Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rejestracja samochodu


sergap

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Zakupiłem scenica z komisu z ważnym przeglądem czy musze robić w Polsce przegląd.

Na fakturę jeszcze czekam,ale jak jest z podatkiem w Urzedzie skarbowym?

Sama faktura zwalnia mnie z wizyty w US czy potrzebuje z komisu jakis dokumentów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie ten dział.

 

Po drugie jeśli auto ma ważny przegląd to po co go robić ?

 

Po trzecie - faktura zwalnia Cię z 2% podatku odprowadzanego w US a kupujący zobowiązany jest wydać Ci zaświadczenie o prowadzonej działalności gospodarczej. Z takim kompletem dokumentów idziesz prosto do WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info...podzwoniłem trochę i już wiem....

Po drugie jeśli auto ma ważny przegląd to po co go robić ?

 

Dlatego że Polskie WK nie uznają zagranicznych przeglądów... w moim konkretnie przypadku przegląd jest ważny tylko dla tego że na Francuskim Dowodzie Rej. jest napisane SPRZEDANY,gdyby było napisane wyrejestrowany auto ma nieważny dowód a co za tym idzie przeglądy na niego wbite,naklejone etc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o ile wiem można zarejestrować w Polsce samochód na podstawie zagranicznych badań technicznych, wydział komunikacji ma obowiązek honorować badanie z krajów UE jeśli jest ono ważne. "Dates de Visites Techniques"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honorują jeśli jest na rok a we Francji mają dwa lata pozatym i tak trzeba w stacji konyroli zrobić specyfikacje z VIN bo w dowodzie rejestracyjnym /francuskim/ nie ma wielu pozycji więc to się nie opłaca bo tłumaczenie obcego przeglądu kosztuje prawie tyle samo co przegląd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam przegląd wymagany przy rejestracji...koszt 98 zł.

 

Jako ciekawostkę opiszę moją dzisiejszą przygodę WK...

 

Zrobiłem przegląd (wszystko ok) śmigam do WK pani patrzy,czyta porównuję tłumaczenie przegląd,dowód,tłumaczenie,dowód przegląd -masy własne,całkowitę itd(wydaje mi się że nie ma takiego prawa,a na pewno uprawnien do kwestionowania tych danych ale spoko :P)

 

Zerka na fakturę a tam w opisie auto uszkodzone( kupiłem jako uszkodzone tylko na fakturze sprzedający tak wymyslił zaniżył wartość ale jego sprawa..) i chce ode mnie dodatkowy przegląd uszkodzonego elementu potwierdzający jego naprawienie...

 

Auto z ciepłym przeglądem potwierdzającym stan pojazdu Pani kieruje na dodatkowe badania(zaśwaidczenie) :P tyle że wtedy nie było mi do śmiechu diagnosta powiedział że nie zrobi takiego badania bo nie ma czego robić,auto jest sprawne i potwierdza to przegląd za 98 zł...i tyle zostałem skierowany do kierownika WK który kazał mi zrobić pełne badanie powypadkowe i przedstawić dokumenty ze zdarzenia drogowego w jakim auto brało udział....Tłumaczenia nic nie pomagały,wylądowałem w końcu u diagnosty który powiedział jak zrobić (powiedziałem że auto miało uszkodzoną skrzynię biegów w WK) i po paru kwaśnych minach kierownik kazał zarejestrować auto...co nie podobało się Pani w okienku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce ode mnie dodatkowy przegląd uszkodzonego elementu potwierdzający jego naprawienie

diagnosta dał ciała. Taki przegląd kosztuje ok 30 czy 60zł, tzw przegląd powypadkowy (jak wygląda przegląd to już w ogóle pomijam- śmiech na sali). Dostajesz śmieszny kwitek, idziesz do WK, pani się uśmiecha i rejestruje auto. Takie już są te baby zza okienka w Płocku :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie smieszno ale straszno tam macie. :roll:

Rejestrując w grudniu w WK/UM Rybnik sceniola drugiego, nawet tłumaczenia francuskiego dowodu rejestracyjnego nie miałem. Pani pokręciła nosem ale odpuściła jak wskazałem że nazwa dokumentu jest także po polsku pośród innych języków. (5 linijka drobnym maczkiem) Zapewne sama o tym dobrze wiedziała, bo to jej chlebek ale testowała mnie czy dam się zaskoczyć i polecę z papierkiem do tłumaczenia. :P Potrzebną resztę przepisała z badania przedrejestracyjnego i po problemie. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w 2005r rejestrowaliśmy Scenica z Luksemburgu, to w WK zrobili taką listę dokumentów, jakby to była sprawa wagi państwowej. Co gorsze, po dostarczeniu tych dokumentów (wszystko zgodnie z listą), pani stwierdziła, że jeszcze czegoś brakuje i wtedy skończyła się nasza cierpliwość (wszędzie kolejki, czy to US, czy WK, dodatkowe opłaty) i po "rozmowie" pani doszła do wniosku, że jednak więcej dokumentów nie będzie potrzebnych :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie to ja nie miałem czego tłumaczyć poza tym dowodem rejestracyjnym.

Auto kupowane w Polsce na fakturę, potwierdzenie opłaty celnej po polsku, tak samo jak wszystkie pozostałe potrzebne dokumenty. Nawet badanie przedrejestracyjne w SKP było ponoć zrobione profilaktycznie przez sprzedającego i jak się okazało było przydatne, by właśnie z niego przepisać wszystkie dane do dowodu (rodzaj pojazdu, ilość osób, masy, itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sergap, eee no nie przesadzaj, właśnie powyżej taki przypadek opisuję i wspominam bardzo pozytywnie. Dużo więcej się nabiegałem i naczekałam, nie licząc kilometrów w tę i z powrotem do agencji celnej, by wszystko samemu pozałatwiać, jak poprzedniego rejestrowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w lipcu 2010 rejestrowałem auto, które sam sprowadziłem z DE i powiem Wam, że wszystko poszło gładko (1. dzień: tłumaczenia -> agencja celna -> UC -> US, 5 dni czekania na kwity z celnego, 6. dzień: -> WK). NIe robiłem przeglądu, bo miałem z DE ważny do czerwca 2011.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!