Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Fluence 1.6 czy Nowa Octavia Tour 1.6 prosz


wire1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Właśnie jestem przed wyborem nowego auta dla mojej rodzinki 2+2.

Mój wybór padł na:

- Nową Octavią Tour 1.6 (102KM)

lub

- Renault Fluence 1,6 16V (110KM)

Autka są bardzo zbliżone cenowo. Na razie zrobiłem jazdę próbną Ocatvią i jestem mile zaskoczony dynamiką silnika myślałem że będzie gorzej. W Renault Fluence na razie tylko siedziałem, na pewno wizualnie bardziej mi sie podoba Renault no i ma 10 KM więcej, pali też troszkę mniej nie wiem jak z dynamiką w porównaniu z octavią.Renault przyspieszenie do 100 ma o niecałą sekundę lepsze ale to chyba nie świadczy że jest lepszy.

W internecie niestety nie znalazłem żadnego porównania Octavi i Fluence.

Może ktos z was mógłby mi pomóc i doradzić w ostatecznym wyborze.

Będę wdzięczny za wasze komentarze.

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi porównywać Fluence z Octavią, żadnym nie jeździłem za kierownicą.

Natomiast pod względem estetyki, zdecydowanie brałbym Fluence.

Skoda ma już bardzo opatrzoną bude, tłuką to już chyba więcej niż 10 lat. Pozatym nie mam zbyt dobrego zdania na temat kierowców śkoduwek,znajomi również, więc nie dołączaj do nich <szukaj>

Fluence jest świeży i zdecydowanie ładniejszy, a i pewnie wyposażenie lepsze w tych samych widełkach cenowych.

 

Ale to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fluence jest samochodem dość młodym przez co może jeszcze nie wszystkie jego wady się ujawniły. Octavia jest bardziej "obyta" przez co możesz w necie wyszukać więcej informacji co się po takim aucie spodziewać po kilku latkach. Nie zawsze to ile zabawek masz dodanych jest dobre....każdy element to kolejna rzecz która może się zepsuć <ok>

Mnie osobiście bardziej podoba się Fluence ale to co mnie przed nim broni na razie to to że jest za młody. Chce go zakupić teoretycznie za rok, czekam na ewentualne uwagi użytkowników <szukaj>

Dodatkowo Skoda od środka jest fuj <ok> a to mnie zniechęca do Skodziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz to, które Ci się bardziej podoba <ok>

 

a co do dynamiki - 1s różnicy w przyspieszaniu do 100km/h to jest na prawdę dużo <szukaj>

znajomy kupił Vectrę 1.6 - też mu się wydawało że jeździ fajnie dopóki nie pojechał w trasę i musiał wyprzedzać tiry tak przy 90km/h.... nie rozpędza się wtedy <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktos z was mógłby mi pomóc i doradzić w ostatecznym wyborze.

Nikt tego za ciebie nie zrobi a po zapoznaniu się z uwagami, będziesz miał tylko jeszcze większy mętlik w głowie <szukaj>

Tak to niestety już jest. <ok>

Każde auto ma swoje wady i zalety a na polskie drogi to nawet czołg już się nie nadaje. :evil:

Czytając forum Skody czy Renault nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi ;-)

Mi się osobiście Renault bardziej podoba i jest wygodniejsze i niegdy mnie nie zawiodło a nawet mam podstawy twierdzić, że pierwsze mi życie uratowało a przynajmniej utratę zdrowia z tego też powodu obecne to już moje trzecie ;-)

Ostateczna decyzja i tak należy do ciebie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jechałem fluencem 1.6 nie jeździłem za to Octavią. Octavia w mojej ocenie wydaje się być wizualnie większa, osobiście chyba bardziej mi się podoba niż Fluence (którego rozważałem w zakupie, Octavi akurat nie), fluence z biegiem czasu podoba mi się coraz mniej. Za świeżą octawką zawsze się obejrzę.

 

Tak jak napisał Prezes <ok> nikt za Ciebie decyzji nie podejmie. Tutaj czas i pośpiech nie jest dobrym doradcą. Poza tym - to jak z np. aparatami, na forum nikona mało kto poradzi Ci zakup canona i odwrotnie <szukaj>

 

Wszystko jest kwestią subiektywnej oceny. Mi w wyborze Fluence/MeganeIII GT/ Kia Ceed SW pomogła jazda próbna wszystkimi trzema, a za wyborem Megi przeważyło zbyt wysoko osadzone siedzenie kierowcy w Fluence, ładniejszy design Megane, i niższe koszty kredytu na plus dla Renault.

Ja miałem karteczkę, i choć może to mało miarodajne i subiektywne miałem trzy kolumny, wypisywałem rożnice w wyposażeniu, plusy, lub minusy przy każdym autku... plus jakieś tam wewnętrzne plusy <ok>

 

Pojeździj i jednym i drugim, zrób sobie listę albo i nie ;] i wybieraj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Fluence 1,6, Octavia II 1,9 TDI i Octavia I Tour 1,6 z LPG.

Fluence jest trochę większy w środku i ma przytulne wygodne fotele.

Renault jest ciche i zawieszenie bardzo dobrze tłumi nierówności.

Silnik 1,6 całkiem nieźle sprawdza się w tym aucie, przy normalnej spokojnej jeździe.

Przy wyprzedzaniu trzeba pamiętać o redukcji, to samo przy większych górkach.

Octavia II jest ciut głośniejsza w środku, ale to wrażenie mógł powodować twardo pracujący TDI.

Zawieszenie o wiele gorzej tłumi nierówności i jest bardziej sztywne.

Jakoś nie odczułem, żeby mimo tego sztywnego zawieszenia Octavia prowadziła się pewniej od Fluence.

Fotele przednie są dość dobrze wyprofilowane i wygodne, na plus duży bagażnik z wielką klapą.

Jak już wyżej pisałem jeździłem wersją TDI, więc odniosę się do silnika 1,6 w Octavii I (silnik ten sam co w II).

Octavia I jest ciut lżejsza od II i w niej silniczek spisywał się całkiem dobrze.

Dość dobrze sobie radził z autem, ale tutaj uwagi dotyczące dynamiki są takie same jak we Fluence.

W cięższej II podejrzewam, że silnik 1,6 daje takie same wrażenia z jazdy jak analogiczny silnik w Renault.

Krótkie podsumowanie.

Renault: przestronny, cichy, wygodny, dobrze wyposażony, atrakcyjna cena, niestety silnik z KZFR.

Skoda: twarde zawieszenie, wielki bagażnik, "darmowa" instalacja LPG, brak w silniku KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór jest trudny, ale odnoszę wrażenie, że zastanawiając się nad ilością kucyków czy ceną popełniasz błąd niczym osoba która najpierw kupuje auto a później sprawdza do czego ma ono mu służyć, zależy czy to ma być samochód do wyścigów czy też może do wożenia ładunków? Ja miałem duże kombi (mondeo) w sytuacji kiedy woziłem rodzinę, wózek dziecinny i dużego psa, funkcjonalność auta była niesamowita. Mogłem zapakować np. płytę długości 185cm na 110 cm, a dwa takie autka właściwie rozwiązały mi problem przeprowadzki. Z racji ciężaru i mocy silnika było to też doskonałe auto na trasę. Ale, no właśnie ale kombi zdecydowanie dawało mniejszy komfort jazdy niż sedan (megane obecnie) kombi jest gorzej wyciszone, dochodzą odgłosy z bagażnika, klimatyzacja jest mniej wydajna, ogrzewanie podobnie. Sedan ma przewagę jeśli chodzi o reprezentacyjność, wyciszenie, parkowanie, poręczność. Obecnie nie wożę wózków i zamiast dużego psa podróżuje z nami mały kot, więc wolę sedana i uważam, że na chwilę obecną jest dla mnie praktyczniejszy i bardziej odpowiedni. Wcześniej miałem głównie coupe lub chatchback więc może to też kwestia urozmaicenia, ale najpierw pomyśl na jakich funkcjonalnościach ci zależy, a później dopiero które auto ma ładniejsze lusterka. To rzecz jasna moja prywatna opinia i nikomu jej nie narzucam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik z octavii to już gasnąca legenda... wydaje mi się że pozostał w ofercie koncernu vw tylko dla osób chcących bezboleśnie przerobić auto na gaz - z tym silnikiem octavia na rynku wtórnym nie zdobędzie znaczącej przewagi nad fluence w kontekście przyszłej odsprzedaży. Prócz tego z doświadczeń z golfem V kombi z tym że zagazowanym motorem stwierdzam że auto nadaje się jedynie do sprawnego przemieszczenia z punktu A do B - nie ma mowy o bezpiecznym wyprzedzaniu w trasie przy prędkościach w okolicach 90km/h. Silniki Renault zawsze imponowały elastycznością na tle konkurencji - stąd zapewne 1.6 z Fluence na tle 1.6 z Octavii pozwoli na jakiekolwiek wrażenia...

 

auta porównywalne - swój wybór uzależniłbym od emocji (wygląd) + lepszych warunków patrząc na wyposażenie/rabat/bezpieczenie

 

ps. dziwie się że Ceed kombi ani i30 kombi nie wchodzą w grę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym silnikiem octavia na rynku wtórnym nie zdobędzie znaczącej przewagi nad fluence w kontekście przyszłej odsprzedaży.

Tu się niestety mylisz.

Już od dawna zdecydowanie łatwiej sprzedać Skode niż Renault.

Na moje zadbane autko nie ma chętnych, a kolegi teściowej Octavia sprzedała się w kilka dni (ten sam rocznik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę, się z przedmówcą, zdecydowanie łatwiej sprzedać skodę, octavia jak dla mnie ma też zadziwiająco małą utratę wartości jak na ten segment rynku, a pytanie o niezawodność tu proponuję popatrzeć na raporty usterkowości Dekry i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuję popatrzeć na raporty usterkowości Dekry

Nie rozśmieszaj <szukaj> Tym akurat bym się nie sugerował chyba, że z przymrużeniem ;-) Już kiedyś ktoś dobrze radził. Wystarczy przejść się po warsztatach w okolicy i popatrzeć co stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!