie z silnika i słuchanie dalszego sygnału, jeżeli ktoś jest blisko tak do 2km jest ok.

 

Generalnie najlepiej wypadł President. Testowałem Johnnego III i z silnika nie sieje a ze wspomagania minimalnie. Myślę, że na mniejszej (słabszej) magnesówce już bym zakłóceń nie słyszał.

 

Podsumowując jak bym dużo jeździł i potrzebował radia codziennie to pozostaje wyższa półka - President (najtaniej Tommy jakieś 350zł - tylko te jego wymiary). Teraz mam Stabo 3003 (czyli też President tylko poprzednia wersja) i ogólnie da się znieść te trzaski, ASQ działa elegancko no i jeszcze ma RFGAIN. Nie sprawdziłem tylko Mtecha Legend - powinno być to samo co mam tyle, że bez ASQ no i w sumie pytanie co z zakłóceniami.

 

Nie używam radia codziennie a wymiarów nowych Presidentów nie mogę strawić wewnątrz SIII - może mnie jeszcze olśni i znajdę na nie dobre miejsce wtedy pewnie zakupię a teraz olewam CB. Stabo kupiłem w ciemno za namową sprzedawcy, i jakościowo ok tylko te zakłócenia.... u ojczulka w seacie działa pięknie to sobie tam już zostanie.

 

Rozgadałem się jak d..a w nocy ale może komuś się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

...Nie sprawdziłem tylko Mtecha Legend - powinno być to samo co mam tyle, że bez ASQ no i w sumie pytanie co z zakłóceniami...

Ja kupiłem 2 dni temu Legend II i Sirio ML-145 i na wyłączonym silniku jest ok. Radio świetne ale po włączeniu silnika słychać lekkie zakłócenia od obrotów i przy słabszym sygnale głos nadającego jakby "pierdział" i nie wiem co robić. Mam gaz więc pompa paliwa powinna być odłączana przy jeździe na gazie ale dziwne dźwięki nadal słychać.

Muszę sprawdzić podłączenie bezpośrednio do AKU i ewentualnie wyjść z samochodu z anteną i kablem oraz samym radiem a jedynie zasilanie podłączyć z mojego samochodu o zobaczymy.

 

Macie jakieś inne propozycje co robić jeśli to nie pomoże ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko sprawdziłem radio w Audi A6 i jest ok. Radio z Audi przełożyłem do siebie i słychać takie same dźwięki jak w moim (jakby "terkotanie").

U siebie sprawdzałem na benzynie i na gazie i jest tak samo. Zauważyłem, że częstotliwość wzrasta wraz z obrotami silnika.

Spradzę podłączenie bezpośrednio z aku i może coś się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba odłączyć antenę od radia i sprawdzić czy zakłócenia pozostają. Jeśli tak, trzeba poszukać dobrego filtra na zasilanie do radia.

U mnie były delikatne zakłócenia. Filtr Alcatela zlikwidował je w całości.

 

Jeśli po odpięciu anteny zakłócenia znikną sprawa będzie dużo trudniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam odkręcić promiennik od podstaty czy kabel od radia ?

Jeśli dobrze pamiętam to przy odłączonym kablu od radia nie można nadawać bo można spalić końcówkę mocy. Można tylko odbierać tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Odkręć kabel od radia. Musisz się dowiedzieć, czy zakłócenia masz po zasilaniu, czy przez antenę. Eliminując antenę i jej kabel, sprawdzisz czy nadal występują.

Nadawać w tym czasie nie musisz, bo przy nadawaniu i tak szumów nie słyszysz.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dziś inne, nowe takie same radio i zakłócenia są. Podłączyłem nawet radio President Harry III i jest to samo.

Co do zakłóceń z anteny to przyznam, że nie słyszałem. Odkręciłem antenę i zakłóceń nie było bo wyła całkowita cisza.

 

Podłączenie bezpośrednio do AKU też nie pomaga. Chyba muszę zająć się świecami i cewkami bo zakłócenia są jak z układu zapłonowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro po odkręceniu kabla antenowego i włączeniu silnika nastała cisza, to znaczy że zakłócenia nie są od zasilania, a właśnie wchodzą przez antenę. Teraz jedynie podmiana do próby na inną lub przestawienie w inne miejsce tej co masz, choć to raczej da niewiele skoro antena gwizdy i terkotanie zbiera.

Możesz także Yosana z jego rewelacyjnymi filtrami wypróbować....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!