Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grand Tour 1.5, dci z ESP czy bez ?


kolrobkol

Rekomendowane odpowiedzi

Bez przesady, jeździłem Bravo wiele razy i jakoś wielkich problemów z utrzymaniem toru jazdy nie ma. Teraz mam megankę 1.4TCe@130KM bez ESP i nie mam problemów z utrzymaniem auta w torze jazdy a nie prowadzę emerycko, lubię sobie depnąć i poczuć moc. Oczywiście gdybym miał możliwość to pewnie dołożyłbym do ESP, ale tylko dla profilaktyki. Ten diesel (w każdej wersji) jest słabszy od mojego 1.4, więc teoretycznie powinno być nieco trudniej auto wyrwać z toru jazdy. Więc jak masz fundusze to bierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że warto dopłacić do ESP kupując nowy samochód. Jest to tak ważny system, że niedługo będzie w standardzie jak ABS.

Niektórzy mogą twierdzić, że z powodu posiadanych umiejętności ESP im nie potrzebne, ale gro użytkowników Meganek to zwykli kierowcy, którym ESP na pewno uratuje skórę nie raz, a conajmniej blachę.

Wśród swoich znajomych znam dwa przypadki poślizgu zakończonego poważnym obiciem auta, w którym właśnie nie było ESP, a były to klasyczne sytuacje do których ten system zaprojektowano - np. uślizg na łuku drogi.

Od 3 lat użytkuję auto z ESP i wiem kiedy pracuje ( okazał się potrzebny) a kiedy nie.

Chociaż oczywiście nie zastąpi rozumu, a to nie wszyscy mają, nawet za dopłatą. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie bierz - ESP jest dodatkowo powiązany z ASR'em i moge z doświadczenia powiedzieć że się przydaje 2 przykłady z tegorocznej zimy: uślizg na łuku drogi w centrum miasta (marznąca mżawka) + podjazd pod oblodzonę górkę (pokonałem go bez problemu a inni użytkownicy drogi mogli się tylko przyglądać lub brać ja z "rozpędu" czasem na kilka razy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ESP to jest trochę tak jak z pasami bezpieczeństwa czy poduszką powietrzną - do normalnej eksploatacji auta nie są potrzebne, ale w awaryjnych sytuacjach ratuje d..psko <szukaj>

Oczywiście ESP nie zwalnia od myślenia, ale uważam że warto je mieć <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś kiedyś też się tak zastanawiali - brać AIR BAG czy nie?? (drogo było) aaaaa wezmę super radio z wypaśnymi głośnikami + listwy progowe z napisem <szukaj>

a później jak fest główką puknęli w kierownicę to im radyjko nie pomogło, a główka do remontu poszła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie jest proste, jeżeli potrafisz bez żadnego problemu wyprowadzić auto z poślizgu, masz reakcje wypracowane i wykonujesz to automatycznie to ESP będzie Ci tylko przeszkadzać, natomiast jeżeli odpowiedź na powyższe pytanie brzmi NIE - bierz ESP bez zastanowienia, system ten zwiększa znacząco bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie jest proste, jeżeli potrafisz bez żadnego problemu wyprowadzić auto z poślizgu, masz reakcje wypracowane i wykonujesz to automatycznie to ESP będzie Ci tylko przeszkadzać,

 

tak to można sobie na parkingu pod Tesco pośmigać.Jeżeli ktoś planuje zakup auta rodzinnego powinien wrzucić w koszta ESP ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708 nie chodziło mi o jazdę bokami w zakrętach dla frajdy, lecz o to czy potrafisz wyjść z niespodziewanego poślizgu (czy masz wyćwiczone zachowanie w takim przypadku) jeżeli odpowiedź brzmi NIE - bierz ESP.

PS

Pytam bo ostatnio modne w PL robią się szkoły doskonalenia jazdy, ja do podobnej uczęszczałem w Niemczech i bardzo dużo mnie tam nauczyli, a jeżeli ktoś jest po profesjonalnych szkoleniach i ma wyćwiczone odruchy to ESP będzie mu tylko przeszkadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav85, wierz mi,że ja też w A nie raz uczestniczyłem w podobnych kursach(firma płaciła).Jednak mam ESP w samochodzie i wcale mi nie przeszkadza 8-)

Jadąc 500km w trasę zimą nie wierzyłbym do końca swoim umiejętnościom ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dopłacić. Niedługo to będzie standard w nowych samochodach. Powiem Ci, że w ramach możliwości finansowych zawsze warto zrobić wszystko by czuć się bezpieczniej i w razie czego mieć świadomość, że zrobiło się też wszystko co było możliwe by zapewnić bezpieczeństwo sobie i najbliższym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!