Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane 1.6 8v SZARPANIE :( POMOCY


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , Błagam o pomoc bo już po prostu nie mam sił do swojego auta. Megane coupe 1.6 8v 97 rocznik. Ostatnio wpakowałem w megi troszeczkę kasy , przed zimą dla świętego spokoju , rozrząd + uszczelka pod głowicą itp. Autko generalnie przez jakiś czas jeździło idealnie. Ale zaczęły się dziać kosmiczne rzeczy:( i nie mam pojęcia czym spowodowane.

 

1- Nagle zaczął mi się sam wyłączać LPG, sekwencja, generalnie wyłącza mi się do dziś dzień. Nigdy nie miałem problemów z tym. Potrafi jechać 10 km, i nagle się sam wyłącza na beznzynke . Po takim wyłączeniu się samoistnym LPG, muszę go chyba z 5 razy załączyć , żeby znowu wskoczył i załapał na gaz. To w kwestii LPG.

 

2-Po okresie ok 3 tygodni , zaczęły się problemy z benzyną. Przedstawię to w sytuacji.Jadę na LPG, gaz się czarodziejsko wyłącza , wskakuje benzyna , która już idealnie nie pracuje , tylko szarpie, próbuje załączyć i załapać LPG , w końcu wykrywa GAZ i jedzie płynnie. Wymienione świece , kable. Czy to będą objawy padającej pompy paliwa?? Czasami jak zaskoczy to jedzie płynnie i na LPG i na benzynie. Nie wiem gdzie szukać problemu <szukaj><ok>: Proszę o pomoc. Pozdrawiam

 

Staraj się pisać bez błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A byłeś z tym wyłączaniem instalki u gaziarza?? bo coś mi się wydaje, że to głównie wina instalki i trzebaby ją przejżeć.. Gdyby to pompa paliwa była to nie pociągnąłbyś na benzynce, jeśli już przerywani eto może filtr paliwa jest zasyfiały - wiadomo jak to z tym paliwkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie o to chodzi ze na LPG mi pali na wszystkie gary i chodzi równo, tylko się wyłączy samoistnie gaz , "jak mu sie podoba" . A na benzynie szarpie i nie chodzi na wszystkie gary <ok> Dziś to już nawet przy odpalaniu szarpie na benzynie i muszę z tym powalczyć aż przełaczy sie na LPG i mam spokój. Do czasu jak się LPG nie wyłączy:(<szukaj> Czy to bedą dwa różne problemy ?? nie powiązane z sobą ??

 

[ Dodano: 2011-02-19, 22:12 ]

a co do filtra , to czy jest mozliwe zeby przerywało , i nagle co jakis czas jezdziło płynnie. Coś mi się wydaje , ze to coś innego <ok> Tak sie zastanawiam nad pompą , ewetualnie wtryskiwacze:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do gaziarza, może szwankująca instalacja gazowa rozregulowała benzynę lub w ogóle instalacja gazowa coś świruje. Może przy okazji robienia mechaniki ruszyli instalację od gazu, czasami wystarczy naderwany kabelek, który nie zawsze łączy lub powoduje zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem tak samo. po krótkiej wizycie u gazownika i krótkiej naprawie (10min) okazało się że kabelek który idzie od tego kabla co jest podłączony do cewki się gdzieś przerwał i to powodowało takie objawy jakie masz. koszt naprawy 10zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak często dolewasz benzyny? Może masz już zwietrzałe paliwo ?

2. Jak często (większy dystans) jeździsz na benzynie? Może za rzadko i masz problem z wtryskami benzyny.

3. Jak z rozgrzaniem silnika ? Może masz ustawioną instalację LPG na temperaturę i jak termostat puści płyn na duży obieg (od razu pełne otwarcie termostatu), spada temperatura i komputer gazu przełącza na benzynę (w tym przypadku termostat do wymiany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirmar1987 :

Opiszę podobną sytuację u mnie, z którą się uporałem.

Instalacja sekwencyjna: przełączało się zasilanie z LPG na benzynę, tak jakby nie było paliwa w butli, następował sygnał dzwiękowy i przejście na Pb. Okazało się, że brudna była jedna wsówka podłączona chyba do zaworu LPG (nie mogę sobie przypomnieć nazwy), wystarczyło nią poruszać, albo lepiej odpiąć i przeczyścić i problem zniknął.

 

Co do nierównej pracy na benzynie i dobrej na LPG; na gazie chodził ok (tak mnie się przynajmniej wydawało), natomiast po przełączeniu na benzynę, silnik szarpał i w ogóle kiepsko ciągnął. Gazownik stwierdził zużycie 2 wtryskiwaczy (jeden duże zużycie, drugi średnie). Wtryskiwacze zostały wymienione. Szarpanie na beznynie występowało, ponieważ: zużyte wtryskiwacze LPG podawały zbyt dużo paliwa, więc komputer ograniczał dawkę paliwa, przełączając na benzynę, podobna dawka paliwa była zbyt mała lub za rzadko wtryskiwana i silnik szarpał.

Motor 2.0 8v, więc z grubsza podobny, instalacja LPG Stag 300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przyszłym tygodniu jade do Gazowanika , i mechanika od diagnozy co z tą benzynką. Napisze co i jak <szukaj> Dzieki za podpowiedzi;)

 

[ Dodano: 2011-02-21, 20:16 ]

Chciałbym jeszcze dodać informajce , ze przy obecnych mrozach (-10) LPG się nie wyłancza ! Cały czas chodzi. Czy temperatura ma na to wpływ ?? Może ktoś teraz bedzie wiedzial co i jak . Benzynka niestety dalej nie na wszystkie gary <ok> , ale czasem zaskoczy i chodzi normalnie. Tak mysle czy to nie zatarta pompa paliwa bo jednak malo mam tej benzynki w baku. Ale czy mechanik ewentualnie podłaczajac pod kompa , zdiagnozuje ze to pompa nie podaje tyle ile ma plaiwa??

 

Zanim wyślesz to przeczytaj i popraw :!:

Proszę uzupełnić profil :!:

 

[ Dodano: 2011-02-21, 22:37 ]

i przepraszam wszystkich za błędy w pisowni <ok> pozdrawiam

 

[ Dodano: 2011-03-12, 15:37 ]

Witam. Megane po wymianie świec i przewodów pracuje lepiej ale dalej zdarza jej się "czkawka" Minimalne szarpania. Szarpanie teraz występuje częściej jak ją powkręcam ją na obroty , jak jadę spokojnie to raz na jakiś czas przy szarpie. Jak tylko powkręcam ją to zaczyna się koncert szarpania i pracowania nie na wszystkie cylindry. Z tego co mechanik powedził , to 1 cylinder nie pracuje. I teraz pytano , czy to może być cewka ?? Niby komputer nic nie pokazał ale czy może być taka sytuacja , że jak powoli jade to cewka w miarę się trzyma , a jak już odpalę to przerywa. A czasami jest tak , że mogę wkręcać i wkręcać i jedzie płynnie. Ewidentnie gdzieś ,coś przerywa. Jeżeli mam już świece i przewody 2 razy wymienione w ciągu 1 miesiąca, to chyba zostały tylko cewki.Proszę o podpowiedz , czy jest szansa ze to cekwa powoli padająca daje takie objawy. Ewentualnie jeżeli przerywa 1 cylinder to jaka to bedzie cewka , LEWA czy PRAWA ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Dorzucę swój problem..

Potrzebuję porady: co może być przyczyną takiego zachowania się silnika..??

 

 

wystrzały które słychać to LPG(zwykła instalacja nie sekwencja), na benzynie silnik pracuje tak samo dziwnie ale wystrzałów w kolektor nie ma..

 

 

Objawy:

Rzecz dzieję się spontanicznie,

Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny

Nie ma też znaczenia czy auto stoi czy jedzie z dowolną prędkością,

Problem pojawia się na LPG i na BENZYNIE,

Świece i przewody są NOWE firmy NGK,

Usterka trwa max 1,5 min po czym silnik znów pracuje normalnie,

W trakcie trwania usterki problemy zaczynają się po przekroczeniu 2.5tys obr/min, odczucie jest takie jakby silnik przerywał, nie można go wyżej wkręcić.

Pedał można wciskać do podłogi (sprzęgło też) lecz nic się nie zmienia.

 

Jeśli ktoś może coś poradzić bo już coś takiego przerabiał to proszę o odp. Będę zobowiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!